Stageplaats (media) Amsterdam??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 11:52

Ik weet niet of het goed staat

Maar ik ben laatstejaarsstudent International Journalism (afstudeerrichting video) in België, ik ben nog op zoek naar een stageplaats voor het eerste semester van 2021 om mijn bacheloropleiding succesvol af te ronden.

Mijn Erasmus is al goedgekeurd en ik mag dus op Erasmus naar Nederland. Ik kan nu niet meer zo gemakkelijk van land veranderen en kreeg normaal via school een stageplaats maar heb daar tot op heden nog steeds geen antwoord en bevestiging van gekregen. Mijn school heb ik al gecontacteerd voor meer informatie, maar krijg hier weinig hulp bij en meer een 'trek je plan'. := Heb dus ook al meermaals een mail gestuurd naar deze stageplaats maar krijg geen antwoord.

Nu ben ik niet zo heel bekend met de media in NL, dus vroeg ik me af of jullie nog journalistieke plaatsen kennen waar ik stage kan volgen of kan solliciteren liefst in de omgeving van Amsterdam of Castricum. En eventueel iets in de paardensport lijkt me ook echt zeer leuk. Iemand een idee?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:55

Wellicht even proberen bij de grote jongens als NOS?

Of wat je ook kan proberen is DPG Media. Die hebben bijna alle grote kranten in hun beheer hier in Nederland.

Baticorn

Berichten: 41
Geregistreerd: 22-03-18
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:12


Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:13

TMG? Goed bereikbaar vanaf Sloterdijk

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:19

Autumnn schreef:
TMG? Goed bereikbaar vanaf Sloterdijk

^ Inmiddels Mediahuis, maar zij bieden inderdaad veel verschillende stageplekken. Zoek je echt een stageplek op de nieuwsredactie of iets anders?

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:21

Ik denk dat het voor deze geliefde stageplaatsen van belang is dat je motivatie onderscheidend is.
En lukt het niet in Amsterdam/Hilversum/Randstad, zou ik zeker ook breder zoeken. Ook Groningen is een fijne studentenstad.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:26

Ik zou voor Hilversum gaan, ligt vrij dicht bij Amsterdam maar ik denk zomaar dat je daar makkelijker betaalbare woonruimte gaat vinden. Hilversum is waar alle grote mediabedrijven/ studios zitten.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:40

Wil je perse in Amsterdam? Ik ken echt een super gaaf bedrijf in Rotterdam. Ik weet niet of ze op dit moment iemand voor video zoeken, maar wel een stagiair. ;) Zelf heb ik stagelopen en gewerkt dus ik kan je een wel de vacature doorsturen.

Stuur maar een PB als je geïnteresseerd bent.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:11

Deze past beter op STW, zal het verplaatsen

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:24

Isabel_k schreef:
Wil je perse in Amsterdam? Ik ken echt een super gaaf bedrijf in Rotterdam. Ik weet niet of ze op dit moment iemand voor video zoeken, maar wel een stagiair. ;) Zelf heb ik stagelopen en gewerkt dus ik kan je een wel de vacature doorsturen.

Stuur maar een PB als je geïnteresseerd bent.


Ik kan me voorstellen dat Rotterdam ook fijner is ivm met aangenomen zijn op Erasmus? Tenzij je natuurlijk deeltijd doet/niet in Rotterdam gaat wonen? Verbinding Rotterdam-Amsterdam is prima hoor (alleen de NS werkt niet altijd mee), maar in dezelfde stad lijkt mij fijner :j

Je zou overigens RTL ook kunnen proberen

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:27

Erasmus is in dit geval denk ik de naam van de studiebeurs en niet van de universiteit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:29

Je kunt ook Sanoma Media proberen (DPG Media). Zij zitten in Hoofddorp en hebben veel titels waar ze geregeld stageplekken voor vrij maken.
In overleg is veel mogelijk.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-07-20 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 20:30

Héél erg bedankt al voor de tips!
@Isabel ik stuur je een pb

De stage zelf mag echt veelzijdig zijn en niet persé bij een nieuwsredactie. Ik heb een heel breed interesseveld dus dat komt goed van pas. Iets in de paardensport lijkt me bijvoorbeeld ook heel leuk, maar ik mag ook bij grote organisaties stage lopen zoals WWF, child focus etc. Maar iets van een jongerenplatform lijkt me ook heel leuk.

