Waar heb jij je AOV als zzp’er?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Waar heb jij je AOV als zzp’er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-21 15:29

Pffff er is zó veel aanbod en ik zie door de bomen het bos niet meer…

Ik wil mijn aov regelen, of misschien wel een woonlastenverzekering of iets van crowdsurance
Maar waar doe ik nu goed aan?

Hoe heb jij dit als zzp’er geregeld en waarom?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Eef_Bam

Berichten: 4087
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:40

Ik heb een aov bij de Amersfoortse.

Vind het een fijne geruststelling, aangezien ik voor mijn hobby op ongeleide projectielen van 600 kg ga zitten :Y) . Omdat ik nog jong ben is het relatief goedkoop, en de zekerheid dat ik tot mijn pensioen een inkomen heb als er iets gebeurd geeft mij veel rust.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Waar heb jij je AOV als zzp’er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 15:43

Avero, kwam hier al beste uit de bus.
Mijn partner vond idee van een vangnet wel erg prettig (ook gezien mijn hobby).

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Waar heb jij je AOV als zzp’er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:55

Ik ben al jaren bij een broodfonds. Gunstige voorwaarden, niet duur en nog gezellig ook. Natuurlijk word je maar twee jaar uitbetaald maar dat is voor mij garantie genoeg. Bij andere verzekeringen moet je het ook nog maar zien te krijgen als er wat misgaat.

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waar heb jij je AOV als zzp’er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:16

Ik spaar zelf.
Om me tot aan mijn pensioen te verzekeren zou ik zeker 150 euro per maand kwijt zijn.
We hebben al een prima spaarpot, willen sowieso over een aantal jaar stoppen met werken, dus als er iets zou gebeuren dan kan een van ons zonder problemen direct stoppen. Moet de ander alleen iets langer doorwerken voor het vervroegd pensioen.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 18:42

Ik heb eentje bij Allianz. Destijds i.o.m een adviseur afgesloten, later omgezet naar een polis die ik zelf beheer.
Onlangs heb ik voor het eerst contact met ze gehad om een uitkering tgv zwangerschap aan te vragen. Was echt in een ommezien geregeld, ik hoefde alleen maar de verklaring te mailen en ze gaven aan dat ik bedrag X begin december op mijn rekening kan verwachten.

❤️

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 18:51

Onderschat de gevolgen van arbeidsongeschikt raken niet. Een ongeluk zit in een klein hoekje en de gevolgen zijn soms serieus. En ja, het kan iedereen overkomen dus ook jou.

Bedenk maar eens wat het kost als je op je 40ste een ongeluk krijgt en geen verdere verdiencapaciteit meer hebt. Een onverzekerde zzp-er valt dan terug in de bijstand. Dat is dan dag paard, dag koophuis, dag dikke auto... en soms wel hallo voedselbank.

Wat je ook doet, zorg dat je je als zzp-er wel verzekerd.

(Een broodfonds voor 2 jaar ziektewet dekt de schade echt maar slechts 2 jaar - is dat genoeg?).

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Waar heb jij je AOV als zzp’er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-21 19:10

Ja daarom ben ik er ook serieus naar aan het kijken. Ben pas net voltijd ondernemer, had er eerder altijd nog een baan en dus een vangnet naast maar nu niet meer.
Ik neig naar voor nu eerst eentje af te sluiten die 2 jaar uitkeert ivm de kosten, maar zelfs dat vind ik spannend :')

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:42

Als je wat krijgt met enkel zo'n 2-jarige constructie, ben je verder niet meer te verzekeren. Dan rest na 2 jaar alsnog enkel de bijstand.

Wees verstandig, ga meteen voor een schadeverzekering voor langere termijn. Eentje die uitkeert vanaf het ontstaan van de arbeidsongeschiktheid tot aow-leeftijd.
Het is per maand duur, maar als je het ooit moet aanspreken kan het maar beter echt goed geregeld zijn.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

mysa

Berichten: 10441
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Waar heb jij je AOV als zzp’er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 19:57

Duur maar iets minder duur omdat je uitgaven voor inkomensvoorziening mag aftrekken van je belastbaar inkomen.

Liselot

Berichten: 32188
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-21 19:59

Ik weet het, maar ik vind 250 euro per maand (en dat loopt nog op naarmate je ouder wordt) wel enorm veel voor een startend ondernemer
Daarom zat ik ook al te kijken naar een woonlastenverzekering, iemand die daar iets meer over weet?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Waar heb jij je AOV als zzp’er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:01

Movir, topverzekering. Kost geld maar dat is het dubbel en dwars waard (weet ik helaas uit ervaring).

Valse hoop is ook hoop!

Dorien66

Berichten: 1639
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:03

Ik ben bij het Voorzieningenfonds (soort broodfonds) en heb een AOV bij Centraal Beheer met een wachttijd van 2 jaar. Die lange wachttijd maakt dat de premie lager is en wordt dus opgevangen door het Voorzieningenfonds.

instagram: @dorien_66

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Waar heb jij je AOV als zzp’er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:08

Ik ben al jaren bij Klaverblad verzekerd. Uitgekozen door de verzekeringsadviseur.

Ik ben er eens een klein jaar uit geweest en dat is wat hun betreft prima verlopen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:16

Ik bij de Amersfoortse. Je kan niet meer verzekeren dan je verdient, dus in het begin was het bij mij ook niet zo duur en de eerste 3 jaar krijg je ook korting.
Later heb ik het verzekerd bedrag opgehoogd. Nu betaal ik ongeveer 200 euro per maand. Dat is nog steeds niet echt veel. Mijn vriend heeft een beroep dat als risicovol wordt gezien en die betaald meer dan het dubbele.

Jenara

Berichten: 1545
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:26

Dees schreef:
Onderschat de gevolgen van arbeidsongeschikt raken niet. Een ongeluk zit in een klein hoekje en de gevolgen zijn soms serieus. En ja, het kan iedereen overkomen dus ook jou.

Bedenk maar eens wat het kost als je op je 40ste een ongeluk krijgt en geen verdere verdiencapaciteit meer hebt. Een onverzekerde zzp-er valt dan terug in de bijstand. Dat is dan dag paard, dag koophuis, dag dikke auto... en soms wel hallo voedselbank.

Wat je ook doet, zorg dat je je als zzp-er wel verzekerd.

(Een broodfonds voor 2 jaar ziektewet dekt de schade echt maar slechts 2 jaar - is dat genoeg?).


Ik geef je volkomen gelijk! Alleen moet je al wel wat verdienen voor je je die verzekering kan veroorloven. Ik zou de mijne normaal in januari gaan opstarten, na 3,5 jaar. Voordien kon ik dat echt niet betalen en nu wordt het door veel ziekte ook nog spannend of het wel zal lukken. En moest ik het vroeger hebben opgestart, zat ik nu helemaal in de problemen, want ze betalen pas uit na een maand, maar ik heb telkens 4-5 dagen tot 2 weken thuis gezeten wegens ziekte, dus byebye inkomen en dan byebye reserve voor een verzekering...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:29

Is het dan niet slimmer om deels in loondienst te blijven werken als je zo weinig op kan vangen?

Jenara

Berichten: 1545
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 20:35

loulou schreef:
Is het dan niet slimmer om deels in loondienst te blijven werken als je zo weinig op kan vangen?


Ik heb met mijn job die mogelijkheid niet. Ik doe mijn werk wel supergraag en ik weet dat het stelselmatig beter wordt met ervaring, maar het is gewoon een enorm onderbetaald beroep. Als ik dus deels in loondienst zou moeten gaan werken, kan ik niet doen wat ik juist écht graag doe.

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:49

Ik bij Avero. Ik betaal 190 per maand voor een directe uitkering van 2500 per maand.
Ook gedekt bij eventuele zwangerschap of burnout etc.

Deze heb ik gekozen met een verzekeringsadviseur.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Waar heb jij je AOV als zzp’er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:18

@matheno, dat vind ik enorm meevallen zeg! Heb je dan een laag-risico beroep? (ik wel)

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:24

Marie72 schreef:
@matheno, dat vind ik enorm meevallen zeg! Heb je dan een laag-risico beroep? (ik wel)


Ja, ik ben freelance programmeur, dus in principe weinig risico.
Voor mijn aansprakelijkheidsverzekering betaal ik 50 euro p/m en gedekt tot 5 miljoen.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:25

Je kan ook kiezen voor een combinatie.
Eerste jaar of 2 jaar bijvoorbeeld een broodfonds en pas daarna uitkering via je AOV bij arbeidsongeschiktheid. Dan is je AOV ook niet zo prijzig omdat de kans dat je daar gebruik van moet maken niet zo groot.

Maar feit blijft, het kost geld. En dat is ook logisch. Je dekt toch een behoorlijk dure risico af als je blijvend arbeidsongeschikt raakt.

Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Meliaforever en 58 bezoekers