Werken met paarden in tussenjaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Werken met paarden in tussenjaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 18:36

Hoihoi, ik ga over een aantal weken mijn laatste schooljaar in en ik ben nu aan t kijken wat ik erna wil doen. Ik ben vrij zeker van een tussenjaar nemen om te werken op een sportstal in het buitenland, maar ik vind het moeilijk om te weten waar ik moet beginnen met dit regelen. Ik heb zelf veel ervaring met jonge springpaarden opleiden en minder wedstrijdervaring(hoop dit jaar 1.20/1.25 te rijden), is er voor mensen die dus geen 1.45 enz gereden hebben uberhaubt wel interesse vanuit de grotere stallen?
Ik hoor ook dat nu ivm corona veel landen moeilijk zijn met mensen binnenlaten, ik zou het liefst naar Amerika(specifiek dan het wellington gebeuren daar) gaan, maar geloof ik zijn die nu heel moeilijk voor buitenlanders.
Sorry heel verhaal geworden, maar heeft iemand hier ervaring mee?

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Werken met paarden in tussenjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:43

Ik heb voor het specifieke paardengedeelte geen tips, maar kijk even op www.tussenjaarkenniscentrum.nl voor meer algemene tips en alles waar je aan moet denken als je een tussenjaar doet. Goed dat je jezelf al zo vroeg aan het oriënteren bent!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Werken met paarden in tussenjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:50

Ik heb een jaar in Italië gewerkt op een dressuurstal via Yardandgroom.com! Zo’n aanrader om er lekker een jaar tussen uit te gaan. Het is alweer 12 jaar geleden maar ik vond het fantastisch. Als Nederlander zien ze je vaak graag komen, wij hebben een goede reputatie in het buitenland als harde werkers.

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 19:21

Kimmie25501 schreef:
Ik heb voor het specifieke paardengedeelte geen tips, maar kijk even op https://www.tussenjaarkenniscentrum.nl voor meer algemene tips en alles waar je aan moet denken als je een tussenjaar doet. Goed dat je jezelf al zo vroeg aan het oriënteren bent!

Dankjewel, dat helpt al met info over visums en dergelijke!

_Zsazsa_ schreef:
Ik heb een jaar in Italië gewerkt op een dressuurstal via Yardandgroom.com! Zo’n aanrader om er lekker een jaar tussen uit te gaan. Het is alweer 12 jaar geleden maar ik vond het fantastisch. Als Nederlander zien ze je vaak graag komen, wij hebben een goede reputatie in het buitenland als harde werkers.

Ja, op die site kijk ik ook veel rond nu idd. Fijn om te horen dat er veel trek is om Nederlands, dankjewel!
Iemand nog ervaringen met Amerika specifiek en dan de hogere springsport? Ik zie heel veel eventing voorbijkomen qua vacatures, maar daar ben ik niet zo van om eerlijk te zijn..

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 13:36

Ik kom dit tegen op Facebook. Wellicht is het wat voor je;
Afbeelding

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-21 13:47

Martine schreef:
Ik kom dit tegen op Facebook. Wellicht is het wat voor je;
[ [url=m/embY4p.png]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel voor het meedenken, ik zal er eens naar kijken!
Weet iemand toevallig iets over wanneer Amerika überhaupt weer opengaat voor buitenlanders? Want wat ik nu zie is dat het voor bijna iedereen gesloten is en ik weet niet of de vooruitzichten zijn dat ze begin volgend jaar wel weer opengaan voor mensen met een werkvisum, iemand hier verstand van?

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:43

Ik zou Amerika uit je hoofd zetten, een werkvisum krijgen is daar in normale tijden al vrijwel onmogelijk. Canada is een stuk makkelijker, daar kun je een Working Holiday visum krijgen.

LaPluche

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Werken met paarden in tussenjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:22