Ervaring 21+ toets / MCT-H gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Ervaring 21+ toets / MCT-H gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 19:49

Hallo,

Voor het komende schooljaar heb ik mij ingeschreven voor een HBO opleiding. Omdat ik niet over de juiste voor kwalificaties beschik, zou ik eerst succesvol een 21+ toets moeten afleggen. Hier ben ik behoorlijk zenuwachtig voor! Voor zover ik weet verschilt het per HBO en Uni wat je moet laten zien, maar waar ik mij heb aangemeld zijn het pure IQ test vragen. Dit zijn veel opdrachten onder hoge tijdsdruk waar je onder andere je rekenvaardigheden, ruimtelijk inzicht en taalvaardigheden moet laten zien. Pas als je hier voldoende op heb gescoord wordt je toegelaten op de opleiding.

Zijn er bokkers die ervaring hebben met de 21+ toets, of de MCT-H test hebben gemaakt? Ik heb al een cursus aangeschaft bij HelloTest, maar ik ben benieuwd hoe heftig het nou in het echt is, en wat voor ervaring anderen hier mee hebben.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Ervaring 21+ toets / MCT-H gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 20:43

Ik volg even mee .. ik denk er ook aan hem te gaan doen.

Domiinique

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 21:23

Ik heb een paar jaar geleden de 21+ test gedaan voor de opleiding Verpleegkunde.
Toen moest ik een Engels toets in zowel woordbegrip als begrijpend lezen doen, een reken toets en een Nederlands toets.
Persoonlijk vond ik het echt 100% meevallen. Het waren wel lastige vragen maar dat is omdat je getoetst wordt voor hbo dus dat kun je verwachten. De tijdsdruk had ik geen last van terwijl ik dit normaal gesproken vreselijk vindt. Ik had ruim voldoende tijd voor alle onderdelen.