Werken naast je huidige baan

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Werken naast je huidige baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-21 15:37

Zoals de titel al zegt: zijn er bokkers die naast hun huidige baan nog een andere baan hebben?

Situatieschets

Ik werk momenteel sinds kort in een wooninstelling voor mensen met een verstandelijke beperking. Ik kom hier inmiddels al 3,5 jaar en heb afwisselend gewerkt en stage gelopen bij deze instelling. Ik ben sinds juli in bezit van mijn diploma persoonlijk begeleider gehandicaptenzorg , en heb nu een 0 uren contract. Nu is er nog veel werk vanwege de vakantie , maar vanaf oktober gaat dat wel minder worden. Ik heb veel plezier in mijn werk , en het team bevalt mij zeer goed. Ik wil dit contract dus ook graag aan gaan houden.

Maar......

Aangezien ik ook ooit eens echt uit wil , zal ik toch wat uren ergens anders er bij moeten gaan werken. Mijn werkgever geeft dit ook mee als je bij deze wooninstelling komt werken dat er iets bij hebben wel noodzakelijk kan zijn.

Nu zit ik behoorlijk in dubio , ga ik nog op een andere plek werken met deze doelgroep? Wil ik er totaal wat anders naast doen? Wil ik wat voor mijzelf , of voor een baas? Is dit goed te regelen?

Omdat ik zo onregelmatig werk per week en maand , is het met een andere werkgever vrij lastig te combineren , daarnaast ben ik dan bang dat ik alleen maar aan het werk ben en geen dag vrij mee heb of bijvoorbeeld non stop 2 weken aan het werk ben , en dat heb ik liever ook niet.


Ik ben met name benieuwd naar hoe mensen dit managen , en wat hoeveel uren ze naast hun huidige baan doen en in wat voor sector en wat de ervaringen zijn! Ook ben ik wel zeer geïnteresseerd in mensen die zelf wat zijn begonnen of compleet zelfstandig werken zonder voor een baas te werken.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Onali

Berichten: 18374
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:52

Vroeger gedaan, ik werk ook in de zorg maar toen ze merkten dat ik heel flexibel was kwa uren kreeg ik met een maand al urenverdubbeling.

In de jaren daarna nog een enkele keer op oproepbasis, dus uren zelf in de hand, bij de concurrent gewerkt maar uiteindelijk mee gestopt.
Vond het te ingewikkeld worden bij 2 verschillende thuiszorgmaatschappijen :+

Black is the colour of my true love's hair

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 15:58

Ik ben in mei begonnen met het zij-instroomtraject in het onderwijs. Ik heb een contract voor 24 uur en moet daarnaast studeren. Als gescheiden moeder van 2 studerende kinderen red ik het daar niet mee natuurlijk, dus werk ik daarnaast nog als receptioniste in een vakantiepark. Een dag in het weekend en in de vakanties.

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Werken naast je huidige baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:01

Je kan kijken naar een baan ook via oproepbasis of inval etc. Dus dat je ook zelf je diensten kan uitkiezen. Ook iets in de zorg, of huishouding misschien? Bejaardentehuis. Zoiets. Dan kun je ook zelf bij houden wat je werkt, wanneer je vrij bent etc.

Of een baan erbij nemen die je voor 'vast' hebt en daarom heen je huidige baan plannen.. Zo'n 0 uren baan vind ik vaak iets wat je ergens naast kan plannen.


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:40

Als je bij deze werkgever geen vaste uren kan krijgen, dan zou ik rond gaan kijken naar iets anders.

Dan kan je eventueel bij je huidige werk een inval contact houden en af en toe een dienst werken als het je uitkomt

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Werken naast je huidige baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:44

Heb je al gekeken naar hetzelfde werk maar dan met meer uren?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Lau07
Moderator

Berichten: 1513
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Werken naast je huidige baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:49

Ik zou indien mogelijk altijd voor een contract met vaste uren gaan i.p.v. die nul-uren contracten. Ik weet dat het in de zorg vaak lastig is, maar die onzekerheid die meekomt met een nul-urencontract is zo enorm frustrerend.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:48

Ik weet dat ze bij GGZ Drenthe werken met een flex-pool. Dan kan je zelf aangeven wanneer je kan werken en wanneer niet. Vriendin van mij heeft dat jaren gedaan en vond het ideaal.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-21 18:00

Bedankt tot nu toe voor de reacties!

@Onali

Helaas geen snelle mogelijkheid tot urenverdubbeling. Het is kleinschalig en er werken momenteel best wel wat mensen. Nu is iedereen wel nodig anders is er niet genoeg bezetting. Enige gok ( maar die vindt ik te groot) is dat iemand stopt of uitvalt door bijv. Corona of een andere ziekte.

Daar ben ik dus ook bang voor dat het heel ingewikkeld gaat worden , ik heb dan constant stress of het wel goed komt met 2 roosters. Dus snap inderdaad dat je om die reden gestopt bent.

@Birgit01
Is dat wel goed te doen met nog 2 kinderen? Wonen ze nog thuis? Lijkt mij dan best pittig! Ik heb momenteel geen vriend / partner en gelukkig ook nog geen 2 kinderen , ik zou niet eens weten hoe ik dat moet aanpakken :')

@Cioccolato
Huishouding dacht ik ook al aan , ik heb nu als het ware een inval contract wel voor onbepaalde tijd. Ik krijg sowieso elke maand uren omdat het voor de cliënten ook belangrijk is als ik langs blijf komen. Het is alleen vanaf oktober denk ik net genoeg voor onderhoud. Maar ooit wil ik natuurlijk ook uit huis en dan is het niet genoeg ( of een paard verkopen , maar dat liever niet) Ik kan in ieder geval wel iets met PGB werk doen waarbij het misschien ook wel mogelijk is om zelf mijn uurtjes in te plannen.

@loulou
Het kan best zijn dat dit over een jaar wel zo is , maar goed de komende maanden moet ik mij wel kunnen redden. Ik kan zeg maar niet bij dit werk zeggen dan en dan kom ik. Plus ik wil hier super graag blijven , de visie van deze instelling en organisatie ligt mij namelijk heel erg. En dat mis ik juist bij andere organisaties.

@Bigone
Ik vindt de visie van deze organisatie heel erg aansluiten bij mijn eigen beeld van hoe de zorg zou moeten zijn. Het is wel een grote organisatie met meerdere huizen , dus er is wel een optie op een andere locatie. Alleen moet er dan net een vacature vrijkomen bij een huis in het noorden.... Er is wel mogelijkheid genoeg qua werk in deze sector dat vindt ik in ieder geval wel heel prettig!

@lau07
Klopt , ik begin er nu ook wel wat onzeker mee te worden ( wat als ik te weinig krijg enzovoort) Er zijn wel wat mensen gestopt de afgelopen tijd of kunnen tijdelijk niet werken. Maar eigenlijk werkt bijna iedereen er naast omdat het anders niet haalbaar is. Ik heb ook nog mogelijkheid tot PGB werk en al wel een organisatie gevonden waarvan iemand mij uitnodigde voor een gesprek , ik denk dat ik daar ook wel op inga.

@zonnebloem
Bedankt voor de tip! Nu is het GGZ niet echt wat voor mij , omdat ik die doelgroep vrij pittig te begeleiden vindt. Ik kan er zeg maar niet zoveel mee en soms komt het ook wat te dichtbij. Vindt het reuze interessant maar helaas niet voor mij weggelegd....

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Werken naast je huidige baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:06

Kijk wel goed uit met loonheffing ed, bij 2 banen krijg je maar bij 1 loonheffing dus laat dat ook goed uitrekenen

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:31

In de gehandicaptenzorg is een zwaar tekort aan personeel. Zeker woonbegeleiders.
Ik zou dus het gesprek aangaan op je huidige plek of lekker verder solliciteren. Je komt zo aan een andere baan met vaste uren.

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

SnippergroenJarig

Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:42

Lynn_Nikita schreef:
Kijk wel goed uit met loonheffing ed, bij 2 banen krijg je maar bij 1 loonheffing dus laat dat ook goed uitrekenen


Dit is inderdaad een hele nare.. zou ook zeker je loonheffingskorting aanzetten oo de baan waar je de meeste uren maakt. Ik heb tot Corona naast een vorige baan ook nog in de horeca gewerkt omdat ik dat leuk vond, maar qua wat het opleverde was het echt 'een heitje voor een karweitje' :=

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

paddington

Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Werken naast je huidige baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:19

Ik heb in het weekend wel een bijbaan gehad naast mijn fulltime baan.
Dit omdat mijn zoon in de UK woonde en studeerde en dat best duur was.

Maar idd als je zag wat ik naar de belastingdienst kon weg dragen ben ik er toch maar mee opgehouden.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:22

@Birgit01
Is dat wel goed te doen met nog 2 kinderen? Wonen ze nog thuis? Lijkt mij dan best pittig! Ik heb momenteel geen vriend / partner en gelukkig ook nog geen 2 kinderen , ik zou niet eens weten hoe ik dat moet aanpakken :')

Ze zijn 18 en 20, de jongste studeert in Arnhem, maar is in weekends en vakanties wel thuis. Het is natuurlijk wel meer werk in je huishouden dan wanneer je geen kinderen hebt, maar ook niet vergelijkbaar met kleine kinderen.

Lau07
Moderator

Berichten: 1513
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Werken naast je huidige baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 08:58

Wat betreft het juridische deel heb je ook veel onzekerheid. Ik heb in mijn werk genoeg te maken gehad met mensen met nul-urencontracten die mondeling beloofd was dat ze zeker een X aantal uur zouden kunnen werken, en die vervolgens amper opgeroepen werden. Je hebt met een nul-urencontract ook geen poot om op te staan wat dat betreft. Ook word je niet zomaar doorbetaald bij ziekte als je niet ingeroosterd bent en zo zijn er nog wel wat haken en ogen. Lees je hier goed over in.

