Afscheidscadeautjes voor leerkrachten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Afscheidscadeautjes voor leerkrachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 15:29

Onze zoon gaat na de zomervakantie naar een andere school. Op deze school heeft hij 2 jaar gezeten. Groep 1/2
Nu wil ik hem iets laten uitdelen voor de leerkrachten.

Voor zijn eigen 2 juffen heb ik wat in gedachten.
Maar wat geef je de andere leerkrachten, waar hij dus geen les van heeft gehad? Het moet een kleinigheidje blijven, zijn een stuk of 8 leerkrachten.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Afscheidscadeautjes voor leerkrachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:37

misschien niet helemaal het antwoord wat je zoekt, maar wat dacht je van niks. De leerkrachten, hebben amper of geen rol gespeeld in je kind zijn leven op school. Het is ook gewoon hun werk, dat ze die enkele keer helpen.

Mdrf
Berichten: 349
Geregistreerd: 19-02-20

Re: Afscheidscadeautjes voor leerkrachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:40

Niets inderdaad, ik vind dat altijd zo raar dat er cadeautjes worden uitgedeeld aan leraren.

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 15:45

Mdrf schreef:
Niets inderdaad, ik vind dat altijd zo raar dat er cadeautjes worden uitgedeeld aan leraren.


Moonlight17 schreef:
misschien niet helemaal het antwoord wat je zoekt, maar wat dacht je van niks. De leerkrachten, hebben amper of geen rol gespeeld in je kind zijn leven op school. Het is ook gewoon hun werk, dat ze die enkele keer helpen.


Bedankt voor jullie eerlijke antwoord.

Anoniem

Re: Afscheidscadeautjes voor leerkrachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:47

Iets voor zijn eigen juffen is heel leuk, en lijkt me ook voldoende :)

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Afscheidscadeautjes voor leerkrachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:52

Ik zou het ook bij de eigen leerkrachten houden. Hier op de basisschool zaten honderd kinderen, als die alle leraren wat zouden geven zitten ze met honderd cadeautjes opgescheept.

Een taart voor in de lerarenkamer zou misschien nog wel kunnen eventueel?

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:17

Op de basisschool waar ik gewerkt heb, werden ook nooit cadeautjes uitgedeeld aan de leerkrachten. Wat wel vaak gebeurde was dat er in groep 8 geld op werd gehaald waar dan een cadeau voor de school van werd gekocht. Dat kon van alles zijn: een spiegel voor in de garderobe van de leerkrachten, spelmateriaal voor op het plein, een nieuwe EHBO-trommel, knikkertegels, etc. Echt van die dingen die we zelf niet gauw aanschaften, maar die wel erg welkom waren.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Afscheidscadeautjes voor leerkrachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:30

Lief dat je aan zijn juffen denkt, wordt vast gewaardeerd. De rest zou ik overslaan.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:45

Wat doen de andere ouders? Met zijn allen een gezamenlijke taart lijkt me nog wel leuk, maar verder alleen de eigen juffen wat.

Weet iemand nog een kleinigheid überhaupt voor juffen of meesters? Hier is het ook gebruikelijk dat de kindjes aan het eind van het jaar iets kleins doen voor de juf.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Afscheidscadeautjes voor leerkrachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:52

Je zou nog iets van een doos merci of mini tony chocelony kunnen doen voor de lerarenkamer maar ik zou het ook helemaal niet gek vinden als alleen de huidige juffen iets krijgen en ik denk ook niet dat de anderen iets verwachten!

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Afscheidscadeautjes voor leerkrachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:57

Een mooie zelfgemaakte tekening.
Dan geef je gelijk mee dat het gaat om de moeite die je geeft, niet om de waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:59

Goof schreef:
Lief dat je aan zijn juffen denkt, wordt vast gewaardeerd. De rest zou ik overslaan.


Inderdaad :) Ik vind het leuk dat je er moeite voor doet. Het hoeft niet maar het zal zeker op prijs gesteld worden.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:03

Ik sta zelf al jaren voor de klas. Als een kind naar een andere school gaat, krijgen de eigen leerkrachten en kinderen van de eigen groep meestal wat lekkers.
Soms ook een doosje bonbons met een kaartje voor de andere leerkrachten, om te delen in de pauze. Als het kind bijvoorbeeld al erg lang bij ons op school zat. Maar niks is verder prima en wordt ook vaak gedaan.

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 07:45

madeliefw schreef:
Wat doen de andere ouders? Met zijn allen een gezamenlijke taart lijkt me nog wel leuk, maar verder alleen de eigen juffen wat.

Weet iemand nog een kleinigheid überhaupt voor juffen of meesters? Hier is het ook gebruikelijk dat de kindjes aan het eind van het jaar iets kleins doen voor de juf.


De rest van de kindjes blijven op deze school.
Onze zoon gaat naar een andere school.