Laat studeerders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Laat studeerders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-21 08:04

Door verschillende omstandigheden heb ik nog geen diploma gehaald. Ik zit er toch aan te denken om dit te doen, nu is er deeltijd en voltijd.
In deeltijd zijn er veel studies te vinden maar dit heeft vaak wel wat voeten in de aarde wat betreft passend werk in die richting.
Dus ik zit eraan te denken om toch voltijd te doen, het enige probleem; ik ben ouder dan de gemiddelde student.
Namelijk 25.. dit voelt als een enorme drempel en de leeftijd dat ik dan ben afgestudeerd, 29, voelt ook erg oud :=

Ik vraag me af of het wel verstandig is om zo laat nog te beginnen, alles moet dan nog opgebouwd worden natuurlijk, qua werkervaring.

Kan ook niet gaan studeren en gewoon verder gaan met werken wat opzich ook prima is, al is dit niet in een sector met geweldige kansen voor de toekomst met het oog op automatisering.

Iemand op bokt een soortgelijke ervaring of situatie?


horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Laat studeerders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:06

Ik startte weer met een opleiding op mijn 23e, een zware universitaire opleiding van minstens 6 jaar. Ik heb doorgezet en ga er 7 jaar over doen. Maar ik maak wel mijn droom waar. Zonder die studie was ik ook 29 jaar geworden ;). Ondanks de zware studie heb ik er wel voor gekozen om veel werkervaring op te doen, waarschijnlijk doe ik er daarom een jaartje langer over maar ik sta wel sterker in mijn schoenen als ik klaar ben.

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

xPabloBokt

Berichten: 9360
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:10