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Rosalie_91
Berichten: 90
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:30

Ik breek alleen even in om aan te geven dat je niet meer belasting gaat betalen als je twee werkgevers hebt ipv één (schijnt een algemeen misverstand te zijn). Ja, als je meer verdient ga je uiteraard meer belasting betalen (+progressief belastingstelsel in NL), maar of je 2x 5000€ of 1x 10000€ verdient maakt belastingtechnisch niet uit. Wel moet je idd je loonheffingskorting bij 1 van je 2 banen uit laten zetten (iedereen mag bijv 2000€ korting krijgen, die krijg je 1x, of je nu bij 1 of 5 werkgevers werkt. Als je dat bij 2 werkgevers aan laat staan krijg je ineens het dubbele aan korting, wat natuurlijk niet de bedoeling is, waardoor je dat dan einde jaar aan de belastingdienst terug zou moeten betalen).

Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-21 15:30

Inderdaad loonheffing heb ik nu op mijn huidige baan staan. Mijn werkgever zegt ook dat dat verstandig is in te voeren op de plek waar je het meeste verdient. Omdat dit nu nog mijn huidige baan is , staat het hier ook nog op. De bedoeling is om wat erbij , maar dit zal niet het 'hoofd' inkomen zijn. Het is meer ook inkomen wat een stuk meer zekerheid geeft. Maar inderdaad als ik nu bijvoorbeeld Corona krijg of een tijdje uit de running lig , heb ik wel een probleem....

En inderdaad @spoekie qua werk vinden maak ik mij ook absoluut niet druk om met het diploma wat ik heb. Er is immers werk genoeg in de zorg. Maar ik wil wel graag ergens werken waar ze een aardig dezelfde visie hebben ( er juist zoveel mogelijk zijn voor de bewoners , en zo min mogelijk computer of papier werk) En dat mis ik nog op veel plekken. Nu kan ik wel rondkijken bij andere huizen die onder deze organisatie vallen. Maar dan zou ik op deze huidige locatie niet kunnen blijven , aangezien dat vaak grote contracten zijn. En ik wil absoluut niet weg bij de locatie waar ik nu zit.

@rosalie_91

Bedankt voor je toevoeging! :D

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Werken naast je huidige baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:52

Ik heb dat een tijdje gedaan, twee werkgevers. Bij 1 had ik 16 uur op papier, de andere was een 0-uren contract.
In de praktijk kwam het er op neer dat ik 6 dagen per week aan het werk was. 16u was in de zorg, ik werd, vanwege mijn kleine contract, op de kortere diensten ingepland.
Qua loon schoot het ook niet op omdat je maar bij 1 werkgever loonheffingskorting krijgt en je het dus alsnog moet doen met een laag salaris en 32u werk. Dit krijg je wel terug bij je inkomstenbelasting, maar dat is pas aan het eind van het jaar. Je kan een voorlopige teruggave aanvragen, maar met een wisselend inkomen is dat best tricky, je loopt dan de kans hier weer een gedeelte van terug te moeten betalen.

Uiteindelijk voor 1 werkgever gekozen met meer uren. Geeft meer rust en een stabieler inkomen

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Werken naast je huidige baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:17

Je kan ook bij 1 of meerdere uitzendbureaus is de flexpool gaan werken. Dat is allemaal flexibel (last-minute) werk en kan je zelf bepalen of je een dienst gaat werken, zo kom je nooit in de knoei met je vaste werk. Je kan dit in loondienst doen (dan wel je loonheffingskorting uitzetten) of overwegen extra te gaan werken als ZZP'er. Hier komt wel wat meer bij kijken. Maar wellicht de moeite waard om eens bij wat zorg uitzendbureaus te informeren.

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Werken naast je huidige baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:23

Ik zou eens kijken bij PIDZ. Dat is bureau waar je als zzper kan werken in de zorg.


Maar ook wat hier wordt aangegeven. Er zijn zoveel banen in de gehandicaptenzorg, ook voor woonbegeleiders. Dlik zou daar toch eens het gesprek over aangaan. :j

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Zebrastreep

Berichten: 9687
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-21 19:42

Excuses voor het niet meer reageren , door een hele vervelende situatie op mijn werk heb ik het even laten gaan om op zoek te gaan na nieuw werk. Ik was toen momenteel ook even niet in staat om zomaar even te solliciteren en moest even wat rust pakken. Inmiddels ben ik weer goed op weg , en weer wat zoekende.

Ik heb een aanbod gekregen via een klant van mijn moeder en daar de dochter van die PGB werkt doet bij iemand thuis. Ik mag ze bellen voor een afspraak , want ze zochten nog wel mensen voor een adres. Ik kan het waarschijnlijk combineren met mijn huidige werk en uren. Ik ga eerst even kijken of het wat voor mij is , maar heb er een leuk en positief gevoel bij :D

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Werken naast je huidige baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:11

Ja ik wilde net reageren of je niet bij iemand met pgb kan werken. Ik zelf werk 32 uur in het ziekenhuis als vpk en werk daarnaast nog bij 2 cliënten die pgb hebben en ongeveer 1 keer per maand een ochtend bij het lab om bloed af te nemen. Ik vind het juist super leuk om alles te combineren!

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nannetje7 en 20 bezoekers