WW uitkering aanvragen maar ingewikkelde situatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:29

Kidde schreef:
Ik sta eerlijk gezegd ook te kijken van de reacties, in het geval van TS had ik niet eens aan de WW gedacht. TS is 24 en nog student, je hebt echt zo een (tijdelijk) studentenbaantje via een uitzendbureau
En als je echt zo goed en getalenteerd bent, kun je ook vast wel wat freelance werk doen binnen je vakgebied.


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: WW uitkering aanvragen maar ingewikkelde situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:34

Is het niet mogelijk om al een maand eerder studiefinanciering te krijgen? Dan hoef je die hele WW molen niet in.

Overigens heb je gewerkt, dus je hebt gewoon WW opgebouwd en daar heb je recht op als je zonder baan komt te zitten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:35

Moet dat nou zo?

TS, je zou nog eens kunnen bellen met het juridisch loket, misschien kunnen zij ze verder op weg helpen.

Persoonlijk (maar dat is slechts een mening) denk ik dat je er meer bij gebaat bent om je energie te steken in het vinden van een bijbaantje. Het UWV is een logge organisatie en ook al zou je rechten hebben, dan nog is er een flink gat met wat je normaal verdiend zou hebben. Ik zou je pijlen op een bijbaan richten en proberen om kilometers te maken. En misschien ook nog proberen om al snel(ler) van start te gaan zodat je nog een buffertje op kunt bouwen.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:36

Cayenne schreef:
eilleen333 schreef:
Maar als je hen een mail stuurt en zij geven iets aan, dan kan je ze daar aan houden natuurlijk. Dus dan kan je nooit achteraf het deksel op de neus krijgen.


Nou, zo werkt het helaas niet.
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt en helaas ook bij het UWV.
Ik heb ook daar iets mee gemaakt wat door een UWV medewerker werd beweerd en zelfs op papier was vastgelegd, maar uiteindelijk niet klopte.
En uiteindelijk zat IK met de narigheid, want hee: Dat was niet hun probleem hoor :+ Jammer dan!


En dat klopt! Ik ken iemand die daardoor flink gekort is in zijn uitkering omdat zij zelf hem niet goed hadden voorgelicht. Hij heeft letterlijk gedaan wat ze hem vertelden maar dat bleek niet juist te zijn.
Hij had dat maar beter moeten checken was het antwoord.

Verder, als je er recht op hebt, hebt je er recht op. Klaar. Gewoon aanvragen, eerlijk invullen van de vakantie en zie maar wat je krijgt.
Ik denk dat TS blij is met alles wat ze krijgt, iets is beter dan niets.

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:38

TS, ik zou de maand augustus gewoon een fijn zomer baantje zoeken in de horeca oid. Daar is in deze tijd voglens mij prima aan te komen.

Houdt er namelijk rekening mee, dat als je voor augustus recht hebt op WW, je dit in september pas uitbetaald krijgt. Je vangt dus niet het gat van augustus er in die maand al mee op!

Recht is recht en krom is krom, dus aanvragen kan altijd en vragen waar je recht op hebt, maar als je het anders op kan lossen, helemaal voor 1 maand en in de zomer, dan zou ik die aanvraag niet doen en lekker op zoek gaan naar werk voor die maand.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:41

Ik ben het eens met wat Oscar zegt. In zee gaan met het UWV kost je zoveel tijd en energie zonder dat je er (buiten geld dan) iets voor terug krijgt in het kader van ervaring of iets leuks op je CV.

Ga lekker ergens een 0-urencontract zoeken, werk je maandje vol en kijk of je er naast je studie nog iets aan kan doen. Dan heb je waarschijnlijk meer geld, maar ook weer een leuke ervaring om toe te voegen aan je CV

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:55

MarliesV schreef:
TS, ik zou de maand augustus gewoon een fijn zomer baantje zoeken in de horeca oid. Daar is in deze tijd voglens mij prima aan te komen.

Houdt er namelijk rekening mee, dat als je voor augustus recht hebt op WW, je dit in september pas uitbetaald krijgt. Je vangt dus niet het gat van augustus er in die maand al mee op!

Recht is recht en krom is krom, dus aanvragen kan altijd en vragen waar je recht op hebt, maar als je het anders op kan lossen, helemaal voor 1 maand en in de zomer, dan zou ik die aanvraag niet doen en lekker op zoek gaan naar werk voor die maand.

Dat geldt voor veel bijbaantjes overigens ook! Heb zelf in ieder geval geen 0-uren contract baantjes gehad waarbij ik in dezelfde maand al uitbetaald kreeg. De uren moeten namelijk nog verwerkt worden. Alleen als je een vast aantal uren werkt, krijg je nog wel eens in dezelfde maand uitbetaald. Maar ook dan zal je pas ergens eind augustus je salaris krijgen en moet je die maand alsnog op een of andere manier overbruggen.
Eigenlijk moet je dus deze maand al een bijbaantje hebben, wil je begin augustus geld hebben om van te leven.

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: WW uitkering aanvragen maar ingewikkelde situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:57

Klopt, maar er zijn ook prima baantjes te vinden die wekelijks uitbetalen. Wel iets om zeker rekening mee te houden!

Ik kan zelfs in mijn detacheringscontract (fulltime baan/ 7mnd detachering) kiezen voor wekelijkse uitbetaling als ik dat wil.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: WW uitkering aanvragen maar ingewikkelde situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:01

Citaat:
Eigenlijk moet je dus deze maand al een bijbaantje hebben, wil je begin augustus geld hebben om van te leven.


Juist, dat bedoelde ik :j

Als je nu snel een bijbaantje zoekt dan kun je daar in juli/augustus een buffertje mee opbouwen en dan heb je ook de uitbetaling van je vrije dagen nog. Denk dat je daar dan in elk geval een aardig eindje mee zou moeten komen.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:01

Via een uitzendbureau wordt je vaak ook wekelijks uitbetaald, dus dat kan ook een optie zijn.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Wyb_sterJarig

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:18

eilleen333 schreef:
Via een uitzendbureau wordt je vaak ook wekelijks uitbetaald, dus dat kan ook een optie zijn.



Precies! Randstad betaalt bijvoorbeeld per week uit.

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

Kimddddd

Berichten: 461
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:14

Je kunt bij een strandtent werken in de zomer of in de agrarische sector of als vakantiekracht in de zorg. WW controleert tegenwoordig best wel actief op die sollicitatieplicht dus ga er vanuit dat ze je eraan gaan houden.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:38

Cayenne schreef:
Nou, zo werkt het helaas niet.
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt en helaas ook bij het UWV.
Ik heb ook daar iets mee gemaakt wat door een UWV medewerker werd beweerd en zelfs op papier was vastgelegd, maar uiteindelijk niet klopte.
En uiteindelijk zat IK met de narigheid, want hee: Dat was niet hun probleem hoor :+ Jammer dan!

Ik heb ook recht op WW maar UWV heeft het volgens mij niet goed berekend, in die zin dat ik volgens mij teveel krijg. Ik heb het 3x schriftelijk aan ze uitgelegd en het ze laten herberekenen, maar ze blijven erbij dat ze het goed gedaan hebben. Ik heb nu voor mezelf maar een berekening gemaakt van waar ik werkelijk recht op zou hebben en zet het verschil maandelijks apart op een spaarrekening. Mochten ze mettertijd toch nog erop terugkomen, dan kan ik het terugbetalen. Zo niet, nou, dan heb ik een leuk extratje.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:35

Soepblik schreef:
Ik heb net van werkgever te horen gekregen dat vakantiedagen gewoon worden uitbetaald en die had ik allemaal nog, dus maand juli is in ieder geval in orde. Maar ik zou enkel dus voor Augustus wat moeten, maar ik denk dat het niet voor één maand mogelijk is/het gezeur niet waard is?

Je kunt in de maand augustus toch gewoon een maandje gaan werken via een uitzendbureau? In allerlei sectoren zijn er mensen nodig, niet alleen in de horeca.

Scheelt je echt veel "gedoe" met het UWV.


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: WW uitkering aanvragen maar ingewikkelde situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:50

Het kost je ook geen opbouw, als je werkt. Word je later, als je het echt nodig hebt en het ook echt wat oplevert, waarschijnlijk wel blijer van.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ievie, SentiBot en 65 bezoekers