[Info] Stage uitwissel topic

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

[Info] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-07 09:37

Ik ga binnenkort weg bij mijn huidige stapeplaats, en ik laat een stageplek achter die zo ingevuld kan worden. Daarnaast ben ik op zoek naar een stageplek voor komend schooljaar. Lijkt me leuk om een bokker blij maken met een stageplek, wie weet kan ik via bokt ook wel aan een nieuwe stage komen... Knipoog

Ik heb m'n idee even voorgelegd aan Mod Justy, en dankzij haar hebben we hier een topic waar je anderen kan helpen aan een stageplaats, of zelf een oproepje kan doen voor een stageplek.

Stageplaats aangeboden:
Maak een korte omschrijving van de stageplek, of plaats de vacature. Zorg in ieder geval dat duidelijk is om wat voor stage het gaat, waar het is, en uit welke opleiding(sector) je mensen zoekt.

Stageplaats gezocht:
Omschrijf kort wat voor stage je zoekt, in welke omgeving, voor welke opleiding, en vertel even om hoeveel dagen/uur/periode het gaat.

Mocht je verder in willen gaan op een oproepje, ga dan over op PM, zo voorkomen we dat het hier een langdradige slowchat wordt.


----------------------------------------------------------------------------------------------------


Ik loop momenteel stage bij de redactie van een jongereninformatiesite in Rotterdam, vanaf komend schooljaar hebben we plek voor een nieuwe redactie bestaande uit stagiairs. We zijn op zoek naar grafische mensen, en mensen uit de welzijn, of journalistiek sector. De stage is veelzijdig, en er zijn veel mogelijkheden. Voor de vacature kan je hier klikken.

Daarnaast zoek ik dus een laatstejaarsstage, waar ik ook mijn afstudeeropdracht mag doen voor mijn opleiding HBO-Psychologie. Het gaat om een stage van 2 dagen in de week, gedurende het hele schooljaar. Omgeving Rotterdam.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....


Dayna
Berichten: 363
Geregistreerd: 28-01-06

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 08:03

STAGE GEZOCHT

Hallo,

Ik ben op zoek naar een stageplaats. Momenteel doe ik Commerciele Economie aan de hogeschool Rotterdam en ga in september aan mijn derde jaar beginnen. Het eerste half jaar moet ik stage lopen en ik ben nog op zoek naar een leuk bedrijf dat een plekje voor mij heeft. Het moet aansluiten op mijn opleiding, dus het liefste op de marketingafdeling. Stageopdrachten kunnen bijvoorbeeld zijn:
- klanttevredenheidsonderzoek
- opstellen van een marketingcommunicatieplan
- organiseren van een reclamecampagne
- motivatieonderzoek
- maken van een plan voor interactieve communicatie
- marketingaudit/marketingplan

Het liefst zou ik stage gaan lopen bij een paardengerelateerd bedrijf in de omgeving van Delft, maar dit is niet noodzakelijk.
Wie kan mij helpen? PB mij voor mijn CV en/of meer informatie over mij.

Met vriendelijke groet,
Dayna Koops

Esmiralda_

Berichten: 2096
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:36

ik moet nu ook gaan zoeken naar een stage plaats.. blijf hier dus even kijken Knipoog

Emiel en Whisper :*
https://www.facebook.com/pages/EFO/4120 ... &app_data={%22a%22:%22200%22,%22photoid%22:%2219WL2C%22}

eroftmexx

Berichten: 184
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: hilversum en wijchen

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:56

dit topic hou ik ook even in de gaten Bloos

Ero en Whoopy never forget....
al ben ik ver weg.. in mijn hart ben je altijd bij mij

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:01

Wat een leuk en handig topic. Mijn stage zit er net op Haha!

Vanuit onze school is het niet toegestaan zelf actief op zoek te gaan naar stageplekken, alles moet via de docenten lopen. Ze zijn geloof ik doodsbang dat ze via studenten een verkeerde indruk achterlaten bij de stagebieders ofzo. Ik hoop voor de mensen die nog op zoek zijn naar een stage, dat dat andes is op hun school/opleiding en dat ze op deze manier iets kunnen vinden!

Pop & Panda


Dayna
Berichten: 363
Geregistreerd: 28-01-06

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:06

Zwartwitje schreef:
Wat een leuk en handig topic. Mijn stage zit er net op Haha!

Vanuit onze school is het niet toegestaan zelf actief op zoek te gaan naar stageplekken, alles moet via de docenten lopen. Ze zijn geloof ik doodsbang dat ze via studenten een verkeerde indruk achterlaten bij de stagebieders ofzo. Ik hoop voor de mensen die nog op zoek zijn naar een stage, dat dat andes is op hun school/opleiding en dat ze op deze manier iets kunnen vinden!


Zou graag willen dat ze ons iets meer ondersteuning boden. We moeten onderhand al een paar weken een stageplek hebben, maar het meerendeel heeft nog niks..

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:35

Het vinden van een stageplek is ook erg moeilijk. Ik heb tot twee weken voor aanvang van mijn stage gelukkig nog een plek kunnen vinden, die ik (op voorstel van mijzelf nota bene) mocht delen met mijn klas/-stagegenootje. Terwijl wij als gekken hebben lopen zoeken.. Ik heb ook heel wat afgeklaagd, immers, we mochten zelf niet opzoek naar een stageplek, maar er was ook geen stagemap; alle stages zaten volgens de docenten 'in hun achterhoofd'. Nouja, weet dan maar eens wat geschikts te vinden Ziek

Ik hoop voor jou dat je iets vindt, wat dat betreft is dit topic wel handig. Misschien kun je een brief naar Chardon sturen? Ik zeg maar wat hoor Lachen maar dat is iig een groot bedrijf met, mag ik aannemen, een bepaalde marketingstrategie, waar je vast wel wat kunt leren. Niet geschoten is altijd mis, succes Knipoog

Pop & Panda


Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-07 11:27

Weet iemand nog een goede stagesite? De meeste sites staat veel hetzelfde op, met namehele commerciele functies Scheve mond

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:13

Handig topic, ik moet zelf vanaf januari/ februari afstuderen voor de opleiding MER.

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:04

Voor de agrarische sector, dus fruit, bloen, groen, dier, paard, vee ed, kun je ook heel erg veel adressen vinden op www.aequor.nl

Daar ga je naar BPV (incl register) en daarna naar register.
Kan je alles invullen en rollen er zo adressen voor je uit.. Lachen

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:13

Weet iemand een leuke stage voor mij? Ik kan maar niks leuks vinden in de buurt van Zwolle. Ik doe HBO communicatie. Weet je iets? Laat dan maar horen!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:21

Joleen schreef:
Weet iemand een leuke stage voor mij? Ik kan maar niks leuks vinden in de buurt van Zwolle. Ik doe HBO communicatie. Weet je iets? Laat dan maar horen!

Is KPN niks?

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:38

HBO communicatie heeft eigenlijk weinig te maken met telecommunicatie. Het gaat meer over de reclamewereld, wat journalistiek enz. Heel simpel gezegd is communicatie een boodschap overbrengen van een zender naar een ontvanger. De centrale vraag daarbij is HOE dat moet gebeuren. Meer dus de creativiteit. Hoe moet de boodschap overkomen op de ontvanger en dat soort zaken Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:43

Joleen schreef:
HBO communicatie heeft eigenlijk weinig te maken met telecommunicatie. Het gaat meer over de reclamewereld, wat journalistiek enz. Heel simpel gezegd is communicatie een boodschap overbrengen van een zender naar een ontvanger. De centrale vraag daarbij is HOE dat moet gebeuren. Meer dus de creativiteit. Hoe moet de boodschap overkomen op de ontvanger en dat soort zaken Lachen

uuh.. dat weet ik ook.
Maar denk je niet dat daar een afdeling zit waar je je creativiteit kwijt kan?
Een van mijn beste vrienden heeft ook HBO communicatie gedaan en die werkt daar ook.
En die doet veel met reclame en het aan de man brengen van KPN!
Het is niet alleen telefoneren, der zit een heel groot bedrijf achter. met heeeeeeel veel verschillende afdelingen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:51

Ik zal eens even op de site kijken Lachen Bedankt voor de informatie!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

bonzwa

Berichten: 996
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Doorwerth

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:04

Hallo,
Ik ben op zoek naar een stageplaats:

*Voor MBO Paardensport (Deurne)
*Vanaf 11 Februari
*Ik moet er wonen
*Ik wil mijn 2 paarden mee nemen
*Voorkeur gaat uit naar spring of dressuur stal maar sta overal voor open!
*Minimaal 40, maximaal 45 uur per week.

