Ziektewet en werken met kerst (zorg)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Tink
Berichten: 767
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Verweg

Ziektewet en werken met kerst (zorg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 17:30

Hoi allemaal,

Beetje lastig om er al te uitgebreid op in te gaan. Ik zit sinds Januari in de ziektewet met een burn-out. Ik ben BBL-leerling en ik heb 24 uur op contract.

Ik ben ondertussen aan het reïntegreren en werk 4x4 uur momenteel. Dit bekijken we per 3 weken met adviseur inzetbaarheid en planners, arboarts “overziet dit. Deze is betrokken en er is een prognose voor volledig herstel, maar heeft nog even tijd nodig. Dus we blijven langzaam opbouwen maar met wederzijds overleg steeds.

Ik bekijk zelf met planners iedere 3 weken mijn rooster. Ik werk in principe nu vaste dagen (ma di wo en vr). Vorige week zelf aangegeven dat we wat konden schuiven waar nodig omdat ik mijn collega’s wil ondersteunen en kerst/oud en nieuw niet over te willen slaan, dit vonden ze fijn. Nu is er besloten deze week maandag, dinsdag, vrijdag en zondag te werken (tweede kerstdag) en dan de week erop de maandag vakantie op te nemen omdat ik 4 dagen achter elkaar écht nog niet trek. Helemaal prima. Hier heb ik mijn plannen dus op aangepast.

Nu komt er vandaag een appje dat ze me zondag niet nodig hebben, maar zaterdagavond. Ik heb aangegeven dat dit niet kan (heb dus al veranderd in rooster) Dit wordt me niet in dank afgenomen en ik voel me hier echt rot over. Ze zeggen zelfs dat ze het me kunnen verplichten. Ik vraag me af in hoeverre dit kan. Ik krijg verder geen begeleiding te pakken, dit wordt morgen maar kunnen ze me dit echt verplichten?!

Ik voel me echt verdrietig en gestresst. En wil echt wat betekenen maar niet wéér ten koste van mezelf. Ik weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil, misschien wel gewoon even delen omdat het echt hoog zit..

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:37

Ik heb in de zorg gewerkt, en inderdaad kunnen ze je verplichten.
Wat staat er in contract?

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:38

Ik mis even de reden waarom je niet zaterdagavond ipv zondag kan. Heeft dit met prive afspraken te maken of met je burnout?

Zijn ze wel laat mee zeg. Ik zou dit vandaag even laten rusten en morgen opnemen met de partijen die hier over gaan. Want niemand heeft er wat aan, als jij je over de kop loopt met de kerst en dan weer een stap terug moet doen in je proces.

Ben je als BBL leerling niet boventallig?

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:45

Als het je zoveel stress oplevert, dan kan het dus nog niet. Zelfs al kun je de uren langzamerhand weer opbouwen, dan nog kan het belangrijk zijn dat je in de opbouw goed weet waar je aan toe bent en niet ineens voor het blok gezet wordt. Volgens mij kan je werkgever het niet zomaar verplichten, want je hebt met de arboarts afgesproken 'in wederzijds overleg' en die afspraak gaat voorlopig voor.

Zoals je hebt aangegeven dat je zondag kunt werken: dat is wederzijds overleg. Je onder druk zetten en dreigen met 'het is verplicht' is geen wederzijds overleg, en klopt daarom niet met de afspraken die er gemaakt zijn.
De arboarts is wel echt het beste om dit mee te bespreken, en bespreek zeker ook hoeveel stress het geeft doordat het op deze manier gaat (dat geeft namelijk ook veel informatie waar je staat met je herstel. Dat de balans dus nog erg kwetsbaar is bv.)

Denise_Tink
Berichten: 767
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Verweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 17:46

MarliesV schreef:
Ik mis even de reden waarom je niet zaterdagavond ipv zondag kan. Heeft dit met prive afspraken te maken of met je burnout?

Zijn ze wel laat mee zeg. Ik zou dit vandaag even laten rusten en morgen opnemen met de partijen die hier over gaan. Want niemand heeft er wat aan, als jij je over de kop loopt met de kerst en dan weer een stap terug moet doen in je proces.

Ben je als BBL leerling niet boventallig?


Met beide. Ik ben gewoon niet flexibel op dit moment en dat weet ik, vandaar het aanbod om toch te helpen en daarop samen het rooster aangepast, waardoor ik dus zelf afspraken gemaakt heb. Ik moet tegenwoordig alles plannen, in energie omdat ik anders het gewoon NIET trek en alleen maar kan huilen en in bed lig. En ik heb ook nog gewoon een gezin. Ik zit echt niet voor de lol thuis. Ik leef niet om te werken en zo wordt het dan wel weer (voor mij)

Ik ben door de ziektewet boventallig, normaal gesproken gewoon intallig. Dat is het dus ook, ik ben boventallig maar tellen mij dan nu mee als gewone dienst (dit geeft veel stress omdat ik dan niet weg kan, wanneer nodig) wat nu wel de afspraak is. Maar is (gelukkig) nog amper voortgekomen. Maar alleen het idee al en ik zit tegen het plafond.
Laatst bijgewerkt door Denise_Tink op 21-12-21 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:47

Als het je herstel schema in de weg zit dan kun je in overleg dit wel weigeren.
Herkenbaar van toen ik in de zorg werkte dat schuldgevoel aanpraten. Het is deze week al, het rooster moet allang vast staan en gepland :roll:

Edit: oh daar was ik in mijn herstel ook bang voor. Boventallig staan en dan in praktijk toch niet zijn.
Ik zou dan gewoon bye hebben gezegd :\ niet collegiaal nee maar ik zat niet voor gezelligheid in de burnout.
Ik zou verstandige route kiezen haha als ik jou was. Ga eens praten over wat je moet doen als weer voorkomt want je kan dit nu nog niet goed tegen.
Laatst bijgewerkt door 8Eveline op 21-12-21 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:48

Is dit dan wel het goede werk voor je, of is de burn-out niet werk gerelateerd?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:50

Ze komen toch gewoon veel te laat met die roosterwijziging? Lijkt me niet dat ze dat dan kunnen verplichten, omdat het ook nog eens niet je normale vaste dag is.
Ik zou je arbo arts/ begeleider even bellen morgen.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:52

Denise_Tink schreef:
MarliesV schreef:
Ik mis even de reden waarom je niet zaterdagavond ipv zondag kan. Heeft dit met prive afspraken te maken of met je burnout?

Zijn ze wel laat mee zeg. Ik zou dit vandaag even laten rusten en morgen opnemen met de partijen die hier over gaan. Want niemand heeft er wat aan, als jij je over de kop loopt met de kerst en dan weer een stap terug moet doen in je proces.

Ben je als BBL leerling niet boventallig?


Met beide. Ik ben gewoon niet flexibel op dit moment en dat weet ik, vandaar het aanbod om toch te helpen en daarop samen het rooster aangepast, waardoor ik dus zelf afspraken gemaakt heb. Ik moet tegenwoordig alles plannen, in energie omdat ik anders het gewoon NIET trek en alleen maar kan huilen en in bed lig. Ik zit echt niet voor de lol thuis. Ik leef niet om te werken en zo wordt het dan wel weer (voor mij)

Ik ben door de ziektewet boventallig, normaal gesproken gewoon intallig. Dat is het dus ook, ik ben boventallig maar tellen mij dan nu mee als gewone dienst (dit geeft veel stress omdat ik dan niet weg kan, wanneer nodig) wat nu wel de afspraak is. Maar is (gelukkig) nog amper voortgekomen. Maar alleen het idee al en ik zit tegen het plafond.


Even ademhalen dan nu, en morgen overleggen en aangeven dat je boventallig bent en dat het verplaatsen je zoveel stress oplevert, dat dit je herstel niet bevorderd.

Snap je stress helemaal hoor, maar nu kan je even niets doen als de juiste mensen niet te benaderen zijn.
Schrijf het voor jezelf op en leg dit weg tot morgen :(:)

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:54

Matheno schreef:
Is dit dan wel het goede werk voor je, of is de burn-out niet werk gerelateerd?

Dit vraag ik mij ook wel een beetje af.

Anoniem

Re: Ziektewet en werken met kerst (zorg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:58

Als je gewoon normaal werkt mag je verplicht worden, in de ziektewet niet.

Mijn ervaring is dat planners niet veel weten van de ziektewet en bijbehorende regels. Laat je niet op de kast jagen, het enige wat je moet is je aan de afspraken met de arts houden.
Voor een planner is de verplaatsing van je dienst maar iets heel kleins, gezonde mensen hebben vaak niet eens in de gaten wat het doet met iemand die door ziekte behoefte heeft aan voorspelbaarheid en structuur.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:01

Ineke2 schreef:
Matheno schreef:
Is dit dan wel het goede werk voor je, of is de burn-out niet werk gerelateerd?

Dit vraag ik mij ook wel een beetje af.


Dat is op dit moment niet helemaal relevant lijkt me :). Zoiets bespreekt de TS wel met een psycholoog en/of een bedrijfsarts.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 21-12-21 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Tink
Berichten: 767
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Verweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 18:02

Ineke2 schreef:
Matheno schreef:
Is dit dan wel het goede werk voor je, of is de burn-out niet werk gerelateerd?

Dit vraag ik mij ook wel een beetje af.


Nou, en hier is meteen hoe iedereen er in de zorg instaat. Klassiek voorbeeld. En erg vervelend. Goed bedoeld, maar dit is waar ik dagelijks mee te dealen heb en altijd maar verantwoording afleggen. Ik ben goed in m’n werk, flexibel tot op zekere hoogte en sta normaal gesproken altijd klaar, ben de eerste die meedenkt, wisselen, extra werken, geen probleem. Maar waaruit halen jullie dat dit niet het goede werk is? Omdat ik nu niet flexibel ben en kan schakelen? Ik ben zo benieuwd naar de gavhtegang hierachter. Ik ben gewoon ziek, je ziet het niet maar het is er wel.

De burn-out is een combinatie van heel veel dingen, gelukkig niet volledig werkgerelateerd.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:02

Mensen hebben tijd nodig om dit te leren - een burnout betekent dat de balans een tijd niet op orde was, niet dat dat zo blijft!

En als andere mensen dit herkennen, vooral ook dat onder druk zetten, misschien doet de zorg als sector dan wel iets fout in de omgang met mensen (en is het niet erg eerlijk om te doen alsof dat gaat om het tekortschieten van de mensen.)

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:06

Denise_Tink schreef:
Nou, en hier is meteen hoe iedereen er in de zorg instaat. Klassiek voorbeeld. En erg vervelend. Goed bedoeld, maar dit is waar ik dagelijks mee te dealen heb en altijd maar verantwoording afleggen. Ik ben goed in m’n werk, flexibel tot op zekere hoogte en sta normaal gesproken altijd klaar, ben de eerste die meedenkt, wisselen, extra werken, geen probleem. Maar waaruit halen jullie dat dit niet het goede werk is? Omdat ik nu niet flexibel ben en kan schakelen? Ik ben zo benieuwd naar de gavhtegang hierachter. Ik ben gewoon ziek, je ziet het niet maar het is er wel.

De burn-out is een combinatie van heel veel dingen, gelukkig niet volledig werkgerelateerd.


Rustig, het is geen aanval of iets dergelijks.

Vroeg het me meer af naar eigen ervaring. Kennis van ons was niet blij met zijn baan en de werkdruk was te hoog waardoor hij een burn-out kreeg. Nu werkt hij in een volledig andere sector en is weer helemaal opgebloeid.

Bepaalde plekken in de zorg is vaak nogal hak op de tak en last minute wijzigingen. Dat zou bijvoorbeeld geen match zijn met iemand die graag alles (ruim van tevoren) plant.

Of zoiets voor jou geldt, dat weet jij zelf alleen.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 21-12-21 18:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Denise_Tink
Berichten: 767
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Verweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 18:08

Shadow0 schreef:
Als het je zoveel stress oplevert, dan kan het dus nog niet. Zelfs al kun je de uren langzamerhand weer opbouwen, dan nog kan het belangrijk zijn dat je in de opbouw goed weet waar je aan toe bent en niet ineens voor het blok gezet wordt. Volgens mij kan je werkgever het niet zomaar verplichten, want je hebt met de arboarts afgesproken 'in wederzijds overleg' en die afspraak gaat voorlopig voor.

Zoals je hebt aangegeven dat je zondag kunt werken: dat is wederzijds overleg. Je onder druk zetten en dreigen met 'het is verplicht' is geen wederzijds overleg, en klopt daarom niet met de afspraken die er gemaakt zijn.
De arboarts is wel echt het beste om dit mee te bespreken, en bespreek zeker ook hoeveel stress het geeft doordat het op deze manier gaat (dat geeft namelijk ook veel informatie waar je staat met je herstel. Dat de balans dus nog erg kwetsbaar is bv.)


Vooral inderdaad weten waar ik aan toe ben. Precies plannen hoe de dag(en) ervoor en erna eruit zien, zodat ik ook nog wat energie heb voor m’n gezin, ontspanning en mezelf. Dankjewel voor je antwoord, ik ga dit inderdaad aangeven want het ging wel oké maar mijn (lichamelijk) reactie nu blijkt dus nog wel dat er wat te verbeteren is en valt.

Denise_Tink
Berichten: 767
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Verweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 18:09

[***] schreef:
Als je gewoon normaal werkt mag je verplicht worden, in de ziektewet niet.

Mijn ervaring is dat planners niet veel weten van de ziektewet en bijbehorende regels. Laat je niet op de kast jagen, het enige wat je moet is je aan de afspraken met de arts houden.
Voor een planner is de verplaatsing van je dienst maar iets heel kleins, gezonde mensen hebben vaak niet eens in de gaten wat het doet met iemand die door ziekte behoefte heeft aan voorspelbaarheid en structuur.


Dankjewel, dit stelt me wel iets gerust!

Denise_Tink
Berichten: 767
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Verweg

Re: Ziektewet en werken met kerst (zorg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 18:10

Iedereen bedankt voor de antwoorden, iedereen persoonlijk antwoorden is me wat teveel maar het stelt me wat gerust en laat me ook wel inzien dat ik er (nog) niet ben en ik dit zeker ook moet laten zien/weten aan arboarts.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:10

Waarom ik zo denk is omdat je werkgever hierin niet zal veranderen. Als ik dan lees dat het je zoveel stress geeft, omdat het je wordt verplicht om te komen ( wat in een normale situatie zeker zo is ) dan vind ik dat sneu. Natuurlijk wil je dat het anders is, maar dat is het nu eenmaal niet.

Ik duim dat alles goed komt en je er samen met de arbo arts uit komt zodat je niet opnieuw in bepaalde valkuilen valt waardoor de burn-out is ontstaan.

Sterkte met alles

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Ziektewet en werken met kerst (zorg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:34

Geef morgen gewoon rustig aan dat je nog niet intallig kunt (en van de bedrijfsarts mag) werken, en dat de gedachte dat je niet boventallig gepland staat voor zaterdagavond je al weer zo veel onrust geeft dat je er echt last van hebt.
Waarschijnlijk heeft de roostermaker even geen andere uitweg gezien (en dat bespreekt hij/zij dan morgen maar fijn met de eigen leidinggevende) en/of was hij/zij niet op de hoogte van hoe jou te plannen.
Komt vast goed.

Denise_Tink
Berichten: 767
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Verweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 18:36

Matheno schreef:
Denise_Tink schreef:
Nou, en hier is meteen hoe iedereen er in de zorg instaat. Klassiek voorbeeld. En erg vervelend. Goed bedoeld, maar dit is waar ik dagelijks mee te dealen heb en altijd maar verantwoording afleggen. Ik ben goed in m’n werk, flexibel tot op zekere hoogte en sta normaal gesproken altijd klaar, ben de eerste die meedenkt, wisselen, extra werken, geen probleem. Maar waaruit halen jullie dat dit niet het goede werk is? Omdat ik nu niet flexibel ben en kan schakelen? Ik ben zo benieuwd naar de gavhtegang hierachter. Ik ben gewoon ziek, je ziet het niet maar het is er wel.

De burn-out is een combinatie van heel veel dingen, gelukkig niet volledig werkgerelateerd.


Rustig, het is geen aanval of iets dergelijks.

Vroeg het me meer af naar eigen ervaring. Kennis van ons was niet blij met zijn baan en de werkdruk was te hoog waardoor hij een burn-out kreeg. Nu werkt hij in een volledig andere sector en is weer helemaal opgebloeid.

Bepaalde plekken in de zorg is vaak nogal hak op de tak en last minute wijzigingen. Dat zou bijvoorbeeld geen match zijn met iemand die graag alles (ruim van tevoren) plant.

Of zoiets voor jou geldt, dat weet jij zelf alleen.


Mijn reactie was nogal fel misschien, niet de bedoeling, sorry. Het was niet zo fel bedoeld.

Je hebt gelijk in dat hak op de tak, ik heb daar normaal niet zoveel last van maar nu dus wel. Ik heb er goede hoop en vertrouwen in dat dit met de tijd weer goed zal komen, maar dat is nu nog te vroeg. Bedankt voor je reactie.


Ineke2 schreef:
Waarom ik zo denk is omdat je werkgever hierin niet zal veranderen. Als ik dan lees dat het je zoveel stress geeft, omdat het je wordt verplicht om te komen ( wat in een normale situatie zeker zo is ) dan vind ik dat sneu. Natuurlijk wil je dat het anders is, maar dat is het nu eenmaal niet.

Ik duim dat alles goed komt en je er samen met de arbo arts uit komt zodat je niet opnieuw in bepaalde valkuilen valt waardoor de burn-out is ontstaan.

Sterkte met alles


Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, dat ze niet zullen veranderen en dat hoeft ook niet normaal gezien. Maar ik ben daar (nog) niet aan toe. Ik denk dat het weer goed gaat komen en zo niet, is dat een zorg voor later. Nu focus ik volledig op 100% herstel in oude functie. Zo snap ik je vraag wel beter, ik interpreteerde je bericht alleen anders (negatiever) en dat was nergens voor nodig, sorry.

Dankjewel! Voor je sterkte wensen en je bericht!

Bienotje

Berichten: 10867
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 23:54

Vooropgesteld, ik werk niet in de zorg. Maar is niet juist de vereiste van zorg de flexibele inzetbaarheid met daarnaast de ort als compensatie op bv feestdagen.

Ook hier he. Ik kan niet in je hoofd kijken hoe en wat het voor jou is. Maar als je aangeeft wat extra bij te springen kan ik me voorstellen dat je werkgever de kans ziet om dat in te vullen op moment waar nodig dus in dit geval zaterdag ipv zondag?

En als dat niet meer kan passen omdat je de kerstdagen al met andere plannen hebt ingevuld, dat kan. maar linksom en rechtsom staat dat haaks op What comes with the job of zie ik dat zo verkeerd?

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 00:23

Wat vervelend zeg! Ik neem aan dat ze pas tot verplichtingen kunnen komen zodra jij 100% hersteld bent? In jouw verhaal spreek je over ‘ze’, zijn dit je directe collega’s, regieverpleegkundigen, senior, teamleider? Ik zou inderdaad in gesprek gaan met de bedrijfsarts en melden dat zulke ‘dreigementen’ jouw herstel in de weg staat. Als alles via appcontact verloopt, vind ik het wel onprofessioneel. Daarnaast heb je wel zwart op wit bewijs. Is het voor iedereen wel duidelijk wat jouw grenzen zijn en welke afspraken er zijn gemaakt? Wel jammer dat de empathische beroepsgroep hier geen empathie voor kan opbrengen. Succes en kom voor jezelf op!

Sabri

Berichten: 1391
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 00:43

Op zich snap ik ook de frustratie van de zorgplanners wel. Jij kunt misschien leuke dingen gepland hebben met je kids en familie, alleen dat zou je dan toch ook zondag kunnen doen? Of kerstavond, derde kerstdag. Wat is het probleem?
Als je een afspraak voor therapie hebt zou ik ook weigeren alleen dit klinkt eerder als geen zin.
Toch als je wilt werken en je niet al te veel conflicten wil krijgen zal ik toch gewoon gaan en wel erbij vermelden dat je het voortaan graag eerder wil weten. Je nu al afspraken hebt gepland ivm de kerst! En of ze daar SVP voortaan wat meer rekening mee willen houden. Juist omdat dit zorgt voor extra stress en dit een goede genezing wel in de weg staan.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 00:55

Volgens mij denken mensen die nog nooit een zware burn out ( of overspannen zoals we het vroeger noemden) hebben meegemaakt er te gemakkelijk over.
Ts is op therapiebasis aan het werk en alleen al het feit dat er iets plots wijzigt is voor haar nu voldoende om compleet in de stress te schieten. En dat is geen aanstellen maar realiteit. Dus de vraag van je kun toch even de boel omgooien is gewoon geen optie hoe moeilijk dat voor gezonde mensen ook te begrijpen is . Ts sterkte en niet van de wijs laten brengen voor zover mogelijk, gewoon rustig aangeven bij de planner dat je zondag kunt en er geen andere optie is, punt.