Afstuderen 2020-2021

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 19:37

Hoi!

Bij deze een nieuw topic voor de mensen die vanaf september dit jaar en/of februari volgend jaar gaan afstuderen!

Hopelijk kunnen we in dit topic elkaar helpen en motiveren! :)

En natuurlijk alvast veel succes met jullie afstuderen! -:) We gaan voor een goed/leuk/leerzaam jaar! :D


ryukapple

Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:55

Meld me hier maar vanuit het vorige topic. Ik ben vorig jaar al begonnen en heb mijn scriptie al afgerond, maar voor mijn opleiding moet ik of twee scripties of een scriptie en een stage. Donderdag mag ik beginnen bij mijn stageplaats en als het goed is heb ik eind januari dan mijn papiertje binnen :D

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:06

Ja ik wil me ook graag melden! Ik begin donderdag met mijn afstudeeronderzoek. Ik ben heel benieuwd, vind het wel erg spannend. In februari moet ik nog een minor volgen en dan hopelijk afgestudeerd.

Es_ther

Berichten: 18705
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:40

Ook ik meld me!
Gister begonnen, voor de 2e keer. Hopen op een goede afloop dit keer *\o/*

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:48

Ik meld me ook, orthopedagogiek :))
Eerste stagedag net gehad, nu nog wachten op thesis onderwerp. Is bij jullie ook alles online?

"To live a creative life, we must lose our fear of failing" - Joseph Chilton Pearce

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:56

Oehh ik meld mij ook! Ben vandaag begonnen met een half jaar stage lopen en dan daarna een scriptie schrijven. Hoop na dit schooljaar wel klaar te zijn haha.

Ik heb 1 kantoordag en de rest is allemaal thuis werken lienc

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:58

Yes ik ga ook mijn vierde jaar in! Ik volg nog lessen en loop stage, hoef geen scriptie of iets dergelijks te schrijven dus dat is fijn. :)

Noraly_Jarig

Berichten: 2073
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Amerongen

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:59

Ik ga ook dit studiejaar afstuderen! Ik begin binnenkort met mijn laatste afstudeeronderzoek en dan ben ik klaar. Lijkt me fijn om zo met elkaar in contact te zijn!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:03

Ik ga ook afstuderen! Eerst een halfjaar een minor en vanaf februari een afstudeerstage lopen. HBO-ICT hier :D

Nelis M2+1

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 22:04

Leuk, al zo veel reacties :) Ik ga zelf in september - februari m'n scriptie schrijven, en daarna afstudeerstage! Vind het ook allemaal nog best spannend, omdat er zo veel op je af komt.

Voor ervaringsdeskundigen die het voor de 2e keer doen, hebben jullie ook tips voor hoe je het beste kunt beginnen? En dingen die belangrijk zijn om op te letten? :)

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-20 22:06

LienC schreef:
Ik meld me ook, orthopedagogiek :))
Eerste stagedag net gehad, nu nog wachten op thesis onderwerp. Is bij jullie ook alles online?


Hier is het 50/50, sommige colleges fysiek en sommige online :) Ik vind fysieke lessen zelf wel erg prettig!

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:09

LienC schreef:
Ik meld me ook, orthopedagogiek :))
Eerste stagedag net gehad, nu nog wachten op thesis onderwerp. Is bij jullie ook alles online?

Hier zal het meeste online zijn. De eerste paar bijeenkomsten vanuit de opleiding zullen fysiek zijn om elkaar wat beter te leren kennen. Verder voer ik mijn onderzoek uit in Eindhoven maar ik krijg begeleiding vanuit Amsterdam. Afhankelijk van Corona ga ik af en toe naar Amsterdam als dat gaat met de regels en Eindhoven zal ook grotendeels online zijn vanwege de beperkingen in het gebouw. Helaas.

Hbo social werk hier trouwens :)

Es_ther

Berichten: 18705
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:11

Ik doe afstudeerstage, 40 uur per week bij een bedrijf! Ik zit daar nu ook. Wel fijn, weer op kantoor :D .
Ik doe 1 opdracht waar ik dus aan werk, dus nu m’n plan van aanpak schrijven en onderzoeksplan. Plan van aanpak moet volgende week vrijdag af (concept), maar ik wil m’n opzet erbij doen zodat ik daar misschien ook feedback op krijg :D .
Even aanpoten, maar houdt het ook leuk.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

ryukapple

Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:27

LienC schreef:
Ik meld me ook, orthopedagogiek :))
Eerste stagedag net gehad, nu nog wachten op thesis onderwerp. Is bij jullie ook alles online?


Hier is stage 50% vanuit huis en 50% op kantoor

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:41

Fijn dat mijn vorige topic zo goed is bevallen dat er een nieuw topic is gemaakt! Ik ben nog eventjes bezig, tot oktober :D Kan niet wachten tot ik klaar ben.

