Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird
loulou schreef:Als je rechtsbijstand hebt, dan laat je het die toch mooi oppakken. Vooral als ze zeggen dat je gelijk hebt
Brainless schreef:Als je al het lesmateriaal in huis hebt en een contract hebt met LOI, ja dan mogen ze je aan je contract houden.
Dat houdt in, of je blijft elke maand betalen totdat je klaar bent of je zegt op en moet het resterende bedrag in 1 x voldoen.
Betalen in termijnen is een gunst en geen recht.
Maar als je toch alles moet betalen kun je beter het niet opzeggen en zo maandelijks betalen (dat is dan ook een soort afbetaling per maand).
Het is anders te makkelijk om te zeggen; "Ik wil al het lesmateriaal van de studie" en dan na 1 jaar opzeggen en wel alle kunde in huis hebben om de studie te kunnen doen.
Josje_D schreef:In hun algemene voorwaarden staat dat je je verbindt voor de gehele studieduur van de opleiding. Zie artikel 12 voor meer informatie. Daaruit blijkt dat je het gehele bedrag moet betalen.
Maar... In de praktijk kan de rechter bepalen dat de hoogte van de annuleringskosten onredelijk zijn. Dan moet je wel naar de rechter stappen.
brokjes schreef:Rechtsbijstand laten oplossen.
Ben wel benieuwd wat eruit komt, ik hoor vaker dit soort verhalen over LOI dus zou mooi zijn als je gelijk krijgt.
Juttertje88 schreef:Ja dat staat er inderdaad. Maar in de onderwijsovereenkomst die ik heb getekend, staat dat je 1x per jaar op kunt zeggen..
Gebruikers op dit forum: Amberr09, Annisa, Ashley5, Colien, Dioxide, ilaan, joyce83, Jussem, Lisa_22, Nanna, Niobe, Rubi_, Yvankaxx en 33 bezoekers