Hoop op tips...

Let what you love be what you do!

EngeltjeS

Berichten: 16629
Geregistreerd: 06-06-03

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:07

Hallo Lachen

Ik ben ook op zoek naar een stage plaats, mijn opleiding is MBO paardenhouderij. Momenteel heb ik het 1e leerjaar afgerond, en ga nu naar de 2e Knipoog van de 4 jaar Haha!

Ik heb stage gelopen bij Ruiterhuis Bosgra, en op klassieke dressuurstal Moravita ( moravita @bokt) .

Ik zou het fantastisch vinden om:
- op een leuk en leerzaam bedrijf te komen
- verder te leren in de paardensport
- veel te leren ( vooral praktijk, rijden enzo)
- intern te zijn, mijn ervaring is dat ik meer leer dan
- nu al contact te hebben met mijn 'toekomstige' stageplaats.
- op een bedrijf te komen, waar ze veel met sport bezig zijn, (niet wedstrijd gericht, mag wel natuurlijk)

en helaas begint mijn eerst komende stage in Januarie...

Wie weet iets?
groetjes!


ontherun
Berichten: 4942
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:11

Stageplaats gezocht!
Ik doe nu 1e jaar dierverzorging en heb van week 3 t/m 7 en week 20 t/m 27 stages.
Het liefst wil ik stagelopen op een paardenbedrijf. Wedstrijdstal, handelsstal, pensionstalling maakt niet zo heel veel uit, als ik er maar veel kan leren. Ik weet al aardig wat, maar wil ook nog een heleboel bij leren!
Plaats maakt niet zo veel uit, maar ik moet wel intern kunnen. Paard meenemen hoeft niet per sé.
Het is nu dus de eerste keer dat ik stage loop, dus echte werkervaring heb ik niet, wel heb ik al 11 jaar ervaring met paarden en help ik af en toe mee.
Als iemand iets weet laat het me weten!

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:35

Voor de stageplaatsen in de dierenwereld of paardenhouderij, kijk eens op http://www.aequor.nl
Staan genoeg bedrijven. Lachen

(Dan bij BPV en dan register). Kan je zoeken op je woonplaats. Lachen

Wear a smile- One size fits all

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:20

stageplaats gezocht

opleiding: Diermanagement HBO 2de jaar
stage duur:20 weken
werkuren per week:ongeveer 40 uur (5dagen)
plaats: maakt niet uit het buitenland lijkt me ook erg leuk
omschrijving:Ik wil volgend jaar graag de richting wildlife doen, dus een stage in deze richting lijkt me het leukst. Ik interesseer me het meest voor onderzoek, in het veld, richting gedrag. Een stage in het buitenland lijkt me erg leuk dan wil ik wel graag intern zitten natuurlijk. Het is de bedoeling dat de stagegever met een opdracht komt zoals een onderzoek naar de invloed van de jacht op de wildstand in een bos bijvoorbeeld.

Ik hoop dat iemand wat heeft!

Tevens te vermelden voor Diermanagement en Dierverzorging, Ouwehands bied super plekken voor stage. Fijne begeleiding en zeer leerzaam.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:22

Heb zelf een aantal stages gelopen (erg leuk!) en heb wel wat tips.

- Maak een lijst met bedrijven die je zou kunnen benaderen (denk ook aan dezelfde organisatie met verschillende locaties of vestigingen).
- Bel altijd eerst met het bedrijf! Zomaar een brief sturen is zonde van je tijd. Vraag altijd naar de afdeling en contactpersoon (en zet dit in je brief) "op datum sprak ik met mevrouw X die mij vertelde ....". Vraag altijd of er wel mogelijkheden zijn voor stage.
- Kijk op school naar oude stageverslagen of scripties van bedrijven die jou aanspreken. Zo kan je zelf voorstellen doen voor een opdracht. Lang niet ieder bedrijf heeft een stageopdracht voor jou. In veel gevallen moet je die zelf (deels)invullen of bedenken.
- Pas je brief en CV aan aan het bedrijf! Ik zie helaas heel veel mensen met slechte brieven die totaal niet passen bij het kantoor waar ik nu werk. Dan sla je de plank echt mis. Gebruik geen standaard brief en laat het altijd nalezen door anderen (denk aan een docent, je ouders etc).
- Kijk op internet naar voorbeelden van een goed CV en brief. Je kunt bij twijfel ook bokkers vragen of die willen helpen.
- Stuur de brief altijd per post en zet een handtekening. Alleen per mail als het bedrijf dit duidelijk aangeeft.
- Mag je op gesprek komen doe dan aan goede voorbereiding.
Zet een paar standaardvragen met antwoorden op papier. Die kan je dan tijdens het gesprek zo opnoemen (waarom dit bedrijf, sterke/zwakke kanten, waarom deze afdeling, noem voorbeelden etc). En lees de site van het bedrijf goed door dan weet je wat ze doen.