Ik wil het liefst in Amsterdam blijven omdat mijn verblijfsplaats momenteel in Castricum vast ligt (en daar niet voor hoef te betalen) en ik daar ook de optie krijg om mijn paard mee te nemen. Maar als ik nu een hele leuke stageplek ergens anders vind is dat niet zo’n ramp, organisatorisch eist het wat meer werk, maar gezien mijn goede punten krijg ik een Erasmus + beurs (hier heb ik al bevestiging van gekregen) dit is idd een beurs met een loting waarvoor je uitgekozen moet worden, geen universiteit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:32

Dan zou ik zeker DPG in Hoofddorp proberen. Dat is fijn reizen voor je.

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:34

Ah sorry, mijn excuses. Succes met zoeken in elk geval !

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:26

Je kan ook op www.villamedia.nl kijken, daarop plaatsen mediabedrijven hun vacatures en stageplaatsen.

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:45

Ik weet niet wat je precies zoekt, stuur me anders even een DM. Ik werk zelf in de media, wellicht dat ik je in contact kan brengen met iemand.

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:08

Wij zoeken nog een stagiair voor allerlei dingen gerelateerd aan visuele identiteit, grote internationaal-georiënteerde overheidsorganisatie in Den Haag. Wellicht is dat iets voor jou?

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:13


CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 13:27

Ik ga me een van deze dagen nog eens bezig houden met sollicitaties. :) Hartelijk bedankt iedereen! Jullie mogen zeker blijven reageren. DPG Media staat nu bovenaan mijn lijstje en mijn brief is al gemaakt, moet hem alleen nog sturen.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 13:28

Narya schreef:
Wij zoeken nog een stagiair voor allerlei dingen gerelateerd aan visuele identiteit, grote internationaal-georiënteerde overheidsorganisatie in Den Haag. Wellicht is dat iets voor jou?

Ik heb een pb gestuurd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 23:16

Hier nog iemand die in de media werkt en mogelijk mee kan denken. DPG zit opgesplitst, een deel in Hoofddorp (de redactie van nu.nl) en deels in Amsterdam (Jacob Bontiusplaats, in het centrum). Weet wel dat het in Nederland gebruikelijk is om voor mediastages op specifieke vacatures te reageren en niet om een open sollicitatie naar een overkoepelend mediabedrijf te sturen, die houden zich daar in de eerste plaats zo goed als niet mee bezig en ten tweede wil een redactie je graag zelf screenen voordat ze je aannemen, vooral als ze je voor langere tijd willen hebben. De meeste media hebben wel een tiplijn of ander mailadres waarmee je direct op de redactie komt, of anders een telefoonnummer dat je kan bellen. Wij waarderen het altijd enorm als mensen dingen gewoon vragen en reageren dus ook altijd op mailtjes met vragen over stageplekken.

Weet ook wel dat mediastages op dit moment niet heel makkelijk zijn. Weinig redacties willen stagiairs aannemen die ze niet fysiek kunnen inwerken/begeleiden en er wordt in de journalistiek op dit moment veel vanuit huis gewerkt. Weet overigens ook dat het overgrote deel van bv DPG niet heel veel met video doet, dus als daar je focus ligt zou ik verder kijken. Video icm internationaal is in de Nederlandse journalistiek op dit moment sowieso niet heel makkelijk.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 00:43

Mijn stage duurt maar 10 weken. Een verlenging is mogelijk van maximaal 2 weken. Het is ook niet echt de bedoeling om een jobaanbieding te krijgen gezien ik nog verder wil studeren. De stage zelf is al in Nederland en dat is internationaal genoeg, dus ik hoef niet persé ergens stage te lopen die “internationaal” is.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 10:26

Van DPG media heb ik al een antwoord ontvangen met contactgegevens om verder door te solliciteren bij de redacties zelf *\o/* Ook heb ik gesolliciteerd bij Greenpeace, maar dat antwoord gaat nog even duren omdat degene die de stages doet op vakantie is. Verder nog eens een poging gedaan om contact op te nemen met school voor de stage die ik eigenlijk oorspronkelijk wou. Maar jullie hulp/tips zijn al zeker van pas gekomen!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Stageplaats (media) Amsterdam??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:33

In Amsterdam heb je bijvoorbeeld Netflix, Talpa Media Solutions, DPG en diverse grotere kranten (parool, NRC) BNR Nieuwsradio zit ook in Amsteram, net als Q music. In hoofddorp Sanoma
Verder zit de rest zo'n beetje in Hilversum :)