Ervaringen thuisstudie dierenartsassistent/paravet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 05:42

Had je deze al gevonden?
https://www.aerestrainingcentre-barneve ... sassistent

Deze opleiding heb ik gedaan en dan moest ik gedurende twee jaar 1x per twee weken naar Barneveld toe, tenzij er schoolvakantie was. En 700 uur stage lopen, verdeeld over dierverzorging en bij een dierenartspraktijk.


moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 07:49

Loi zou ik ook echt afraden om de redenen die op de vorige pagina zijn genoemd. Het is niet echt afronden op je eigen tempo maar meer op het tempo van de opleiding.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Eapy

Berichten: 1729
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ervaringen thuisstudie dierenartsassistent/paravet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-21 08:24

Ah dankjewel jongens, hier heb ik heel veel aan!

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Ervaringen thuisstudie dierenartsassistent/paravet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 09:52

Dat is dan veranderd in de loop der jaren denk ik. Ik heb de opleiding versneld gedaan, dat kon toen gewoon. Praktijkdagen waren ook geen enkel probleem, die pasten ook in die 9 maanden die ik er over gedaan heb.
Het is er niet beter op geworden blijkbaar.

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ervaringen thuisstudie dierenartsassistent/paravet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:08

Tip, ga een dagje meelopen voordat je de keuze maakt om aan de opleiding te beginnen.

Mijn nichtje heeft dierverzorging afgerond, ging daarna Paravetinair doen en liep de eerste beste meeloopdag/stagedag bijna jankend naar huis, het was zo totaal anders dan voorgesteld.

Om te voorkomen dat je straks dik investeerd qua tijd/middelen ed in een opleiding. Zou zonde zijn!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: Ervaringen thuisstudie dierenartsassistent/paravet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 10:36

Wat was er zo verschrikkelijk anders dan?

Eapy

Berichten: 1729
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-21 11:21

MarliesV schreef:
Tip, ga een dagje meelopen voordat je de keuze maakt om aan de opleiding te beginnen.

Mijn nichtje heeft dierverzorging afgerond, ging daarna Paravetinair doen en liep de eerste beste meeloopdag/stagedag bijna jankend naar huis, het was zo totaal anders dan voorgesteld.

Om te voorkomen dat je straks dik investeerd qua tijd/middelen ed in een opleiding. Zou zonde zijn!


Ik heb een aantal jaar geleden al 3 maanden mee mogen lopen bij 2 verschillende praktijken, maar je hebt er gelijk in dat dat absoluut een realistisch beeld schept van het werk. Dankje!

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 11:44

Maar wat zijn dan de verwachtingen wat er gedaan moet worden in de praktijk dat zo heel anders is dan voorgesteld? Het sloot eigenlijk vooral bij mijn verwachtingen aan.

Eapy

Berichten: 1729
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-21 11:48

MairiMacBran schreef:
Maar wat zijn dan de verwachtingen wat er gedaan moet worden in de praktijk dat zo heel anders is dan voorgesteld? Het sloot eigenlijk vooral bij mijn verwachtingen aan.


Bij mij ook, inderdaad.

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Amber_anne

Berichten: 6894
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ervaringen thuisstudie dierenartsassistent/paravet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:42

Misschien als je van dierverzorging komt dat je als paravet eigenlijk niet met de dieren bezig bent?

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ervaringen thuisstudie dierenartsassistent/paravet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:45

Vooral dat, paravet is een flinke administratieve kluif, als je dat niet verwacht en van de verzorgende kant komt, valt het blijkbaar tegen.

Maar mooi dat je al eens mee hebt gelopen, goed overwogen keuze. Hopelijk vind je een fijne opleiding en stage plek!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:04

Hier ook indertijd de opleiding via LOI gedaan, prima te doen. Er werd toen wel aangegeven dat het lastiger zou zijn een baan te vinden als je het via thuisstudie zou doen. Mensen met een fulltime opleiding zouden voorgaan. Stage liep ik bij mijn eigen dierenarts indertijd en heb daar vervolgens ook een baan aangeboden gekregen. Dus tegen dat probleem ben ik niet echt aangelopen gelukkig.

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:00

Als ik dit topic nog even een klein schopje mag geven, ik denk ook na om de opleiding te starten. Ik ben al wat ouder, maar zou graag om willen scholen naar iets waar ik gewoon veel affiniteit mee heb. Ik had altijd het idee dat baankansen erg klein waren in dit beroep en lees hier dat dit wellicht anders is op het moment, maar wellicht regionaal verschillend? Ik woon in Twente, ik zie eigenlijk weinig vacatures voorbij komen en twijfel daarom toch erg. Zijn er mensen die ervaring hebben wat betreft baankansen in Twente?

Amber_anne

Berichten: 6894
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:06

MightyMike schreef:
Als ik dit topic nog even een klein schopje mag geven, ik denk ook na om de opleiding te starten. Ik ben al wat ouder, maar zou graag om willen scholen naar iets waar ik gewoon veel affiniteit mee heb. Ik had altijd het idee dat baankansen erg klein waren in dit beroep en lees hier dat dit wellicht anders is op het moment, maar wellicht regionaal verschillend? Ik woon in Twente, ik zie eigenlijk weinig vacatures voorbij komen en twijfel daarom toch erg. Zijn er mensen die ervaring hebben wat betreft baankansen in Twente?



Als je open staat voor een werken leren traject kan je altijd praktijken berichten of ze daarvoor open staan. Als je eerst een studie gaat doen ben je toch een paar jaar verder dus daar is niks over te zeggen

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:10

ondanks je aan geeft TS, op de hoogte zijn van de salarisschaal waar de gemiddelde paravet in zit wil ik je er wel op attenderen dat het vaak toch iets is wat je op den duur gaat tegen staan, zeker als je gewend bent geweest om meer financiële waardering te ontvangen. (kan uit je bericht niet op maken of dit het geval is, en gaat mij ook zeker niets aan verder ook)

ik ben zelf al ruim 12.5 jaar werkzaam in zowel dierverzorging als paravetrinair branche, en nu ik inmiddels 32 ben, qua salaris geen stap verder ben dan zoveel jaar geleden ben ik het behoorlijk zat om onder het modaal-inkomen te ontvangen en laat ik mij omscholen naar een branche waarin de salarisverhoudingen anders liggen..

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Escada

Berichten: 3835
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:15

Ik ben sinds gisteren gestopt met de studie. Heb 2 sollicitaties achter de rug en als paraveterinair verdien je gewoon niet meer dan 11 euro bruto per uur. Hoe leuk het mij ook lijkt, ik wil ook wel geld verdienen -O-

Volg ons! @purarazavalerio

Loraine1985

Berichten: 643
Geregistreerd: 07-02-14
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 12:16

Eilish schreef:
Had je deze al gevonden?
https://www.aerestrainingcentre-barneve ... sassistent

Deze opleiding heb ik gedaan en dan moest ik gedurende twee jaar 1x per twee weken naar Barneveld toe, tenzij er schoolvakantie was. En 700 uur stage lopen, verdeeld over dierverzorging en bij een dierenartspraktijk.



ik start deze volgend jaar september, wil iemand nog wat boeken kwijt? ik wil alvast gaan neuzen en beetje vooruit kijken..

Dreams come true....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 bezoekers