Zij-instromers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Biks2
Berichten: 1257
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 06:47

marrlinde schreef:
Biks2 schreef:
Ik heb hier geen ervaringen mee maar wel het idee dat er op de universiteit meer faciliteiten zijn voor ouders dan op het HBO. Zeker voltijd komt het denk ik niet zo vaak voor.

Hoe kijk jij er tegenaan om in de klas te zitten met mensen die flink veel jonger zijn?


Wat voor faciliteiten bedoel je? Nog nooit gehoord!

De opleiding die ik wil gaan doen zijn eigenlijk altijd wel oudere studenten bij, dus dat zal denk ik wel meevallen. En anders is het maar zo, in tegenstelling tot het studeren dat ik na de havo heb gedaan is het nu geen levensfase maar een onderdeel van je leven. Toen woonde ik op kamers, was dat alles dat ik had. Nu heb ik mijn leven en gezin, daarnaast dit komt.

De VU heeft bijvoorbeeld een kinderdagverblijf op de campus. Moet je eens googelen bij de verschillende uni's dan kan je erover lezen. Wellicht kan je er inspiratie uit halen.

Mooi hoe je het zegt. Ik wil wellicht ook weer voltijd gaan doen maar zie er best tegenop. (Ben 25). Welke studie ga je doen?


marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Zij-instromers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:17

Ik pb je even, naast mijn man weet niemand in mijn omgeving er nog van :))

Niet eerder tegen gekomen, opvang bij een onderwijsinstelling! Ik denk dat hogescholen die voorzieningen niet hebben, aan universiteiten heb je natuurlijk veel grotere kans op studenten met kinderen door lange studies, masters, promoveren etc...

Waar zie je precies tegen op?

R a m a e l ♡ 29.11.2018
M a r o d i n ♡ 25.04.2021

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Zij-instromers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:35

Mijn overbuurman (met dezelfde werkgever als jij) is ook verpleegkunde gaan doen. Hij heeft dit al die tijd kunnen combineren met zijn werk. Volgens mij werkte hij uiteindelijk nog 20 uur bij jouw werkgever en voor de rest zijn studie. Hij is sinds deze maand gestopt bij jouw werkgever en zit nu volledig in de zorg. Het is het informeren waard dus wat er mogelijk is.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:19

Leuk topic En erg toepasselijk want ik ben sinds kort ook zijinstromer. Sinds deze maand een complete switch gemaakt van natuurkunde naar geneeskunde. Een behoorlijke stap in alle opzichten; van time werken en een inkomen naar op dit moment fulltime studeren. Nu in de premaster. Een hele tijdsinvestering maar ben erg blij met deze kans


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cappi, Charat, GoogleAdsense en 12 bezoekers