Afstuderen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 21:51

BlackBeautyZ schreef:
vraagje aan de mensen die aan het afstuderen zijn (of net klaar zijn)

Hoe zit het met tijd? bij ons staat er 40 u per week voor. hebben jullie het iedere week echt druk met afstuderen? hoeveel tijd spenderen jullie er gemiddeld per week aan?

reden van de vraag: ik werk rond de 28 uur, bij een bedrijf en functie wat mijn toekomst waarschijnlijk gaat zijn, best hoge functie voor iemand van mijn leeftijd... ik wil liever niet deze baan opzeggen.. ik wil best iets minder gaan werken, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. ik wil natuurlijk wel ook nog een leven hebben naast werk en afstuderen.

Bij ons staat er geen tijd voor. Ik werk 16 uur in de week. Natuurlijk bijna de helft van jou uren, maar ik ben wel de andere drie dagen van plan te gaan afstuderen... Als jij in het weekend nog tijd hebt voor het afstuderen dan moet dat volgens mij goed komen. Zo plannen dat je binnen het bedrijf waar je afstudeert doet wat je daar moet doen en dan het uitwerken thuis in het weekend? (tenzij je natuurlijk in het weekend werkt dan de dagen doordeweeks dat je vrij bent). Geen idee hoor, ik moet nog beginnen :D

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 21:54

xU_Blinghx schreef:
Wen er maar aan :') die momenten komen vaak voor. Helemaal als je een school hebt die de eisen iedere keer veranderd :+

Wat voor mij hielp was proberen een helikopter view toe te voegen. Als in even een dagje niet eraan zitten en dan met frisse moed en een andere kijk er nog eens door heen gaan. Vaak met de feedback die je hebt gehad zie je vaker de problemen waar de school tegen aan loopt m.b.t. de eisen.

Succes in iedere geval!!




ik heb gisteren mijn scriptie ingeleverd. Ik hoop dat het een GO krijgt om naar de tweede lezer te mogen.


Ik heb gisteren mijn probleemanalyse ingeleverd en kreeg vandaag gelijk al een heleboel feedback. Ik heb even besloten om bovenstaande tip toe te passen omdat ik deze week extra heb gewerkt en merk dat ik doodmoe ben. Nu vanavond weer verder schrijven heeft toch geen nut. Maandag de hele dag "vrij" dus dan ga ik weer verder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:31

BlackBeautyZ schreef:
vraagje aan de mensen die aan het afstuderen zijn (of net klaar zijn)

Hoe zit het met tijd? bij ons staat er 40 u per week voor. hebben jullie het iedere week echt druk met afstuderen? hoeveel tijd spenderen jullie er gemiddeld per week aan?

reden van de vraag: ik werk rond de 28 uur, bij een bedrijf en functie wat mijn toekomst waarschijnlijk gaat zijn, best hoge functie voor iemand van mijn leeftijd... ik wil liever niet deze baan opzeggen.. ik wil best iets minder gaan werken, maar daar gaat mijn voorkeur niet naar uit. ik wil natuurlijk wel ook nog een leven hebben naast werk en afstuderen.

Bij ons staat er niet echt tijd voor, ze stimuleren je wel om er zo veel mogelijk mee bezig te zijn, maar dat is geen harde eis. Ik werk(te) ook 32 uur naast m'n afstuderen, i.v.m. eigen bedrijf wilde ik eigenlijk niet minder gaan werken. Was geen probleem, maar dan is de consequentie wel dat je er langer over doet (of geen vrije dagen hebt :Y) )

Ik heb m'n eerste deel van de scriptie afgelopen zondag ingeleverd. Volgende week dinsdag de verdediging. Spannend..... :=

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:29

Bij ons is het 16 weken lang 40 uur per week, geloof ik. Dit is alleen wel flexibel, want er is geen deadline. Ik probeer er ook fulltime aan te werken.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:44

Ze gaan er bij ons van uit dat wanneer je fulltime er mee aan de slag bent, je in 16 weken klaar ‘moet’ (kunt) zijn.

Voor mij ging dat dus niet op met een baan er naast en ook nog een huishouden (laat ik maar niks zeggen over hobby’s en vrienden, want dat is er behoorlijk bij ingeschoten).
Ik ben er dus langer mee bezig geweest dan voorgeschreven. (2x 16 weken) en dat vond ik nog steeds stevig aanpoten. Mijn paarden hebben de afgelopen periode vooral voor de sier in de weide gestaan :+

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 00:07

roxiie schreef:
Ze gaan er bij ons van uit dat wanneer je fulltime er mee aan de slag bent, je in 16 weken klaar ‘moet’ (kunt) zijn.

Voor mij ging dat dus niet op met een baan er naast en ook nog een huishouden (laat ik maar niks zeggen over hobby’s en vrienden, want dat is er behoorlijk bij ingeschoten).
Ik ben er dus langer mee bezig geweest dan voorgeschreven. (2x 16 weken) en dat vond ik nog steeds stevig aanpoten. Mijn paarden hebben de afgelopen periode vooral voor de sier in de weide gestaan :+

Dit soort berichten demotiveren mij echt en tegelijkertijd ben k blij dat je dit zegt, moet t ook echt niet onderschatten... maar bleh, zie t al gebeuren dat mn paard na 2 jaar stilstaan door blessures nu hierdoor komt stil te staan :(

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 00:31

Ik had overigens wel een keiharde deadline.
Niet inleveren op datum X = onvoldoende..

mavantos

Berichten: 3593
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 07:36

Eisen aanpassen ken ik. Had mijn eerste versie van het onderzoeksplan ingeleverd en je krijgt bij ons een soort format met enkele tips en wat er minimaal in moet. Stond bij de betrouwbaarheid en validiteit dat je juist niet moet uitleggen wat de begrippen betekent. 3x raden wat ik kreeg als feedback? 'Definities toevoegen en ...' _O-

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:31

roxiie schreef:
Ik had overigens wel een keiharde deadline.
Niet inleveren op datum X = onvoldoende..

Same!

Wij leveren een concept Plan van Aanpak op, definitief, een 80% versie en een 100% versie.
Bij de 80% wordt er gekeken of ze genoeg vertrouwen hebben om je te laten verdedigen.
Ik wil mn 80% zo volledig mogelijk hebben, want dan heb ik meer feedback voor mn 100%.

Goede planning maken dus :D

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:03

Bij ons proberen ze een harde deadline in te voeren alleen houden leraren er zelf niet aan.
Dus tja.. Mijn deadline stond op 9 december. In april begonnnen stond 30 weken voor. Nu hebben ze de deadline inmiddels naar 31 januari verplaatst.

Ik merk dat ze bij ons een tekort aan scriptiebegleiders hebben en examinatoren. Het duurt te lang, leraren zijn overwerkt.

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:44

Bij ons is inleveren van je scriptie ook eigen verantwoordelijkheid. Overigens staat er bij mij 21 weken voor. Maar ik weet nu al dat ik dat niet ga halen, heb ook geen haast :)

Hebben jullie een echte verdediging met panel etc? Dat is wel cool :D Bij ons hoef je 'alleen maar' je resultaten te presenteren aan de afdeling waar je stage hebt gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:58

Hier assessment van de minor gehaald. Wat nu rest is de afstudeerstage :D Ontzettend blij mee!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:20

Bubblewrap schreef:
Hier assessment van de minor gehaald. Wat nu rest is de afstudeerstage :D Ontzettend blij mee!

Super *\o/* !

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:19

Bubblewrap schreef:
Hier assessment van de minor gehaald. Wat nu rest is de afstudeerstage :D Ontzettend blij mee!


Wauw! Top!!

Eelmo schreef:
Bij ons is inleveren van je scriptie ook eigen verantwoordelijkheid. Overigens staat er bij mij 21 weken voor. Maar ik weet nu al dat ik dat niet ga halen, heb ook geen haast :)

Hebben jullie een echte verdediging met panel etc? Dat is wel cool :D Bij ons hoef je 'alleen maar' je resultaten te presenteren aan de afdeling waar je stage hebt gelopen.


Ik heb mijn resultaten moeten presenteren aan mijn opdrachtgever. Deze heeft ook een oordeel over het rapport en de aanbevelingen moeten geven en dit heb ik weer bij moeten voegen in mijn reflectieverslag.

Als mijn scriptie wordt goedgekeurd moet ik hem verdedigen voor de toetsingscommissie.
En het kan zelfs zo zijn dat mijn scriptie dus goedgekeurd is, maar ik af ga tijdens de verdediging... en dan heb ik het dus niet gehaald.

DemiSisa

Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:47

Zou ik als mbo'er zijnde ook mee mogen kletsen? Ik ben ook bezig met allerlei praktijkexamens namelijk om in juli mijn papiertje te mogen ontvangen :D
Een van die examens is een eigen onderzoek waar ik 18 februari mee ga starten op mijn stagebedrijf. Heel gaaf en interessant onderwerp, dus ik kijk er enorm naar uit!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:13

DemiSisa schreef:
Zou ik als mbo'er zijnde ook mee mogen kletsen? Ik ben ook bezig met allerlei praktijkexamens namelijk om in juli mijn papiertje te mogen ontvangen :D
Een van die examens is een eigen onderzoek waar ik 18 februari mee ga starten op mijn stagebedrijf. Heel gaaf en interessant onderwerp, dus ik kijk er enorm naar uit!

Tuurlijk, spannend :D

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:21

DemiSisa schreef:
Zou ik als mbo'er zijnde ook mee mogen kletsen? Ik ben ook bezig met allerlei praktijkexamens namelijk om in juli mijn papiertje te mogen ontvangen :D
Een van die examens is een eigen onderzoek waar ik 18 februari mee ga starten op mijn stagebedrijf. Heel gaaf en interessant onderwerp, dus ik kijk er enorm naar uit!

Leuk! Veel succes! Welke opleiding doe je?

DemiSisa

Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:24

ArankaM schreef:
DemiSisa schreef:
Zou ik als mbo'er zijnde ook mee mogen kletsen? Ik ben ook bezig met allerlei praktijkexamens namelijk om in juli mijn papiertje te mogen ontvangen :D
Een van die examens is een eigen onderzoek waar ik 18 februari mee ga starten op mijn stagebedrijf. Heel gaaf en interessant onderwerp, dus ik kijk er enorm naar uit!

Leuk! Veel succes! Welke opleiding doe je?


Ik volg een opleiding tot Biomedisch Analist. Hiervoor loop ik momenteel een jaar stage in een ziekenhuis laboratorium. :)

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:29

DemiSisa schreef:
Ik volg een opleiding tot Biomedisch Analist. Hiervoor loop ik momenteel een jaar stage in een ziekenhuis laboratorium. :)

Gaaf! Ik heb ook bij mijn vorige stage medestagiaires gehad die dat ook deden. Hele leuke diverse opleiding!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:47

Hoi!!
Mag ik me ook melden? :o

Ik hoop 1 juli officieel mezelf Vroedvrouw te mogen noemen O:)

Ik heb de eerste week van maart mijn laatste examens. 8 maart vertrek ik voor 3 maanden naar Schotland voor mijn laatste stage. Ondertussen schrijf ik mijn eindwerk, wat ergens in mei officieel ingeleverd moet worden. 8 juni kom ik terug uit Schotland. 11 juni moet ik presenteren wie ik ben en wat mij de afgelopen 3 jaar gemaakt heeft tot de vroedvrouw die ik dan ben. 12 juni eindwerk verdedigen voor commissie en dan... 27 of 28 juni diploma uitreiking als het allemaal goed afgesloten wordt -:)

En dat hoop ik supersupersuperhard, want ik heb al een baan aangeboden gekregen die alles is wat ik zou willen doen, beginnen 1 juli, 20 minuten van mijn huis vandaag <3

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:55

Mooi streven Pikkepor!

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:53

Yesss ik heb feedback gehad *\o/*
Twee punten die ik moet veranderen (kleine puntjes ook nog) en dan mag ik gaan verdedigen **\O/**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:11

Ooh, wat fijn Pikkepor! En nu nog even knallen ;)

U_Blingh, jihaa! Die laatste puntjes red je wel!

Hier een weekje vrij van school en dingen regelen omtrent afstudeerstage. Bizar... Dat begint volgende week al :oo

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:08

xU_Blinghx schreef:
Yesss ik heb feedback gehad *\o/*
Twee punten die ik moet veranderen (kleine puntjes ook nog) en dan mag ik gaan verdedigen **\O/**



Yay!! Nice!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:48

xU_Blinghx schreef:
Yesss ik heb feedback gehad *\o/*
Twee punten die ik moet veranderen (kleine puntjes ook nog) en dan mag ik gaan verdedigen **\O/**

Super *\o/*