Portfolio

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 12:00

Dag medebokkers,

Voor een opdracht voor een vervolgopleiding ben ik zoek naar verschillende portfolio's. Ik moet 3 goede hebben en 3 waar ik feedback dien op te geven.

Ik heb al op het internet gezocht maar blijkbaar heb ik niet de gave om deze te vinden.
Wie o wie kan mij helpen?

Na een gezellige vliegles van mijn paard deze ochtend en terecht komen in de weide naast de piste, zou het mijn dag maken moest ik verschillende portfolio's kunnen vinden. *zieligefunctie gaat uit :')

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:04

Portfolio's van wat? Volgens mij heb je hier niet veel moeite voor gedaan, want ik kan er zo 10 vinden in een halve minuut. ;)

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:04

Wat voor portfolio moet je hebben?

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 12:15

Captain schreef:
Portfolio's van wat? Volgens mij heb je hier niet veel moeite voor gedaan, want ik kan er zo 10 vinden in een halve minuut. ;)

Het moeten portfolio's zijn dat dienen als nieuw middel voor solliciteren. Dus geen van fotografen en dergelijke.

Oh Captain, wil je mij dan aub de link doorsturen. Ik heb echt wel gekeken maar blijkbaar heb ik geen goede zoektermen. Zo ben ik nog steeds aan het sukkelen met het zoeken van een goede, simpele site om een portfolio aan te maken.

Mijn excuses als ik dom overkom maar dit is echt niet mijn ding. Ik krijg ook een serieuze vluchtdrang maar jammer genoeg behoort het maken van een portfolio bij de opleiding. Echter zie ik hier de meerwaarde niet van in.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:17

Maar dat is toch niet iets wat mensen online zetten, daar staan veel persoonsgegevens in etc. Denk dat je beter een oproepje kan doen ergens.

Heb je eigenlijk al in het Engels gezocht? En eventueel in het Duits of Frans?

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:19

Ah check, ik dacht dat je portfolio's zocht van fotografen. Die zijn zo makkelijk te vinden. Maar de portfolio's waar je daadwerkelijk naar op zoek bent lijken me niet online te staan? Wellicht kun je via LinkedIn een oproep plaatsen?

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 12:19

MarlindeRooz schreef:
Maar dat is toch niet iets wat mensen online zetten, daar staan veel persoonsgegevens in etc. Denk dat je beter een oproepje kan doen ergens.

Heb je eigenlijk al in het Engels gezocht? En eventueel in het Duits of Frans?

Daarom net dat ik het dus niet vind. Het is echt een stupide opdracht. Ik loop hier al een week over te balen en te zuchten maar ik moet ze wel maken. (Hele opleiding is een klucht maar het papiertje dat ik krijg is wel nodig.)

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:21

Ik heb het pasgeleden wel langs zien komen. Juist allemaal mensen die lieten zien dat ze bij solliciteren gebruik maakten van een portfolio ipv standaard cv en brief. Zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

Waren wel vooral ontwerpers bijvoorbeeld.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 12:27

MyWishMax schreef:
Ik heb het pasgeleden wel langs zien komen. Juist allemaal mensen die lieten zien dat ze bij solliciteren gebruik maakten van een portfolio ipv standaard cv en brief. Zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

Waren wel vooral ontwerpers bijvoorbeeld.

Dat zou heel lief zijn moest je eens willen kijken of je het kan terugvinden. Ontwerpers is ook goed. En als ik niets vind, ja dan worden het fotografen natuurlijk.

SnuitjeLove
Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:31

toets eens op pinterest in 'portfolio cv'

Daar zoek ik altijd inspiratie als ik een nieuw cv of portfolio wil maken, vaak mooi grafisch vormgegeven omdat ik een creatieve achtergrond/opleiding heb gedaan.

Wellicht heb je daar wat aan, er staan portfolio's in verschillende stijlen en verschillende manieren van opmaak.

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:32

Zal nog even voor je zoeken, maar professional portfolio, bedrijfsportfolio, work portfolio enzovoorts zijn wel zoektermen waarbij je voorbeelden kan vinden. Vaak wel bij de afbeeldingen en dan doorklikken voor het hele portfolio.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 13:16

Ik wil jullie alvast heel hartelijk bedanken voor de tips. Pinterest was the key word! Thanks!!!!!!

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:46

Ik heb een portfolio als grafisch vormgever? Maar denk dat je dat ook niet helemaal zoekt. Op Pinterest en op bijvoorbeeld adobe portfolio.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 15:03

@thirteenn: dank je wel voor het aanbod! Ik heb ondertussen dankzij Pinterest heel wat gevonden. Het beste wat ik kon doen was hier even raad vragen.

Merci bokt!