Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
senna21 schreef:Heel eerlijk, wanneer je een beroepsopleiding wil doen, kun je beter een reguliere opleiding kiezen.
Het theoretisch gedeelte kan van goede kwaliteit zijn, maar het praktijkgedeelte is vaak lastig af te stemmen, en in mijn ervaring nogal eens ondermaats.
Heb je je al georiënteerd op een Bbl opleidingsplaats?
senna21 schreef:Zoals Aranel zegt klopt.
Als opleidingscoördinator zorg en welzijn heb ik dezelfde ervaring. De stages bij de opleidingen die jij ambieert zijn veelal van onvoldoende kwaliteit.
Omscholen naar een andere sector is écht anders dan van hbo overstappen naar mbo in dezelfde sector/functie. Als werkgever zouden we ook wel sneller willen opleiden, maar de praktijk wijst uit dat de meesten aanzienlijk meer nodig hebben dan de minimale eisen (800 uur).
Baloedebeer schreef:senna21 schreef:Zoals Aranel zegt klopt.
Als opleidingscoördinator zorg en welzijn heb ik dezelfde ervaring. De stages bij de opleidingen die jij ambieert zijn veelal van onvoldoende kwaliteit.
Omscholen naar een andere sector is écht anders dan van hbo overstappen naar mbo in dezelfde sector/functie. Als werkgever zouden we ook wel sneller willen opleiden, maar de praktijk wijst uit dat de meesten aanzienlijk meer nodig hebben dan de minimale eisen (800 uur).
Ok begrijpelijk, zeker vanuit jullie ervaring wil ik dit niet in twijfel trekken.. echter waarom is er dan wel zoveel aanbod, het is dan toch geen wonder dat er zoveel personeelstekorten zijn zou je zeggen.. plus een BBL is vaak totaal niet aantrekkelijk/haalbaar financieel bekeken als je wil omscholen en je leven verder al aardig op de rit hebt..
Eleeke schreef:Ik vind die onterechte reputatie zo zonde.
Mensen die een HBO of MBO doen via thuisleren zijn extreem gemotiveerd. Die hebben namelijk vaak al een baan en/of gezin en doen het door hun grote motivatie naast dat alles.
Al deze opleidingen zijn gewoon erkend en moeten ook gewoon aan de eisen moeten voldoen en daar worden ze op gecontroleerd.
Open universiteit staat zelfs internationaal heel goed aangeschreven.
Ja er gaat daar heus wel het eea mis, zoals dat ook op andere instellingen gebeurd, en dan worden ze op de vingers getikt.
TS : ik zou tegen die tijd gewoon niet op mijn cv zetten waar je de opleiding hebt gevolgd, dat kan altijd nog in een gesprek , dan hebben ze al een echte indruk van je en dat haalt vooroordelen weg.
Eleeke schreef:Ik vind die onterechte reputatie zo zonde.
Mensen die een HBO of MBO doen via thuisleren zijn extreem gemotiveerd. Die hebben namelijk vaak al een baan en/of gezin en doen het door hun grote motivatie naast dat alles.
Al deze opleidingen zijn gewoon erkend en moeten ook gewoon aan de eisen moeten voldoen en daar worden ze op gecontroleerd.
Open universiteit staat zelfs internationaal heel goed aangeschreven.
Ja er gaat daar heus wel het eea mis, zoals dat ook op andere instellingen gebeurd, en dan worden ze op de vingers getikt.
TS : ik zou tegen die tijd gewoon niet op mijn cv zetten waar je de opleiding hebt gevolgd, dat kan altijd nog in een gesprek , dan hebben ze al een echte indruk van je en dat haalt vooroordelen weg.
Gebruikers op dit forum: PetalBot en 0 bezoekers