Ik zeg dit omdat het kantoor waar ik nu werk veel sollicitatiebrieven krijgt voor stages. Je wilt niet weten wat voor slechte zaken ik wel eens gezien heb. Helaas heb ik al heel veel slechte stagiaires (van het mbo) meegemaakt.

Een brief moet duidelijk aangeven
- De naam van je school, opleiding en welke leerjaar je zit. En dat je wilt gaan stagelopen of mag stagelopen (ik zie heel vaak ik moet en dat komt slecht over).
- Duidelijk in een aparte alinea volledige begin en einddatum van de stage, totaal aantal weken/maanden en aantal dagen en uren per week. Helaas zie ik heel vaak brieven waar je echt moet zoeken.
- Waarom dit bedrijf je aanspreekt (laat zie dat jij je goed hebt verdiept), wat jij kunt gaan doen, verwijs naar vakken of projecten op school die te maken hebben met het bedrijf.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 08:50

Weten jullie ook een site voor buitenlandse stages, in Canada bijvoorbeeld?

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:23

EngeltjeS schreef:
Hallo Lachen

Ik ben ook op zoek naar een stage plaats, mijn opleiding is MBO paardenhouderij. Momenteel heb ik het 1e leerjaar afgerond, en ga nu naar de 2e Knipoog van de 4 jaar Haha!

Ik heb stage gelopen bij Ruiterhuis Bosgra, en op klassieke dressuurstal Moravita ( moravita @bokt) .

Ik zou het fantastisch vinden om:
- op een leuk en leerzaam bedrijf te komen
- verder te leren in de paardensport
- veel te leren ( vooral praktijk, rijden enzo)
- intern te zijn, mijn ervaring is dat ik meer leer dan
- nu al contact te hebben met mijn 'toekomstige' stageplaats.
- op een bedrijf te komen, waar ze veel met sport bezig zijn, (niet wedstrijd gericht, mag wel natuurlijk)

en helaas begint mijn eerst komende stage in Januarie...

Wie weet iets?
groetjes!

Ik doe ook de opleiding paardenhouderij (ook de 4 jarige) en zit nu ook in het 2e jaar.
Ik heb afgelopen jaar stage gelopen op stoeterij Jenarc (erg leuke stage!) www.jenarc.nl
en op stal hexagon (www.stalhexagon.nl)
Bij beide stages is er een mogenlijkheid om intern te gaan.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:10

Wij hebben doorlopend stageplaatsen.

Zowel voor MBO (beschikken over een Aequornummer) als HBO.

Men kan in de praktijk meedraaien, je hoeft echt niet alleen het rotwerk te doen Knipoog. Dus werken aan je eigen paardvaardigheid is mogelijk (klassieke dressuur, vrijheidsdressuur, lange teugel, dubbele longe, grondwerk, showtraining, trailertraining etc.).

Maar er zijn ook stagiaires geweest die marktonderzoeken voor ons hebben gedaan, communicatieplannen hebben geschreven, denktank hebben gespeeld, databank hebben aangelegd etc.

Dus voor iedereen wat wils.

Intern is mogelijk, eigen paard meenemen kan in overleg.

Voor meer info over ons: http://www.balingehof.nl

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: [Centraal] Stage uitwissel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:10

Joleen schreef:
HBO communicatie heeft eigenlijk weinig te maken met telecommunicatie. Het gaat meer over de reclamewereld, wat journalistiek enz. Heel simpel gezegd is communicatie een boodschap overbrengen van een zender naar een ontvanger. De centrale vraag daarbij is HOE dat moet gebeuren. Meer dus de creativiteit. Hoe moet de boodschap overkomen op de ontvanger en dat soort zaken Lachen


Bij een krant mischien? Ik loop zelf ook bij een krant stage maar dan op de reclame afdeling.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: E4D, IASCrawler, jadeken, SemrushBot en 11 bezoekers