Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Suzanne F. schreef:Mensen kunnen het sowieso altijd screenshotten dus denk niet dat je dat kan voorkomen.
ontherun schreef:Waarom wil je dat ze het niet door kunnen sturen? Bij niet dupliceren of gebruiken zou ik aan een watermerk of zoiets denken. Niet doorsturen wordt lastig denk ik…
Needje schreef:Maar als je de bijlage kan downloaden of via de reader op kan slaan op je computer maakt dat ook weinig uit.
Denk idd dat beveiligen met ww om te kunnen bekijken de beste oplossing is.
Citaat:Voorkomen van doorsturen en verspreiding (rechtenbeveiliging)
De enige manier om ongeauthoriseerd gebruik van documenten te voorkomen is door digital rights management (DRM) in te zetten en de enige manier om DRM in te zetten die niet omzeild kan worden is door ArtistScope DRM te gebruiken. ArtistScope biedt gratis DRM-ondersteuning aan alle gelicenseerde gebruikers van CopySafe PDF die zich via hun servers in Australië en de VS bevinden
Ibbel schreef:Needje schreef:Maar als je de bijlage kan downloaden of via de reader op kan slaan op je computer maakt dat ook weinig uit.
Denk idd dat beveiligen met ww om te kunnen bekijken de beste oplossing is.
Dat kan in de beveiligde modus dus ook niet.
Bijlage kan alleen door 'm vanuit de mail te openen gelezen worden.
moonsparkle schreef:Misschien denk ik er ook wel teveel over namaar gezien de hoeveelheid online cursussen etc dacht ik dat er een manier zou zijn. Volgens mij kan je wel ook een wachtwoord bij aan een pdf koppelen, please correct me if I'm wrong
pateeke schreef:Je kan een PDF beveiligen zodat er ook geen schermafbeelding van gemaakt kan worden. Behalve wanneer je dit bv opent op je computer en je dan letterlijk met je mobiel een foto van je scherm maakt.
moonsparkle schreef:pateeke schreef:Je kan een PDF beveiligen zodat er ook geen schermafbeelding van gemaakt kan worden. Behalve wanneer je dit bv opent op je computer en je dan letterlijk met je mobiel een foto van je scherm maakt.
En weet je toevallig ook hoe?
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers