Minor natuur/avontuur/back to basic etc.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SnuitjeLove
Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-05-09

Minor natuur/avontuur/back to basic etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-21 01:14

Hoi bokkers,

Ik zit nu in het tweede jaar van mijn opleiding Social Work en ben mij vast aan het oriƫnteren voor een minor in het 3e of 4e jaar.

Ik vind mijn opleiding leuk maar weet niet zeker of hier mijn passie ligt, daarom wil ik een minor gaan volgen die niet perse met mijn opleiding te maken heeft maar vooral met mijn interesses.

In de toekomst zou ik graag in een camper of tinyhouse willen wonen, zelf voorzienend leven trekt mij erg maar ook het bouwen etc. Van zo'n huisje lijkt mij gaaf. Daarnaast ben ik graag creatief met onder andere textiel, graag in de natuur, gek op dieren en zie ik mijzelf niet mijn hele leven in Nederland wonen. Ik ben daarom opzoek naar een minor die mij kan inspireren.

Hebben jullie tips of ervaringen met minors die wellicht bij mijn interesses passen?

Zelf had ik al de minor Adventure Learning gezien op Fontys welke ik op mijn lijstje heb gezet, ook heb ik al gekeken op de website kiesopmaat maar ik weet niet goed welke zoektermen te gebruiken. Ik hoop op jullie hulp.

De locatie van de minor het liefst wel in Nederland vanwege de coronatoestanden.

Alvast bedankt!

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Minor natuur/avontuur/back to basic etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 01:54

Ik weet niet precies wat de mogelijkheden in NL zijn, maar mss trekt de combi van werken met mensen en dieren je wel aan. Een degelijke opleiding (ook vanuit NL te volgen), kan je volgen bij het Belgisch instituut voor Animal Assisted Therapy. Ook creatieve werkvormen kunnen zeker aan bod komen (denk aan vilten met haar van je eigen dieren, hutten en observatieplekjes bouwen,....)

SnuitjeLove
Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Minor natuur/avontuur/back to basic etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-21 14:55

Bedankt voor de tip. Ben wel echt opzoek naar een erkende hbo minor, dus geen aparte opleiding. Ziet er wel leuk uit dat wel.

Douce

Berichten: 3507
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Minor natuur/avontuur/back to basic etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:39


Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Minor natuur/avontuur/back to basic etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:27

Je zou ook kunnen kijken naar een minor waarbij je de helft les hebt en de andere helft zelf onderzoek doet. Dat kan dan over bijvoorbeeld tiny house living gaan. Anders zou je ook nog bij Sustainable value chains of rural development and innovations bij van Hall Larenstein in Velp kunnen kijken. We hebben we ieder jaar wel minor studenten die meelopen. Ik doe zelf de overkoepelende studie international development management, en wil als ik klaar ben ook naar het buitenland om daar in projecten te werken. Bij de minor Sustainable value chains zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan kunst vanuit ontwikkelingslanden een markt geven, om maar even iets te noemen. Als je meer info wil over de school en/of studie, pb me! :)

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:28

Je zou ook kunnen kijken naar een minor waarbij je de helft les hebt en de andere helft zelf onderzoek doet. Dat kan dan over bijvoorbeeld tiny house living gaan. Anders zou je ook nog bij Sustainable value chains of rural development and innovations bij van Hall Larenstein in Velp kunnen kijken. We hebben we ieder jaar wel minor studenten die meelopen. Ik doe zelf de overkoepelende studie international development management, en wil als ik klaar ben ook naar het buitenland om daar in projecten te werken. Bij de minor Sustainable value chains zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan kunst vanuit ontwikkelingslanden een markt geven, om maar even iets te noemen. Het is erg internationaal georiƫnteerd. Als je meer info wil over de school en/of studie, pb me! :)

Douce

Berichten: 3507
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:34

Douce schreef:
Zelf heb ik in Wageningen gestudeerd waar ook diverse HBO'ers een minor deden. Spreek wel over (kuch) 2015. (Voel me nu heel oud). Maar ik zie op de website dat ze nog steeds open staan voor HBO'ers: https://www.wur.nl/nl/Onderwijs-Opleidi ... Minors.htm

Hier is een lijst met al hun minors, denk dat diverse wel aansluiten bij jouw wensen:
https://wur.osiris-student.nl/#/onderwi ... tern/minor

Ik heb zelf overigens Sustainable agriculture and consumption gevolgd, die sluit wel aan bij jou wensen. Normaliter zonder corona is ook het voordeel dat vele internationalen de minor volgen en je dus wereldwijde contacten op doet. Geen idee hoe dat nu zit natuurlijk.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:12

Is de minor hulpverlening en paarden niet iets voor je, te volgen aan de NHL.

Ik heb hem ook gedaan en ondanks dat het niet echt iets voor mij bleek, vond ik het wel heel erg interessant en leerzaam!