Elaya

Es_ther

Berichten: 18705
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:47

Ik vind het ook eng hoor.. angst dat ik weer aan het einde niet op mag zit er nog steeds..
Heb m’n leerdoelen aan m’n begeleider doorgegeven en die gaat me helpen, dus mooi voor m’n reflectie en hij is juist goed in waar ik minder goed in ben, dus helemaal top *\o/*

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Blacky94

Berichten: 3469
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:52

Ik heb het vorige topic gemist, maar ik meld me ook :)
Ben alleen niet zo goed in bijhouden van dit soort topics maar ik ga mijn best doen :Y)

Ik ga mijn 5e jaar in, HBO verpleegkunde in de deeltijd/duaal en werk in het ziekenhuis. Ivm ziekte en daarna door corona 2x vertraging opgelopen omdat projecten stil kwamen te liggen. Ben nu zowel met mijn scripte als een project bezig en heb daarnaast nog een eindopdracht (praktijk) liggen waar ik, voor de helft van de opdracht, al wel een casus heb liggen... Had wel al een Go voor mijn scriptie vlak voor de zomervakantie dus ben daar nu vooral mee bezig en heb dat andere project dus op de achtergrond lopen. Zou ik eigenlijk afgelopen half jaar dus afronden maarja, corona... Omdat het deeltijd is heb ik geen vaste einddatum, maar hoop ergens tussen maart en mei klaar te zijn.. Hoe eerder hoe beter maar weet niet hoe reëel dat is.. Ben er iig wel helemaal klaar mee :')

Eelmo

Berichten: 2924
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:59

:wave:

Ik heb in januari mijn laatste tentamen, maar hoop toch al wel eerder klaar te zijn met scriptie dan dat. Ook ik kan echt niet wachten om klaar te zijn.

Esther, klinkt goed! Zo'n houdvast van leerdoelen is altijd fijn.

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:22

Ik ga in februari afstuderen, nu nog eerst een half jaar les.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:46

*\o/* Ik meld mij hier ook weer! *\o/*

Poging twee bij dezelfde opdrachtgever. (Door de corona was mijn opdracht opgeschort.) :')
Ik behoud mijn opdracht en begeleiders en kan nu verdergaan waar ik gebleven was. Dus het ontwerpen van multimedia-middelen om vrijwilligers te enthousiasmeren voor het jeugd trainerschap. We trekken een beetje naar een (grotendeels) online campagne en dat lijkt me echt supertof.

Ik moet er nog wel inkomen, want door alle stress voordat ik mocht stoppen, zat beginnen mij nu niet zo lekker.
In het vorige topic kreeg ik daar hele lieve bemoedigende meedenkenkde mensen en dat heeft mij erg geholpen. Ik heb er weer wat vertrouwen in en spreek morgen goed met mijn begeleidster vanuit het bedrijf. :D (Wij kennen elkaar al langer, dus dat gaat sowieso goed doen.) :o Dus iedereen die meedacht in het vorige topic, heel erg bedankt! <3

Ik zit op Papendal en dat is echt een enorm fijne plek. <3
Ik studeer communicatie en multimedia design, aan de content kant.
Ik werk daarnaast eigenlijk ook al jaren in dat vakgebied, en op Papendal en hoop nu na wat extra jaartjes wel eens eindelijk weg te mogen van de opleiding. := haha

Es_ther

Berichten: 18705
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 16:28

Wat doe je precies bij papendal :D ?

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Fearn

Berichten: 4763
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-20 21:09

Hoi! Hoe gaat het bij jullie?

Hoe doen jullie het met plannen etc?

Ik heb voor over iets meer dan een week al een deadline, de conceptversie van de onderzoeksopzet. Eerlijk gezegd ben ik er nog niet echt aan begonnen, omdat ik de afgelopen week erg druk was met andere dingen. Heb alleen nog een opzetje van het document gemaakt en wat notities van de opdrachtgever.

Ik hoop dat het lukt om dit binnen 1 week te plannen.. stress hem wel een beetje :')

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:29

Es_ther schreef:
Wat doe je precies bij papendal :D ?

Ik ben nu voor mijn afstuderen bezig met een campagne voor het jeugd trainerschap bij de Handbalbond.
Daarnaast ben ik sportfotografe en video producente. :D Ik werk voor een aantal sportbonden daar. :o

Es_ther

Berichten: 18705
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:56

Vet :D! Ik rij wel eens langs Papendal als ik de toeristische route naar huis neem :') .

Hier ging de eerste week wel goed. Wel wennen. Al met wat mensen in contact gekomen die ik mag interviewen enzo, dus super tof.
Plan van aanpak moet vrijdag ingeleverd zijn, maar die is al aardig op weg :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020-2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:45

Ah, een nieuw topic.
Ik blijf jullie volgen hoor, en als ik eens iemand kan helpen, let me know!

Iedereen die er voor de tweede keer in gaat, ik ken het gevoel, maar je kunt dit! Je gaat het rocken! +:)+ Paniek is niets geks, maar zorg dat het niet de overhand neemt, zoek op tijd hulp en spreek je uit over je gevoel. :(:)

Ik heb afgelopen week alles stop gezet op DUO. Het vrije leven voelt onwijs gek, alsof je 10 kilo lichter bent :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers