Laat studeerders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Laat studeerders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 14:11

Ik denk dat ook dat weer erg ligt aan het vakgebied. In de zorg is het redelijk makkelijk.. Maar dan moet de instelling en tak van het werk je ook maar net liggen.
Je leeftijd kan trouwens ook juist weer een plus zijn ten opzichte van jonkies die net uit de studie komen en verder nog helemaal geen werk-/ levenservaring of iets hebben. Als je het goed weet te presenteren in een sollicitatiegesprek (bijvoorbeeld wat jouw fulltime werkervaring, reizen, of wat je dan ook gedaan hebt jou heeft opgeleverd), dan kan het juist een reden zijn voor een bedrijf om jou aan te nemen ten opzichte van een student die nog thuis woont en verder helemaal geen levenservaring heeft opgedaan.. Dus daar zou ik me zeker niet zorgen over maken. Er zullen vast bedrijven zijn die liever wel een jonger persoon aannemen, maar ook genoeg bedrijven die het anders zien.

Wat trouwens ook kan is dat je de studie voltijd begint en overstapt naar deeltijd. Ik ken mensen die na het eerste of 2e jaar van voltijd naar deeltijd zijn overgestapt. Dan heb je net wat meer kennis en ervaring.


Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Laat studeerders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:55

Ik ben met 36 aan een 2e studie begonnen. Ik wilde altijd al fysiotherapeut worden maar door het onjuiste vakkenpakket nooit gaan studeren. Uiteindelijk was onze financiële situatie gunstig en was ik het kantoorwerk helemaal zat en toen ben ik deeltijd gaan studeren. Ik zit in mijn laatste stage en als het goed is ben ik in maart klaar. Hangt vooral van mijn scriptie af.

Dus je bent nooit te oud om te gaan studeren. Ik was ook zeker niet de oudste in de klas.

#NeverforgetLevita 04-07-1993 - 27-10-2017
#NeverforgetZaza 28-04-2004 - 06-11-2020
Ruiterfysiotherapeut omgeving Arnhem
Houding en zit instructie met Joker
www.reflectfysiotherapie.nl

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers