Superleuk merk zoekt inzicht in wat jullie vinden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 06:58

Serenity350 schreef:
Wat mij opvalt is dat de enquete veel meer weg heeft van een onderzoek om te zien welk publiek er via welke kanalen bereikt wordt en hoe de ingezette promotie overkomt op het publiek. Terwijl in het topic het gevoel overheerst dat het een klanttevredenheidsonderzoek is. Twee verschillende zaken. Heb hem voor je ingevuld, maar niet zoveel verder te melden behalve de bovenstaande gedachte. En dat ik een vliegendeken heb geloof ik van dit merk, maar die was met 3 maanden al in stukken. Waarbij het wel zo eerlijk is te vermelden dat dit meer aan het slooptalent van mijn paard ligt dan aan het merk. Ik heb er nog geen 1 gehad die het langer dan een paar maanden volhield. ;)

En weet niet of dit offtopic is, maar ik heb met interesse het topic gevolgd en uiteindelijk uit nieuwsgierigheid de enquete geopend. Dit kwam omdat het me opviel dat je wel heel snel genoeg posts had gesprokkeld nadat je getemd was in een ander topic waarin je de enquete deelde en ik me afvroeg of dit niet een verkapte marketing truc was. Wat ik niet negatief bedoel, maar dat gevoel kreeg ik een beetje bij dit alles. :)


Je hebt een PB! Dit is zeker niet de bedoeling! :)


kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Superleuk merk zoekt inzicht in wat jullie vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:17

Ik heb em ook voor je ingevuld. Moet het doen met wat ik me nog herinner van voordat ik naar Canada vertrok. Merk is hier voor zover ik weet niet verkrijgbaar...

Net als wat velen al zeiden, ik vind dit een erg eenzijdige enquete. Weinig ruimte voor eigen inbreng, vooral de positieve kant van het merk proberen te belichten, terwijl je er veel meer aan hebt om de negatieve dingen over het merk te weten te komen. Als je deze enquete in elkaar gezet hebt samen met je begeleider, zou ik toch eens navragen waarom dit zo moest?
Mijn advies zou dan ook zijn: schuif deze enquete aan de kant, zet een nieuwe in elkaar met positieve en negatieve eigenschappen, en geef de invuller vaker de gelegenheid om zijn/haar mening neer te zetten. Daar heb je veel meer aan en zal je een beter inzicht geven over wat al goed is en wat nog verbetering nodig heeft!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 07:19

kleinvosje schreef:
Ik heb em ook voor je ingevuld. Moet het doen met wat ik me nog herinner van voordat ik naar Canada vertrok. Merk is hier voor zover ik weet niet verkrijgbaar...

Net als wat velen al zeiden, ik vind dit een erg eenzijdige enquete. Weinig ruimte voor eigen inbreng, vooral de positieve kant van het merk proberen te belichten, terwijl je er veel meer aan hebt om de negatieve dingen over het merk te weten te komen. Als je deze enquete in elkaar gezet hebt samen met je begeleider, zou ik toch eens navragen waarom dit zo moest?
Mijn advies zou dan ook zijn: schuif deze enquete aan de kant, zet een nieuwe in elkaar met positieve en negatieve eigenschappen, en geef de invuller vaker de gelegenheid om zijn/haar mening neer te zetten. Daar heb je veel meer aan en zal je een beter inzicht geven over wat al goed is en wat nog verbetering nodig heeft!


Dankjewel! ik heb de enquete met verschillende mensen in elkaar gezet en ga het noemen. Tot die tijd heb ik veel aan de meningen hier op deze pagina

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:27

Ik heb hem ook ingevuld maar mis ook de vraag welke producten je gebruikt.

Zo heb ik een tijdje paarden voor andere mensen gereden welke altijd de qhp puff pads en beenbeschermers hadden.

Lagen daar iniedergeval prima op de paarden en dus ook zeker tevreden over.

Echter heb ik ook wel is een deken gehad waar ik dan weer totaal niet tevreden over was, ik mis in de enquête dus een beetje de kwaliteit-prijs verhouding tussen de verschillende producten, waar je dus specifiek kunt aangeven welke je beter er minder vind.

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34591
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:42

Die vraag zat er idd niet tussen. Ik gebruik alleen de rijbroeken. Heb er 2. Onze dochter heeft er 1 van betreffend merk. Heb hem ook van daaruit ingevuld.

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Superleuk merk zoekt inzicht in wat jullie vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:57

Ik heb hem ook ingevuld.

Wil even toevoegen dat ik het merk niet zou kopen voor het leerwerk, maar eventueel wel voor dekjes of bandages. Leerwerk vind ik echt belangrijk dat er goede kwaliteit leer gebruikt wordt, en dat kan quasi niet voor die prijs die QHP hoofdstellen en halsters aanbiedt. Ik wil dat dingen echt lang kunnen meegaan en mooi blijven en bij de meeste hoofdstellen uit het goedkopere segment zie je al snel dat riempjes breken of riempjes lijden onder het gebruik en er dan lelijk uit gaan zien (en dus sneller kapot gaan).

Idd, jammer dat ik dit zelf niet kan toevoegen want daar zat ik wel wat mee bij het invullen van de enquête. Ik vind hier gewoon een erg groot verschil tussen gewoon paardenmateriaal en echt leerwerk, ook bij andere merken (Harry's Horse, ed. )

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:04

Ook ingevuld.

Wat mij opvalt, en dat is zeer zeker niet alleen bij QHP, maar eigenlijk alle merken, is dat er zo ontzettend weinig beenbescherming te vinden is voor kleinere pony's. Mijn dochter rijdt een grote B pony, maar peesbeschermers maat pony zijn altijd net te lang en in maat shet altijd te kort. En dan heb ik het nog niet eens over de beperkte keus.
Zelfde geldt voor de beenbescherming voor het vervoer op de trailer. Nergens te vinden.

Zadels overigens ook. Dressuurzadeltje 16 inch dat past op een kort rond ponyruggetje moet je zoeken met een lampje, als je tenminste geen godsvermogen kwijt wilt zijn. Ik zie op wedstrijden altijd pony'tjes met veel te grote zadels lopen.

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:30

Marije_jiplover schreef:
Sorrie, ik loop al heel snel vast, de genoemde opties bij de vraag welke associaties het merk bij me oproept zijn allemaal niet op mij van toepassing en ik kan niet verder als ik er niets invul.


Had ik ook :j

Snap niet dat er geen open optie tussen stond.

Qhp is geen merk wat ik snel zou kopen. Pasvorm is vaak slecht, kwaliteit is matig en dat zijn zaken waar ik belang aan hecht.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 08:33

Shari_Becker schreef:
Ik heb hem ook ingevuld maar mis ook de vraag welke producten je gebruikt.

Zo heb ik een tijdje paarden voor andere mensen gereden welke altijd de qhp puff pads en beenbeschermers hadden.

Lagen daar iniedergeval prima op de paarden en dus ook zeker tevreden over.

Echter heb ik ook wel is een deken gehad waar ik dan weer totaal niet tevreden over was, ik mis in de enquête dus een beetje de kwaliteit-prijs verhouding tussen de verschillende producten, waar je dus specifiek kunt aangeven welke je beter er minder vind.


Bedant!

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 08:34

fransje23 schreef:
Marije_jiplover schreef:
Sorrie, ik loop al heel snel vast, de genoemde opties bij de vraag welke associaties het merk bij me oproept zijn allemaal niet op mij van toepassing en ik kan niet verder als ik er niets invul.


Had ik ook :j

Snap niet dat er geen open optie tussen stond.

Qhp is geen merk wat ik snel zou kopen. Pasvorm is vaak slecht, kwaliteit is matig en dat zijn zaken waar ik belang aan hecht.



Dankjewel dat je dit toch nog hier noemt!

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 08:34

MairiMacBran schreef:
Ook ingevuld.

Wat mij opvalt, en dat is zeer zeker niet alleen bij QHP, maar eigenlijk alle merken, is dat er zo ontzettend weinig beenbescherming te vinden is voor kleinere pony's. Mijn dochter rijdt een grote B pony, maar peesbeschermers maat pony zijn altijd net te lang en in maat shet altijd te kort. En dan heb ik het nog niet eens over de beperkte keus.
Zelfde geldt voor de beenbescherming voor het vervoer op de trailer. Nergens te vinden.

Zadels overigens ook. Dressuurzadeltje 16 inch dat past op een kort rond ponyruggetje moet je zoeken met een lampje, als je tenminste geen godsvermogen kwijt wilt zijn. Ik zie op wedstrijden altijd pony'tjes met veel te grote zadels lopen.


Bedankt voor de toelichting!

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 08:36

SusanH schreef:
Die vraag zat er idd niet tussen. Ik gebruik alleen de rijbroeken. Heb er 2. Onze dochter heeft er 1 van betreffend merk. Heb hem ook van daaruit ingevuld.


Bedankt voor het invullen en de toelichting!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Superleuk merk zoekt inzicht in wat jullie vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:40

Ik had er wel eens van gehoord maar nooit wat van gekocht heb bij de associaties maar ‘informeel’ ingevuld. Ik miste de ‘geen associaties’ optie. Lijkt me wel een relevante namelijk. Al zullen de qhp promotiemensen dat wat lastig vinden misschien :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:57

Ik vind het een ideaal merk voor kinderen/tieners. Het is wat goedkoper en in veel leuke kleuren te verkrijgen. Leuk voor een dekje voor op de manege of op je verzorgpony bijvoorbeeld.

Voor mn eigen paard zoek ik toch vaak net wat meer. Een betere kwaliteit, iets chiquere uitstraling en betere ligging. Maar goed, ik betaal liever wat meer voor iets dat kwalitatief echt goed is dan iets dat wel oke is :j

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:59

Ik denk dat je door o.a. de titel van het topic moet oppassen dat je de persoon die de enquete invult niet (onbewust) te veel positief beïnvloed. Ook na het invullen van de enquete denk ik dat er te veel nadruk ligt op de positieve kant en dat je onderzoeksresultaten dus onbetrouwbaar zijn, als je tenminste wil onderzoeken hoe er in het algemeen over het merk gedacht wordt.

