Legal advice mbt vrijwillige contributies

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Legal advice mbt vrijwillige contributies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 15:57

Hey bokkertjes,

ik ben op zoek naar heel specifiek advies en ik weet niet zo goed waar ik die kan inwinnen. Dus ik begin maar even hier in de hoop dat het verhaal simpeler is dan verwacht.

Het zit zo: Ik heb een website dat focust op creature design, natuur en art. Daarnaast heb ik een Facebook groep die daarbij betrokken is. In deze groep zijn een aantal mensen die graag hun art willen doneren zodat deze weergegeven kan worden op de website. Zowel deze mensen als de website zijn wereldwijd.

Nu wil ik niet in de problemen komen omdat een grapjas misschien art van iemand anders instuurt (ik ben van plan dit te controleren dmv het eisen van het opgeven van hun eigen website met betreffende kunst en via die website ook bevestiging te vragen of zij ook inderdaad dezelfde persoon zijn). Het vragen van process foto's of screenshots en nog wat andere zaken.

Ik vraag me af of dat wat in de volgende link staat en wat men allemaal moet insturen en hoe ik controleer, redelijkerwijs voldoende is om gedonder te voorkomen als er toch eens iets door de mazen van het net schiet. Of ik dus rederlijkerwijs voldoende onderzoek heb gedaan op deze manier en dat het hebben van bewijs dat iemand anders claimt de eigenaar te zijn en toestemming te hebben gegeven aan mij om het te mogen gebruiken, voldoende is om mij te vrijwaren.

Ik hoor het graag!
Bedankt!

https://www.lifetolegend.com/art-contributions/

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Legal advice mbt vrijwillige contributies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:24

Ik denk dat het verstandiger is dat niet op Bokt te vragen maar aan het juridisch loket :)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Legal advice mbt vrijwillige contributies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-21 18:51

Bedankt, bij deze ook gedaan.