LOI of NTI?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

LOI of NTI?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-21 15:32

Ik wil graag het studeren weer oppakken en zat naar korte HBO-programma’s te kijken om te zien of het me na 20 jaar zonder leren wel weer gaat bevallen. Ik moet mijn werkgever nog benaderen voor evt. vergoeding maar las ook dat als ik dit jaar nog begin en het is beroepsgericht ik het af mag trekken van de belasting.

Nu zijn de studierichtingen waar ik naar kijk er alleen bij de LOI of NTI.
Lichte voorkeur gaat uit naar NTI omdat ik met het verkorte programma daar zeker vrijstellingen krijg als ik aansluitend de bachelor ga doen. Bij de LOI is dat nog de vraag.

Wie heeft ervaring met een van twee of misschien zelfs allebei? En dan met name zelfstudie, niet klassikaal.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: LOI of NTI?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 15:41

Ik ben net klaar met mijn nti opleiding.
Op zich heel prima, examens kunnen op veel locaties makkelijk ingepland worden
Ik had wat problemen met de praktijkdagen plannen ivm weinig mogelijkheden maar dit is door nti uiteindelijk netjes opgelost

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: LOI of NTI?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-21 16:10

O, goed om te horen, Polly. Maar praktijkdagen inplannen kon toch zeker wel in de praktijk waar je werkt?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: LOI of NTI?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 16:14

Praktijkdagen moest ik in mijn geval volgen op locatie bij het NTI, soort verplichte praktijkscholing
Echter waren er erg weinig beschikbare data, ook omdat de groepjes kleiner waren ivm corona dus dat gaf wel wat problemen.
Uiteindelijk heb ik gelukkig vrijstelling kunnen krijgen op basis van werkgeversverklaringen en eerdere scholingen