verschil office assistant en secretaresse

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

verschil office assistant en secretaresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 18:45

Op dit moment werk ik op kantoor waar ik nog een hoop aantal jaren wil blijven. :D
Nu ben ik mij een beetje aan het oriƫnteren op een nieuwe opleiding en kwam bij de opleiding secretaresse uit. Dit lijkt me echt heel leuk om te gaan doen.
Maar ik zag ook de opleiding office assistant voorbij komen.

Zijn er meer bokkers die deze opleidingen hebben gedaan of secretaesse zijn en wat is eigenlijk het verschil?

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: verschil office assistant en secretaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 18:49

Poeh dan moet je de modules even vergelijken. Als ik het even heel kort door de bocht schets dan is een Office assistent meer een afdelingondersteuner en een secretaresse meer een persoonlijke ondersteuner. Maar dat hoeft niet. Er zijn vele benamingen voor hetzelfde beestje en de invulling verschilt per bedrijf, net als de verdiensten.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:29

Ik sta te boek als administratief medewerker maar ben office manager/ secretaresse/personal assistent/ chef inkoop/incasso medewerker/ keukenhulp/ telefoniste/ postmedewerker/planner/manus van alles.
Als Fikkie maar een naam heeft :+ .

Edit: vergeet nog boekhoudster/ tolk-vertaler/ personeels zaken/ productie medewerker. :D

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:32

cissy schreef:
Ik sta te boek als administratief medewerker maar ben office manager/secretaresse/personal assistent/ chef inkoop/incasso medewerker/ keukenhulp/postmedewerker/planner/manus van alles.
Als Fikkie maar een naam heeft :+ .


Precies. :D
Er zijn wel kleine verschillen in de opleidingen maar elk bedrijf heeft een eigen invulling van de functie. Er zijn trouwens wel hele zware functies als personal assistant maar dat is ook een aparte tak van sport.
Maar Office assistant of secretaresse komt een beetje op hetzelfde neer. Al is secretaresse een wat ouderwets woord. Meestal ben je management assistente.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 19:33

cissy schreef:
Ik sta te boek als administratief medewerker maar ben office manager/ secretaresse/personal assistent/ chef inkoop/incasso medewerker/ keukenhulp/ telefoniste/ postmedewerker/planner/manus van alles.
Als Fikkie maar een naam heeft :+ .

Edit: vergeet nog boekhoudster/ tolk-vertaler/ personeels zaken/ productie medewerker. :D

Veelzijdige baan

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:46

cissy schreef:
Ik sta te boek als administratief medewerker maar ben office manager/ secretaresse/personal assistent/ chef inkoop/incasso medewerker/ keukenhulp/ telefoniste/ postmedewerker/planner/manus van alles.
Als Fikkie maar een naam heeft :+ .

Edit: vergeet nog boekhoudster/ tolk-vertaler/ personeels zaken/ productie medewerker. :D


Zoiets doe ik ook zo'n beetje en ik heb ook de benaming administratief medewerker.

Het is vaak maar een naam. Ik zou naar de skill set kijken die ze je willen aanleren.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:58

purny schreef:
cissy schreef:
Ik sta te boek als administratief medewerker maar ben office manager/ secretaresse/personal assistent/ chef inkoop/incasso medewerker/ keukenhulp/ telefoniste/ postmedewerker/planner/manus van alles.
Als Fikkie maar een naam heeft :+ .

Edit: vergeet nog boekhoudster/ tolk-vertaler/ personeels zaken/ productie medewerker. :D

Veelzijdige baan


Klopt! Dat maakt het zo leuk! Familiebedrijf met 25 medewerkers en maar 3 man op kantoor voor planning en calculatie, administratie en alles daaromheen en tussen. Geen dag hetzelfde en ik verveel me nooit. Kom eerder tijd tekort.