Doe mij maar de achtbaantester, welke baan zou jij kiezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Doe mij maar de achtbaantester, welke baan zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:36

Als ik zou kunnen hacken, zou ik iig geen ethisch hacker worden. Verdient te weinig :=.

Ik kies denk ik Lego builder *\o/*!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Doe mij maar de achtbaantester, welke baan zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:00

Ik zou wel Eilandbeheerder willen zijn. Of netflix vertaler, slecht in talen ben ik zeker niet! En het verdient ook nog eens lekker.
Bedden opwarmer lijkt me ook top, maar no way dat ik er uit kom _O-

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:20

Doe mij dan maar de Netflix vertaler. Maar dat verdient nog niet eens echt supergoed ofzo zag ik.
Edit: oh is per vertaalde minuut. Dan kan het wel leuk oplopen.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 03-11-21 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:20

Netflixvertaler of stemacteur, lijkt me beide heel leuk. :j

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:21

marley93 schreef:
Netflixvertaler of stemacteur, lijkt me beide heel leuk. :j


Mij ook!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:22

Suzanne F. schreef:
Doe mij dan maar de Netflix vertaler. Maar dat verdient nog niet eens echt supergoed ofzo zag ik.


Nou alleen Engels naar Nederland verdiend €10.50 per vertaalde zin. Als je wat lastigers kan verdien je al wat meer. Doe mij dat maar hoor!

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:24

Stemacteur lijkt me super leuk
Netflix vertalen ook heel leuk *\o/*

En het is vies werk maar crimescene schoonmaker zou ik ook wel kunnen maar of ik daar bewust voor zou kiezen.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:32

Ben ik nou de enige die niet echt onder indruk is van de "salarissen"

Die eilandbewaker wordt nog leuk betaald, maar of dat opweegt tegen het werk dat je moet (laten) verzetten, ik weet het niet....

Netflix-vertalen per vertaalde minuut; hoe wordt dat bepaalt?

Foaly

Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Doe mij maar de achtbaantester, welke baan zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:45

Dat Netflix vertalen klinkt leuk, maar je hebt echt niet elke speelminuut binnen een minuut vertaald. En als je nog zelf moet spotten ook (aka de ondertitels zelf moet timen), dan gaat er nog meer tijd inzitten. Dan is 10,50 per zin opeens niet heel veel meer :=

Poosje81
Berichten: 21193
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:16

Afbeelding

Getrouwd met boomverzorger en ik sla zelf even rondje of 8 over!

Doe dan maar Netflix vertaler als ik moet kiezen :j

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Doe mij maar de achtbaantester, welke baan zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:26

Eilandbeheerder lijkt me wel wat!
Ik heb ook wel eens gehoord over matras testers. Lijkt me heerlijk om de hele dag in bed te liggen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:34

Suzanne F. schreef:
Doe mij dan maar de Netflix vertaler. Maar dat verdient nog niet eens echt supergoed ofzo zag ik.
Edit: oh is per vertaalde minuut. Dan kan het wel leuk oplopen.
Alleen duurt het veel langer dan een minuut om een minuut film te vertalen, dus zoveel is die 10,50 niet... En lekker ontspannen netflixen is er ook niet bij, want je bent gewoon continu heen en weer aan het schuiven. :+

Als ik moest kiezen: beroepsduiker in de offshore.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:37

Hahaha, de achtbaantester heb ik ooit bedacht als PR-stunt voor de website die ook vernoemd staat in je link. Mooi dat 'ie na al die jaren nog steeds rond gaat :D

Vertaler voor Netflix lijkt me wel wat. Al is het alleen maar omdat de vertalingen soms tenenkrommend zijn, dus dat kan ik sowieso beter 8-)

axel_1997

Berichten: 1790
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Doe mij maar de achtbaantester, welke baan zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:49

Als dit alle beroepen op aarde waren (zouden we allemaal van duur water en boomschors moeten leven) zou ik boomverzorger kiezen.

BTW beddenopwarmer? Echt waar? Daar hadden ze in de 18e eeuw en waarschijnlijk eerder al betere oplossingen voor. En met de uitvinding van de electrische deken is er echt geen excuus meer voor dat beroep.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:55

axel_1997 schreef:
Als dit alle beroepen op aarde waren (zouden we allemaal van duur water en boomschors moeten leven) zou ik boomverzorger kiezen.

BTW beddenopwarmer? Echt waar? Daar hadden ze in de 18e eeuw en waarschijnlijk eerder al betere oplossingen voor. En met de uitvinding van de electrische deken is er echt geen excuus meer voor dat beroep.

Kunnen zeggen dat je een matrasopwarmer hebt, zou best een statussymbool kunnen zijn in bepaalde kringen.....

mysa

Berichten: 10465
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:04

Kikka schreef:
Hahaha, de achtbaantester heb ik ooit bedacht als PR-stunt voor de website die ook vernoemd staat in je link. Mooi dat 'ie na al die jaren nog steeds rond gaat :D

Vertaler voor Netflix lijkt me wel wat. Al is het alleen maar omdat de vertalingen soms tenenkrommend zijn, dus dat kan ik sowieso beter 8-)


Ik zit in een groep vertalers op fb waar ook ondertitelaars lid zijn. En inderdaad, soms komen er tenenkrommende vertalingen voorbij. (Die post men dan omdat ze zo hilarisch zijn).

Maar we zitten daar vooral om elkaar te helpen en ik kan je vertellen dat ondertitels vertalen echt een vak op zich is. Het is soms een enorme puzzel om slang te vertalen, of om de grap te behouden in de doeltaal. Petje af voor goede ondertitelaars.

Wat zou ik zelf graag gewild hebben?
Tolk. Maar dan wel een van de heel goeden, die bijvoorbeeld bij belangrijke politieke topontmoetingen worden ingezet.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:08

Doe mij maar ethisch hacker. Hacken en encrypten is gaaf.

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:18

ikke schreef:
Ben ik nou de enige die niet echt onder indruk is van de "salarissen"

Die eilandbewaker wordt nog leuk betaald, maar of dat opweegt tegen het werk dat je moet (laten) verzetten, ik weet het niet....

Netflix-vertalen per vertaalde minuut; hoe wordt dat bepaalt?

Mee eens :j behalve dan die eilandbeheerder, dat lijkt me dus juist echt heel leuk :j de rest minder.
En plaats delict schoonmaken lijkt me ronduit vreselijk.

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:27

Laatst heb ik een docu gekeken over het gevaarlijkste pretpark in Amerika, Action Park, waar regelmatig doden en gewonden vielen dus doe maar geen achtbaantester. :+
Was wel het kijken waard, er kwamen mensen uit zo'n loop glijbaan met sneeen omdat eerdere testers hun tanden erop waren verloren.
Laatst bijgewerkt door MirandaMalik op 04-11-21 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:29

mysa schreef:
Wat zou ik zelf graag gewild hebben?
Tolk. Maar dan wel een van de heel goeden, die bijvoorbeeld bij belangrijke politieke topontmoetingen worden ingezet.


Wat mij ook tof lijkt is om die belangrijke politieke topontmoetingen te organiseren. Zo’n G20 of zo’n klimaattop. Maar dat doe je nooit in je eentje denk ik. Of zou er toch 1 eindverantwoordelijke zijn? Ben wel benieuwd hoe zoiets organisatorisch nou verloopt.

mysa

Berichten: 10465
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Doe mij maar de achtbaantester, welke baan zou jij kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 21:43

Ik denk een team dat de eindverantwoordelijkheid heeft. Zou niets voor mij zijn, trouwens. Ik ben niet zo'n regelneef. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:09

Waarschijnlijk zoals zo'n beetje elke grote conferentie, maar dan met een hoop meer veiligheidsmaatregelen. :P Zijn wel leuke dingen om te organiseren, ook al heb ik het alleen maar in het klein mogen doen (waaronder op een ambassade).

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 23:30

Ik ben stiekem met mijn huidige baan héél erg blij en kan me niet voorstellen om (de rest van mijn leven) een ander beroep te hebben. Maar als ik dan tóch moet kiezen: paardenpoetser en kattenaaier *\o/*

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 09:40

Hier ook getrouwd met een boomverzorger. Ik help op privé klussen wel eens mee als grondwerker, maar man dat is zwaar werk hoor!
Petje af voor de boomverzorgers.

Voor mezelf, ik zou gaan voor stemacteur!

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 10:00

Beddenopwarmer :o?

Dat heet dan toch een partner, echtgenoot/echtgenote of zoiets?

Meestal betaald dat niet zo goed :+