Sinds een paar maanden heb mijn eigen bedrijfje, ik ben virtual assistant en social media manager

Ik vroeg me af of er meerdere bokkers werkzaam zijn in dit veld?
Groetjes,
Marije
Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
moonsparkle schreef:Kan van alles zijn, grote bedrijven, individuen, maar ook ZZP'ers of MKB, net waar mensen zelf geen tijd/zin/vaardigheden voor hebben. Heel simpel gezegd houd je "gewoon" de social media bij, beantwoord je eventuele berichten, maar doorgaans worden er ook doelen gesteld op het gebied van bezoekersstatistieken en groei van een kanaal.Ik volg, vraag je ook af wat je dan precies doet. Een chat voor een klantenservice? De social media van een bekend persoon of groot bedrijf bijhouden?
Gaby schreef:Wat is een virtual assistant? En voor wie manage je de social media dan?
moonsparkle schreef:Ik volg, vraag je ook af wat je dan precies doet. Een chat voor een klantenservice? De social media van een bekend persoon of groot bedrijf bijhouden?
Mkango schreef:moonsparkle schreef:Kan van alles zijn, grote bedrijven, individuen, maar ook ZZP'ers of MKB, net waar mensen zelf geen tijd/zin/vaardigheden voor hebben. Heel simpel gezegd houd je "gewoon" de social media bij, beantwoord je eventuele berichten, maar doorgaans worden er ook doelen gesteld op het gebied van bezoekersstatistieken en groei van een kanaal.Ik volg, vraag je ook af wat je dan precies doet. Een chat voor een klantenservice? De social media van een bekend persoon of groot bedrijf bijhouden?
Ik heb het enige tijd gedaan tijdens m'n stage (toevallig ook in SA), maar het is niet iets wat ik elke dag zou willen doen.
Peerke_ schreef:Ik dacht bij Virtual Assistent aan Billie van Bol.com, en dat soort andere chatbots die je ongevraagd hulp aanbieden als je op hun website kijkt.
Het lijkt me wel een leuk beroep!
Ik zou best graag een dagje bij de Social Media afdeling van Bol ofzo willen zitten, hoe ze de hele dag die slechte posts verzinnen..
Bluem schreef:Ik volg hier wat mee, aangezien ik met het idee speel om (deeltijds) als virtual assistant aan de slag te gaan.
NdV74 schreef:Interessant. Ik ga dit even volgen.
Onlangs toevallig op Indeed een vacature hiervoor gezien.
Heb er ook al eens aan zitten denken om dit te gaan doen.
NdV74 schreef:Geen idee waar ik moet beginnen haha.
Joy_Mennings schreef:Leuk! Ik zou dit werk na mijn studie eventueel ook kunnen doen haha. Maar weet zelf nog niet welke richting ik op wil.
Joy_Mennings schreef:Leuk! Ik zou dit werk na mijn studie eventueel ook kunnen doen haha. Maar weet zelf nog niet welke richting ik op wil.
luxx schreef:Je kunt op fiverr je dienst(en) aanbieden maar dan moet je wel goed weten en kunnen omschrijven wat je aanbied. Is Engelse app trouwens, ik denk dat je ook wel Nederlandse gigs erop kunt zetten maar dat weet ik niet
Dammie schreef:Is virtual assistant dan een administratief medewerker op afstand ?
Joy_Mennings schreef:Ik doe nu communicatiewetenschappen. Ik kan dus echt veel kanten op. Onder andere journalistiek, politieke communicatie, marketingcommunicatie, communicatie binnen bedrijven, en vanalles met social media.
Marije112 schreef:Joy_Mennings schreef:Ik doe nu communicatiewetenschappen. Ik kan dus echt veel kanten op. Onder andere journalistiek, politieke communicatie, marketingcommunicatie, communicatie binnen bedrijven, en vanalles met social media.
Gaaf, lekker breed ook! Universiteit of HBO? Eén van mijn beste vriendinnen is net afgestudeerd aan de HBO
Joy_Mennings schreef:Marije112 schreef:
Gaaf, lekker breed ook! Universiteit of HBO? Eén van mijn beste vriendinnen is net afgestudeerd aan de HBO
Universiteit. Voor nu neig ik meer richting journalistiek (eventueel gecombineerd met fotojournalistiek, heb hiervoor twee jaar HBO fotografie gedaan). Maar iets met sociale media lijkt me ook erg interessant
Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 24 bezoekers