Hoe moe na een werkdag?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 12:20

Heel veel sterkte Napie.

Ik ben 1 september begonnen bij mijn nieuwe werkgever, van 3 naar 4 dagen en een nieuwe baan is wel intensief.
Tel daar een verbouwing bij op en 4 avonden in de week sporten en ik lig om 22 uur knock out in bed.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 14:58

Heel veel sterkte Napie

Ik werk in 2 ploegen, 4 dagen per week, 8 uur per dag (ik ben bijna 10 uur per dag kwijt, 2x30 minuten reistijd en een uur pauze). daarnaast paarden voeren en alles uitmesten. En op de dagen dat ik mijn paard dan ook nog rijd, benieuwd wel op.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:49

Dat is wel heftig! Hoe zit het met de prognose of is dat nog niet helemaal bekend?

Wil je in elk geval veel sterkte wensen! Als je eens je hart wil luchten mag je altijd pb sturen.

JackieT
Berichten: 515
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 00:59

Hier helemaal gesloopt als ik thuis kom van werk. Werken met mensen met psychische klachten is heel leuk, maar ook heel zwaar.

Paardrijden e.d doe ik wel na werk, maar met mensen afspreken trek ik echt even niet dan

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 06:44

Hier werk ik in een magazijn als orderpicker. 2 ploegenstelsel (ochtend en middag).

Ik ben na het werk eigenlijk niet echt moe. Ik verbruik wel enorm veel energie want ik loop over de werkvloer ipv te stappen :+ maar kan daarna nog perfect weides uitmesten, paardrijden etc. Ik krijg vaak van collega's te horen hoe het kan dat ik daar nog energie voor heb. :')

Wel heb ik momenten gehad dat ik mentaal te moe was om nog andere dingen te doen na mijn werk. Maar dit had dan ook meerdere factoren en niet enkel het werk.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 07:39

Ik doe nu een halfjaar fabriekswerk, op 5 minuten van mijn huis af. De ene week heb ik dagdienst van 7:30 tot 16:30 en de andere week late dienst, daar neem je de dagploeg over om 16.30 en eindig je wanneer het werk af is. Kan ook om 3.30 snachts zijn en na dat soort weken ben ik wel echt óp. Week geleden ook ruim 44 uur gemaakt. Het is dat werk in een laboratorium in mijn omgeving niet zo makkelijk te vinden is, maar ik ben wel aan het solliciteren. Ik weet gewoon dat ik het niet ga volhouden om járen fabriekswerk te doen.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 07:45

Ik ben altijd helemaal uitgeteld na een dag werken, als de dag te zwaar was vaak ook ziek 's avonds, hoofdpijn, spierpijnen, misselijk. Moe is iets dat is standaard ben, al merkt mijn omgeving daar niet veel van, kan de schijn lang ophouden en instorten doe ik thuis na werk.
Vind het soms wel jammer, zeker dat ik geen energie heb voor een sociaal leven daarnaast, ben nog heel jong namelijk, maar minder werken is geen optie, de rekeningen blijven toch echt binnen komen :') Wel volg ik naast mijn werk nog een studie, en zijn er nog duizend andere dingen die ik graag zou willen doen, dat is pittig, maar daarmee hoop ik later een betere baan te krijgen zodat ik ook wat minder uren zou kunnen gaan werken, want in je eentje leven van de minimumlonen is gewoon geen ideale situatie, voor niemand, zeker niet als starter met de overstegen huizenprijzen van tegenwoordig. Mijn ambities zijn alleen hoger dan mijn energie, helaas haha

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 09:05

Hee napie, veel sterkte. Wat schrikken.

Ik denk wel dat het normaal is dat je enigszins moe en voldaan bent na een werkdag. Hier verschillende ervaringen.
Toen ik 4x9 op locatie werkte was ik wel moe savonds. Een baan met heel veel ad hoc werk in een onrustig kantoor. Ik vond het moeilijk om los te laten na een werkdag, was er echt nog mee bezig savonds en snachts. Ook vond ik het vroege opstaan en verplichte aanwezigheid niet prettig.

Nu met 32 uur en vooral thuis werken, minder ad hoc en meer zelf mijn dag indelen vind ik het een stuk beter te doen en slaap ik veel beter. Na het werk spring ik vaak meteen even onder de douche en daarna koken. We eten aan tafel ipv op de bank. Als ik op de bank ga zitten kom ik er niet meer af....

Ik heb dan daarna wel weer genoeg energie om naar stal te gaan en te rijden etc. Maar plan ook wel echt een avond niks. Meestal tussen 22 en 22.30 naar bed (en sinds ik thuis werk, slapen tot 07.30 :') _/-\o_ zo fijn)

Sociale afspraken beperk ik op werkdagen. Heel gezellig allemaal maar dat lukt me gewoon niet goed in combinatie met paard. Terwijl ik er op vrije dagen graag tijd voor maak.
Scheelt dat veel vriendinnen inmiddels ook op woensdag vrij zijn, dan hebben we alle tijd om bij te kletsen.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:10

Hangt er helemaal vanaf hoe de dag verliep. Als het superdruk was, moeilijke patienten, dan ben ik 's avonds kaput en hangt dan beetje op de bank tv of youtube te kijken.
Maar meeste avonden oefen ik 's avonds nog een uurtje piano en ruim zo wat prulletjes op. Echte huishoudelijke taken doe ik dan niet meer.
Hoe meer dagen ik werk achtereen, hoe minder energie ik heb 's avonds en hoe vroeger ik m'n bed in ga trouwens :7

Elisa2

Berichten: 37134
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:27

Jemig wat heftig zeg, wat is de prognose? beter worden is prioriteit nummer 1 natuurlijk. Heel veel sterkte!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Hoe moe na een werkdag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:37

Ligt echt helemaal aan de dag. Ik heb een zeer beweeglijke baan en zit van de 8u misschien 1,5 uur. Afgelopen en aankomende tijd werk ik van 7-18 en begin wel aardig aan mijn eind te raken. Gister kwam mijn vriend gezellig langs na het werken, maar na het eten hebben we maar Friends aangezet op Netflix, want er kwam echt niks meer uit bij me. Dus ben nu gewoon dagelijks van 6-20 uur in de weer voordat ik een keer me-tijd heb (koken, kat doen en huishouden vind ik geen me-time haha) en ik ben dus blij dat het nog maar 2 weken is. Normaal werk ik van 6.30-16 of 9-18 en dat is echt prima.