Vrijwilligerswerk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-21 12:03

Veel vrijwilligers dus hier! Een asiel heb ik ook aan gedacht, maar ik zie het alweer gebeuren dat ik dadelijk ipv 2 katten hier in huis, straks 10 katten heb, omdat ik het zo zielig vind :roll: de dierenambulance valt dus ook af, want ik ben echt een dweil met zielige dieren.

Inmiddels heb ik me aangemeld als vrijwilliger bij een zorginstelling hier in de omgeving met ouderen. Volgende week heb ik een kennismaking.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:21

Ik heb het altijd als vrijwilliger in de paardensport gehouden, ik hou het graag bij iets wat ik leuk vindt om te doen.
Dat varieert van helpen op wedstrijden tot mee organiseren van (internationale) wedstrijden tot bestuurslid zijn.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:24

Ik heb alleen digitaal vrijwilligerswerk.. ik heb meer dan 10 jaar gevrijwilligt voor een hier wel bekende paardensite :P

En nu alweer een poosje actief als vrijwilliger in de boeken, ik recenseer en begeleid leesclubs voor Hebban :)

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:27

Druif_01 schreef:
Veel vrijwilligers dus hier! Een asiel heb ik ook aan gedacht, maar ik zie het alweer gebeuren dat ik dadelijk ipv 2 katten hier in huis, straks 10 katten heb, omdat ik het zo zielig vind :roll: de dierenambulance valt dus ook af, want ik ben echt een dweil met zielige dieren.

Inmiddels heb ik me aangemeld als vrijwilliger bij een zorginstelling hier in de omgeving met ouderen. Volgende week heb ik een kennismaking.


Het is mij na 9 jaar op de dierenambulance nog niet gebeurd dat ik iets mee heb genomen voor mijzelf.
Wel 2 kitten voor mijn broer.

En toen ik voor de 2e keer vrijwilligerswerk deed in Griekenland ....toen ben ik gezwicht :P
Op de ambu valt het wel mee aangezien ze allemaal eerst naar het asiel moeten en je dus een soort van bedenkt tijd hebt.

Maar je ziet idd een hoop zielige dingen (ook veel leuke hoor). Ik zit er ook over te denken om weer iets in de paarden te doen.
Wellicht als de wedstrijden weer starten etc.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Rauka

Berichten: 783
Geregistreerd: 09-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:43

Ik heb van vrijwilligerswerk mijn leven gemaakt. Als student veel gereisd en in een heleboel landen als vrijwilliger meegedraaid. In permacultuur projecten, een wildlife opvang in Australië, boerderijen, paardrijden op IJsland...

Toen het na mijn studie tijd werd om fulltime geld te gaan verdienen vond ik dat vreselijk ondankbaar. En zoveel collega's die met tegenzin naar kantoor kwamen joh! Mega veel geld in de bank maar ik voelde me niet gewaardeerd en het voelde zo betekenisloos.

Dus huis weer opgezegd, auto de deur uit en mijn tas weer ingepakt. Nu ben ik alweer 4 jaar vrijwilliger op hetzelfde permacultuur project en ik voel me rijker dan ooit. Ik heb nauwelijks kosten, de mooiste plek ter wereld om te wonen en vul mijn tijd op de meest dankbare manier mogelijk. Soms werk ik een maandje voor geld (heb een goede opleiding en ivm seizoenswerk zijn er altijd mogelijkheden) en dan kan ik financieel gezien weer een jaar of twee vooruit.

Is je eigen weide toch wel duur? Wil je kosten besparen, maar wel meer gras? Beter bestand tegen de extreme weerspatronen van tegenwoordig? Look no further!! Praktische lezing weidebeheer zaterdag 28 oktober 2023 https://www.bokt.nl/markt/ad/522078/wei ... e-toekomst

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 07:51

Rauka schreef:
Ik heb van vrijwilligerswerk mijn leven gemaakt. Als student veel gereisd en in een heleboel landen als vrijwilliger meegedraaid. In permacultuur projecten, een wildlife opvang in Australië, boerderijen, paardrijden op IJsland...

Toen het na mijn studie tijd werd om fulltime geld te gaan verdienen vond ik dat vreselijk ondankbaar. En zoveel collega's die met tegenzin naar kantoor kwamen joh! Mega veel geld in de bank maar ik voelde me niet gewaardeerd en het voelde zo betekenisloos.

Dus huis weer opgezegd, auto de deur uit en mijn tas weer ingepakt. Nu ben ik alweer 4 jaar vrijwilliger op hetzelfde permacultuur project en ik voel me rijker dan ooit. Ik heb nauwelijks kosten, de mooiste plek ter wereld om te wonen en vul mijn tijd op de meest dankbare manier mogelijk. Soms werk ik een maandje voor geld (heb een goede opleiding en ivm seizoenswerk zijn er altijd mogelijkheden) en dan kan ik financieel gezien weer een jaar of twee vooruit.


2 jaar geleden stond ik op het punt om het ook zo te gaan doen. Alles opzeggen, rugzak pakken en vertrekken. Misschien als het paard er niet meer is....

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Rauka

Berichten: 783
Geregistreerd: 09-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:58

Cowgirl schreef:
2 jaar geleden stond ik op het punt om het ook zo te gaan doen. Alles opzeggen, rugzak pakken en vertrekken. Misschien als het paard er niet meer is....


Paard meenemen! Die ben ik ook al genoeg tegengekomen.

Is je eigen weide toch wel duur? Wil je kosten besparen, maar wel meer gras? Beter bestand tegen de extreme weerspatronen van tegenwoordig? Look no further!! Praktische lezing weidebeheer zaterdag 28 oktober 2023 https://www.bokt.nl/markt/ad/522078/wei ... e-toekomst

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78496
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:55

Ik ben vrijwilliger op een of andere paardensite en bij de CNV als kaderlid en hand en spandiensten daaromheen. Verder als bestuurslid actief voor een nationale paardensportvereniging. In eerste instantie als penningmeester maar daar zat de laatste jaren ook wedstrijdsecretariaat bij voor alle wedstrijden in het land.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:57

Ik ben vrijwilliger bij een stichting die helpt zoeken naar vermiste honden (zie mijn onderschrift).

Ik kan mijn uren zelf inplannen en als er een vermissing dichtbij genoeg is ga ik helpen in het veld. Zijn de vermissingen te ver weg ben ik vooral achter de schermen en in de appgroep actief.

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

dalena

Berichten: 3107
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:13

Ik deed vrijwilligerswerk bij de kringloop. Vond het echt heel leuk!

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:44

Ik werk als vrijwilliger bij het dierenasiel. Ik heb het sowieso erg druk op werkgebied, maar ongeveer 1 a 2x per maand ga ik alle nieuwkomers (honden) zo mooi mogelijk op de foto zetten. Eventjes een break van al het andere en direct weer met beide voeten op de grond.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Vrijwilligerswerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:49

Ik vrijwilligerswerk bij een sporthal, ik ben verantwoordelijk voor het onderhoud en de verhuur van het pand. 4 dagen in de week..

[o]

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:57

Rauka schreef:
Cowgirl schreef:
2 jaar geleden stond ik op het punt om het ook zo te gaan doen. Alles opzeggen, rugzak pakken en vertrekken. Misschien als het paard er niet meer is....


Paard meenemen! Die ben ik ook al genoeg tegengekomen.


Hij is 23, dat ga ik hem niet meer aandoen ;)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Prairy en 44 bezoekers