Thuisstudie schuldhulpverlening NHA

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Thuisstudie schuldhulpverlening NHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-21 13:12

Hallo Bokkers,

Omdat ik graag bezig blijf en mijn hersenen wil trainen, lijkt het me leuk om weer een thuisstudie te gaan volgen. Ik kwam uit bij de studie van schuldhulpverlening bij NHA.

Schuldhulpverlening lijkt me erg leuk, ik help nu ook graag mensen met hun financiën en om alles op een rijtje te krijgen etc.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze cursus via NHA?

Was de stof duidelijk en goed, heb je er wat aan gehad etc. Er staat bij dat het gemiddeld 6 maanden duurt, klopt dat ongeveer of was je langer bezig of juist korter.

Of te wel, brand los. :))

Groetjes Nienke

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️


Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:51

Ik heb geen cursus gevolgd bij de NHA maar ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Het lijkt mij ook wel leuk om cursussen te volgen en die bij de NHA zijn nog een beetje betaalbaar.

Ik sta nu ingeschreven voor een masterclass bij de NCOI maar die is al een aantal keer uitgesteld door corona (deze specifieke masterclass volg ik liever in het klaslokaal dan online).

Wat ik over het algemeen wel terug lees is dat cursussen en opleidingen bij de NHA/ NTI bijvoorbeeld de LOI toch wat minder hoog gewaardeerd worden dan regulier onderwijs...
Dus als je er je werk van wilt maken weet ik niet of je zoveel aan deze studie gaat hebben :)

Volgens mij kan je bij de NHA een proefles aanvragen om een eerste indruk te krijgen van de studie en de stof. Heb je dat al gedaan?

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:45

Even een schopje omhoog. Heb dezelfde vraag! Niet voor die specifieke opleiding/training, maar in het algemeen. Ook voor andere aanbieders.

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:57

Ik ben vorig jaar mei via LOI begonnen aan de opleiding verzorgende IG, de theorie ging helemaal prima niks op aan te merken, de examens zijn ook goed geregeld op diverse locaties in Nederland.

Stage was een drama, dat heb ik niet af kunnen maken, omdat er helemaal geen begeleiding is vanuit de opleiding. Na 21 van de 40 weken ben ik daar in goed overleg met mijn stage adres mee gestopt, ik heb daar wel ontzettend veel geleerd. Ik kwam daar met 0 zorg ervaring binnen.

Ik ben nu in augustus aan mbo Verpleegkundige begonnen, gewoon voltijds, op een mbo school. Ik merk nu al heel veel verschil. 3 weken geleden met stage begonnen, in die korte periode meer geleerd dan in mijn hele vorige stage, dat zegt denk ik genoeg. :)

Dag lieve mam, love you always
De rooie schurk en het kleine meisje. Lieve Bibi rust zacht, zo plotseling uit het leven gerukt. je hebt nog geen 4 jaar mogen worden.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Thuisstudie schuldhulpverlening NHA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 17:59

Ik heb de boeken nog thuis liggen. Ben er enthousiast aan begonnen maar ivm geen uitzicht op een baan, toch weer mee gestopt..

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers