Een eigen trimsalon starten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janny18
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-03-20

Een eigen trimsalon starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 12:41

Beste bokkertjes,

ik vroeg me af wie van jullie ervaring heeft met een eigen trimsalon?
Ik ben dit jaar begonnen aan de Syntra opleiding te Hasselt en ik heb er zo ontzettend veel zin in!
Ik was dit jaar zeker al van plan een (goedkopere) trimtafel aan te schaffen en eventueel een bad om thuis al wat te oefenen met de verschillende vachtsoorten.
Nu de plannen zijn er al wel om een mooi trimsalon uit te bouwen, maar nu vroeg ik me af: Wat heb je eigenlijk allemaal nodig voor zo'n trimsalon?
Uiteraard de meest overduidelijke dingen zoals een tafel, een bad, een droger, de hele trimkoffer die ik gelukkig van school krijg.
Maar wat nog meer? Ik zou graag toch al min of meer een idee willen hebben wat ik allemaal zou nodig hebben, hoe ik alles het beste kan inrichten en uiteraard wat de prijs zou zijn om een mooi trimsalon uit te bouwen.
Ik hoor het graag als er tips of ervaringen zijn!

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Een eigen trimsalon starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:05

Een balie, eventueel wachtruimte, hokjes om de honden eventueel in te laten wachten als je al verder gaat met de volgende en de eigenaar zou er nog niet zijn, goede verlichting?

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:24

Het ligt er ook heel erg aan hoe je wilt gaan werken.
Een balie en hokjes heb ik niet omdat ik 1 op 1 werk maar goed ik doe het ook al ruim 15 jaar voor mijn plezier en hoef er niet van te leven.
Goede verlichting is zeker iets wat heel belangrijk is want zelfs met een groot raam kan tegen licht vervelend werken met sommige vachten.

Toen ik nog in het pension werkte en dus veel honden stond weg te trimmen op een dag vond ik een drooghok echt wel fijn.
Verder vind ik met stipt op nr 1 het aller aller belangrijkste van heel het hondentrimmen een goede shampoo die ook echt schoon wast want ook daar zit echt verschil in.

En alles minimaal dubbel aanschaffen zeker als het een inkomen wordt waarvan je het niet kan missen door bijv een kapotte tondeuse of door gebrande fohn.

Stopcontacten op meerdere plekken is ook erg handig.

Janny18
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 13:27

cinniz123 schreef:
Het ligt er ook heel erg aan hoe je wilt gaan werken.
Een balie en hokjes heb ik niet omdat ik 1 op 1 werk maar goed ik doe het ook al ruim 15 jaar voor mijn plezier en hoef er niet van te leven.
Goede verlichting is zeker iets wat heel belangrijk is want zelfs met een groot raam kan tegen licht vervelend werken met sommige vachten.

Toen ik nog in het pension werkte en dus veel honden stond weg te trimmen op een dag vond ik een drooghok echt wel fijn.
Verder vind ik met stipt op nr 1 het aller aller belangrijkste van heel het hondentrimmen een goede shampoo die ook echt schoon wast want ook daar zit echt verschil in.

En alles minimaal dubbel aanschaffen zeker als het een inkomen wordt waarvan je het niet kan missen door bijv een kapotte tondeuse of door gebrande fohn.

Stopcontacten op meerdere plekken is ook erg handig.


Dankjewel dat is al heel nuttige info! Een balie en hokjes was ik ook nog niet meteen van plan aangezien ik nu een goede voltijdse job heb en het meer een bijverdienste zou zijn.
Of toch zeker in het begin.
De shampoos hadden ze ons op school ook al verteld dus daar ga ik zeker werk van maken!

En wat voor verlichting zou je dan het beste aanraden?

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:40

Ik sta in een kamer van ongeveer 3X4 heb een goeie electrische verstelbare tafel en bad. Aan de kant van het bad heb ik de muur getegeld en heb ik aan de wand mijn waterblazer. Ik heb 4 lange LED verlichting aan de plafond, goed licht is heel belangrijk!! en genoeg stopcontacten!!


Ik trim al bijna 15 jaar en Ik werk altijd 1 op 1 zonder eigenaar. Kijk maar eens op mijn website (https://www.hundefriseurmariska.de) daar staan wat foto's van de salon. Het is klein maar fijn en alles in hand bereik en ik hou zelf niet van rommel dus geen overbodige tafel kastjes enz. Kom allemaal haar tusseen dus redelijk saai

Janny18
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 16:42

mvermeulen1 schreef:
Ik sta in een kamer van ongeveer 3X4 heb een goeie electrische verstelbare tafel en bad. Aan de kant van het bad heb ik de muur getegeld en heb ik aan de wand mijn waterblazer. Ik heb 4 lange LED verlichting aan de plafond, goed licht is heel belangrijk!! en genoeg stopcontacten!!


Ik trim al bijna 15 jaar en Ik werk altijd 1 op 1 zonder eigenaar. Kijk maar eens op mijn website (https://www.hundefriseurmariska.de) daar staan wat foto's van de salon. Het is klein maar fijn en alles in hand bereik en ik hou zelf niet van rommel dus geen overbodige tafel kastjes enz. Kom allemaal haar tusseen dus redelijk saai


Dat is nu exact het soort gezellig trimsalon dat ik in gedachte had! Fijn dat het haalbaar is. Dankjewel voor je reactie!

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Re: Een eigen trimsalon starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:28

het is wel zo dat ik alleen nog maar kleine honden trim. Ik heb geen zin meer in de grote bakbeesten :o Als je die wel zou willen gaan doen dan zou ik wel advieseren om een aparte wasruimte te creeren en een goeie airco. Ik heb ook gewerkt bij een DA als trimster en die hadden aparte wasruimte en dat is toch stiekem wel heel fijn zeker als je grote honden gaat doen.