Afstuderen 2021-2022!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:25

Het is inderdaad echt een hele hoop werk, maar tegelijkertijd vond ik het ook wel ontzettend leuk om te doen. Heb je fijne begeleiding vanuit je studie?


nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 12:05

Ik studeer deze zomer af (als het goed is). Heb enkel mijn bachelor proef nog te schrijven, mijn examens heb ik reeds allemaal behaald. Ik studeer dan af aan de bacheloropleiding bedrijfsmanagement allround. Echter, weet ik niet of het een goede studiekeuze was. Ik ben te energiek om een bureaujob uit te voeren maar misschien niet ondernemend genoeg om zelf iets te beginnen. Zit echt even vast dus kwa 'wat ga ik hierna doen?' :+

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:04

Welkom en succes met de laatste loodjes! :) Is het een optie om te kijken of je met een master misschien een bepaalde richting in kunt slaan die je wel/meer aanspreekt? Of ben je überhaupt nog wat zoekende naar wat je leuk zou vinden als werk? Ik ben niet zo thuis in wat je na een studie bedrijfsmanagement allemaal zou kunnen doen, maar er zal allicht iets te vinden zijn dat tussen “de hele dag achter een bureau” en voor jezelf beginnen in zit lijkt mij.

Soepblik
Berichten: 1150
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 14:06

Hoi allemaal! :) Bij mij gaat het afstuderen ook beginnen over een paar weken. Ik studeer advertising aan de kunstacademie en het afstuderen houdt bij ons dus niet in dat je een thesis schrijft, maar een heel groot project maakt wat echt alles kan zijn. Erg veel zin in, alleen nu nog even de puntjes op de i voordat ik kan beginnen! :)

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 17:52

Vandaag de herkansing engels gehad en ga 31 januari beginnen aan mijn afstudeerstage... laatste loodjes. Toch wel spannend ook.

[o]

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 18:40

Volgens mij zijn we allemaal goed bezig! Ik heb zojuist mijn minor afgerond *\o/*

Nu voor 1 febr. een goedgekeurd onderwerp hebben om af te studeren.. lastiger dan gedacht om wat te bedenken. :Y)
Verder geen achterstanden dus voelt echt wel alsof einde in zicht is O:)

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-22 19:16

Goed bezig allemaal!!

nanoukkie schreef:
Ik studeer deze zomer af (als het goed is). Heb enkel mijn bachelor proef nog te schrijven, mijn examens heb ik reeds allemaal behaald. Ik studeer dan af aan de bacheloropleiding bedrijfsmanagement allround. Echter, weet ik niet of het een goede studiekeuze was. Ik ben te energiek om een bureaujob uit te voeren maar misschien niet ondernemend genoeg om zelf iets te beginnen. Zit echt even vast dus kwa 'wat ga ik hierna doen?' :+


Is het geen idee om een stage te doen ergens? Of wat inhouse days? Daardoor heb ik echt wel geleerd wat ik leuk vind en wat minder leuk, en ook dat alle kantoorjobs geen 8 uur stoelzitten zijn

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:51

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn afstudeeronderzoek behaald heb. *\o/* Nu alleen nog een minor volgen en dan zit mijn studie er gewoon op.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:04

Ik Kom mij hier ook melden.

Ik studeer international business economics op HBO niveau.

Ik heb een aardige geschiedenis, door familie problemen mijn propedeuse 1 jaar langer over gedaan. Daardoor is mijn hele traject veranderd en switchte ik tussen 3 klassen. Terwijl ik bezig was met mijn 3e jaars stage een auto ongeluk gehad waardoor ik mijn opleiding 3 jaar stil heb moeten leggen. Vorig jaar ben ik met heeel veel moeite weer begonnen en heb godzijdank daarbij ook mijn vakken mogen afronden. Daarna mijn afstudeer stage/opdracht begonnen wat een groot drama werd met een 1e lezer/begeleider die het een zei en vervolgens het andere bedoelde waardoor de opbouw van mijn rapport niet helemaal goed in elkaar stak en een 2e lezer die ergens een probleem had waardoor ik bij voorbaat gewoon al gezakt was. heel rot allemaal gegaan en een grandioze knauw in mijn toch al niet te grote zelfvertrouwen en ondanks dat de fouten duidelijk zichtbaar waren voor de opleidings coordinatoren konden zij er niks meer aan veranderen. Wel daardoor een hele fijne en mooie kans gekregen voor dit schooljaar om via het lectoraat van school een opdracht te krijgen. Deze opdracht start begin februari. Ik heb er onwijs veel zin in en ga er 100000% voor geven want dit is tevens mijn aller laatste kans om mijn opleiding af te ronden en mijn studieschuld deels kwijt gescholden te krijgen.

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:31

Gefeliciteerd Lugea! Succes met de minor! Zal vast heel fijn voelen :D

Succes Liesjuh! Heb zelf ook mijn opdracht bij het lectoraat op school gedaan. Vond het zelf een fijne ervaring en kunnen goed feedback geven. Gaat vast goed komen!

Hier gisteren het afstudeeronderzoek ingeleverd. De spanning is echt heel vervelend, wil gewoon weten of het goed genoeg is :')

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 23:39

Heel veel succes Liesjuh! Het zal ongetwijfeld een zware periode worden, maar houd het doel voor ogen. Het is het allemaal waard.

Spannend mnka. Hopelijk krijg je snel een beoordeling. Hoe lang hebben jouw beoordelaars hiervoor de tijd? Bij mij heeft het uiteindelijk anderhalve week geduurd. Voor je gevoel veel te lang, maar alsnog eigenlijk best snel. Het is zo’n gek gevoel dat deze last ineens van je schouders valt. Heel bijzonder, maar super fijn inderdaad.


XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6031
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:32

Spannend mnka! Wat zegt jouw gevoel?
So far ben ik ook heel blij met het lectoraat! Alleen de case study viel wel al eergisteren weg, bedrijf haakte ineens af met de mededeling dat ze al een aankoop gedaan hadden en het financiele plan erbij voor de aankomende 4 jaar ook al helemaal klaar hebben. Het lectoraat moet nu dus snel op zoek naar een ander bedrijf waar de opdracht/onderzoek voor gedaan kan worden. Het onderzoek zelf blijft gelukkig grotendeels hetzelfde dus nog geen problemen, maar na het fiasco van vorig jaar zag ik het lijk al drijven.

Lugea, het gaat inderdaad zwaar worden maar die studieschuld wil ik kosten wat het kost vermijden. :D

The Oily Barn, volg mij via insta voor leuke diy producten voor in en buiten huis en voor dieren. 100% natuurlijk en gezond

soloro

Berichten: 2302
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 22:23

Ik heb er helaas 4 maanden uitgelegen, start volgende week weer met mijn stage. Ik ga schooljaar 2021-2022 met afstuderen helaas niet meer halen..

So far you've survived 100% of your worst days. This Too Shall Pass :(:) [o]

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 21:17

Gefeliciteerd Lugea, wat kan het dan opeens snel gaan he!

Jeetje Liesjuh, dat is spannend, hopelijk gaat het je lukken! En als je ergens op vastloopt is er hier vast wel iemand die raad weet.

Ah nee Soloro, dat is balen. Heb je al wel een soort "plan" hoe je nu verder gaat?

Update vanuit mijn kant: seminars zijn druk en veel :D Maar het gaat op zich redelijk, ondertussen ook alle cijfers terug van de tentamenweek voor de kerstvakantie en daar ben ik ook blij mee, een keer zelfs een heel onverwachte uitschieter naar boven *\o/*
Vorige week heb ik mijn voorkeuren voor supervisors doorgegeven, dus nu is het een kwestie van wachten voordat ik echt aan de slag kan gaan.

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

Juliette

Berichten: 1167
Geregistreerd: 29-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:16

Hoi allemaal, mag ik mij ook melden? :D

Ik ben Juliëtte, 20 jaar en ga net als jullie dit jaar afstuderen. Sterker nog, ik begin vandaag! Ik studeer Dier- en Veehouderij en ga afstuderen bij de middelbare school waar ik ook mijn minorstage heb gelopen afgelopen semester. Heb er super veel zin in :D

Ik lees & klets graag een beetje mee voor de motivatie O:)

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Afstuderen 2021-2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:21

Welkom Juliëtte, gezellig!

Wat houdt je afstudeerproject in? Heb je al een onderwerp?

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:45

Ik ben inmiddels klaar met mijn examens voor dit semester, nu even genieten van een korte vakantie (al heb ik het geluk dat hij nu dubbel zo lang duurt als normaal haha). Ben wel erg benieuwd naar mijn cijfers. Hopelijk krijg ik die aankomende zaterdag.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:42

Joy_Mennings schreef:
Ik ben inmiddels klaar met mijn examens voor dit semester, nu even genieten van een korte vakantie (al heb ik het geluk dat hij nu dubbel zo lang duurt als normaal haha). Ben wel erg benieuwd naar mijn cijfers. Hopelijk krijg ik die aankomende zaterdag.


Hier ook net klaar met de examens! Ik had er 7, 6 zijn goed gegaan. 1tje wat minder waarbij ik hoop op een 10/20 of een deliberatie. Volgend semester enkel nog stage en bachelorproef :o
Ik krijg volgende week vrijdag namiddag mijn punten

Everything will be alright.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-22 22:08

Lugea schreef:
Heb je voor jezelf al wat meer overzicht kunnen krijgen, emilyslaluna? Hoe was het gesprek met je co-promotor? Het klinkt ook wel echt alsof je erg veel te doen hebt, maar houd vooral voor ogen dat het voor een goed doel is.

Ik heb vandaag mijn afstudeeropdracht ingeleverd op school. Mijn onderzoeksverslag en adviesrapport zijn al zeer positief beoordeeld door mijn opdrachtgever, dus nu is het nog even de beoordeling van mijn twee begeleiders vanuit de studie afwachten. Volgende week moet ik mijn onderzoek dan nog presenteren aan mijn leergroep en moet ik nog een presentatie geven voor mijn keuzevak. Als dat allemaal goed verloopt dan rest mij vanaf februari alleen nog een minor en zal ik eind juni/begin juli afstuderen. :)

Het gaat een stuk beter! Ik heb gewoon achter iedereen aangezeten zodat ze hun ppt zouden uploaden haha. Dus nu heb ik 40 van de 43 casussen die er tot nu toe zijn geweest doorgenomen :D . Elke vrijdag komen er 3 bij en afgelopen vrijdag kon ik er niet bij zijn dus loop ik weer een weekje achter.

Mijn masterproef is ook iets meer geschreven. Al ben ik bang dat ik nooit aan de minimaal aantal woorden/bladzijden zal komen. Mijn literatuur is gewoonweg te beperkt en mijn onderzoek is ook niet gigantisch geweest. Ik heb mijn laatste draft doorgestuurd dus het is even afwachten op feedback tot ik verder kan schrijven. :o

En ik moet nog maar 14 van de 34 weken co-schappen!!! Whoop whoop! *\o/*

Ik weet niet of je nog een update van jezelf hebt geplaatst sinds deze? Maar je bent als het goed is bijna klaar dan toch?! *\o/*

Edit: ik zie dat je het gehaald hebt en enkel de minor nog moet, gefeliciteerd!!! *\o/*
------------
Welkom aan alle nieuwe afstudeerders! *\o/*

@GWR, heb je inmiddels al een onderwerp gevonden?

@mnka, heb je al je resultaten?!

@soloro, wat jammer! Maar soms is het eenmaal zo en moet je wat meer voor jezelf zorgen! Hopelijk ga je met volle moed door om in 2022-2023 klaar te zijn!

@Wyb_ster, gefeliciteerd met je resultaten! *\o/*

@Joy_Mennings en Luca03, spannend het wachten op de cijfers!!! Ik zal voor jullie duimen!

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 09:43

Hier nog geen resultaten binnen en moet zo al verdedigen. Krijg pas na mijn presentatie de beoordeling te horen :+

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:01

Afgestudeerd met een 9 *\%/*

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 15:35

Ik moet verder nog even bijlezen, maar ik wilde hier toch even op reageren.

mnka schreef:
Afgestudeerd met een 9 *\%/*


Gefeliciteerd! Wat super goed zeg. Dat moet echt een heerlijk gevoel zijn. *\o/*

Joy_Mennings

Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:31

mnka schreef:
Afgestudeerd met een 9 *\%/*


Heel mooi cijfer! Gefeliciteerd *\o/*

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Mettee

Berichten: 3093
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:07

Mag ik hier ook mee kletsen? :)

Net gehoord dat mijn voorstel voor een opdracht is goedgekeurd dus ik begin aankomende maandag met afstuderen. Erg spannend en nog erg onduidelijk allemaal maar hopelijk vanaf maandag wat meer informatie.

CADE BLACK ~ For sale! Niveau 1.20/1.30

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 00:22

Gefeliciteerd mnka!!!

Natuurlijk, welkom Mettee! Wat voor opdracht ga je doen? En wat voor studie doe je? (Of heb ik daar overheen gelezen?)

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 93 bezoekers