Het is volgens mij al eerder gezegd, maar je hebt misschien wel meer aan de feedback die negatief is om het merk te verbeteren. Als je begeleider hier niets over gezegd heeft dan vind ik dat een slechte zaak, maar daar kan jij niet zoveel aan doen. Ik denk dat een nieuwe enquete maken noodzakelijk is.

In ieder geval heel veel succes met je scriptie!

Obi Wan <3 (L1+16; PR 212.5)

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 08:59

troi schreef:
Ik had er wel eens van gehoord maar nooit wat van gekocht heb bij de associaties maar ‘informeel’ ingevuld. Ik miste de ‘geen associaties’ optie. Lijkt me wel een relevante namelijk. Al zullen de qhp promotiemensen dat wat lastig vinden misschien :D



Je hebt helemaal gelijk hoor. De vraag erop geeft namelijk wel de optie om negatief over het merk te zijn. Alleen daar kom je niet als je afhaakt bij de voorgaande vraag. Bedankt voor je feedback.

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 09:00

lovefi schreef:
Ik denk dat je door o.a. de titel van het topic moet oppassen dat je de persoon die de enquete invult niet (onbewust) te veel positief beïnvloed. Ook na het invullen van de enquete denk ik dat er te veel nadruk ligt op de positieve kant en dat je onderzoeksresultaten dus onbetrouwbaar zijn, als je tenminste wil onderzoeken hoe er in het algemeen over het merk gedacht wordt.

Het is volgens mij al eerder gezegd, maar je hebt misschien wel meer aan de feedback die negatief is om het merk te verbeteren. Als je begeleider hier niets over gezegd heeft dan vind ik dat een slechte zaak, maar daar kan jij niet zoveel aan doen. Ik denk dat een nieuwe enquete maken noodzakelijk is.

In ieder geval heel veel succes met je scriptie!


Bedankt voor je feedback!

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 09:25


Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:44

Ik heb de enquête ook ingevuld.

10 jaar geleden vond ik dit een leuk merk met de puffpads. Toen heb ik er ooit eens 2 gekocht.

Ik ben suuuper zuinig op mijn spullen, waardoor de dekjes er relatief gezien nog heel netjes uit zien. Echter is lang niet iedereen zo zuinig en zag ik vaak heel lelijk verwassen dekjes. Bij duurdere dekjes kan je deze prima in de wasmachine wassen zonder problemen. Dan kan met deze spullen gewoon niet, want het gaat onherroepelijk stuk of wordt lelijk.

Ik rij inmiddels ook al jaren niet meer met de dekjes, ze liggen nu stof te vangen.

Dus een leuk merk als je jong bent en je hebt weinig centjes. Maar ik zou het nu niet meer kopen.

Ook de leerkwaliteit van de halsters en hoofdstellen vind ik ronduit slecht als ik in de winkel naar die producten kijk. Voor het zelfde geld kan ik een net hoofdstel van een ander merk kopen in betere leerkwaliteit.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 09:48

Peelie schreef:
Ik heb de enquête ook ingevuld.

10 jaar geleden vond ik dit een leuk merk met de puffpads. Toen heb ik er ooit eens 2 gekocht.

Ik ben suuuper zuinig op mijn spullen, waardoor de dekjes er relatief gezien nog heel netjes uit zien. Echter is lang niet iedereen zo zuinig en zag ik vaak heel lelijk verwassen dekjes. Bij duurdere dekjes kan je deze prima in de wasmachine wassen zonder problemen. Dan kan met deze spullen gewoon niet, want het gaat onherroepelijk stuk of wordt lelijk.

Ik rij inmiddels ook al jaren niet meer met de dekjes, ze liggen nu stof te vangen.

Dus een leuk merk als je jong bent en je hebt weinig centjes. Maar ik zou het nu niet meer kopen.

Ook de leerkwaliteit van de halsters en hoofdstellen vind ik ronduit slecht als ik in de winkel naar die producten kijk. Voor het zelfde geld kan ik een net hoofdstel van een ander merk kopen in betere leerkwaliteit.


Dankjewel voor je reactie!!

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 10:02

Marije_jiplover schreef:
Sorrie, ik loop al heel snel vast, de genoemde opties bij de vraag welke associaties het merk bij me oproept zijn allemaal niet op mij van toepassing en ik kan niet verder als ik er niets invul.


Je kunt nu ook je negatieve associaties invullen! Mocht je dat nog willen doen, heel graag!

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 10:03

lovefi schreef:
Ik denk dat je door o.a. de titel van het topic moet oppassen dat je de persoon die de enquete invult niet (onbewust) te veel positief beïnvloed. Ook na het invullen van de enquete denk ik dat er te veel nadruk ligt op de positieve kant en dat je onderzoeksresultaten dus onbetrouwbaar zijn, als je tenminste wil onderzoeken hoe er in het algemeen over het merk gedacht wordt.

Het is volgens mij al eerder gezegd, maar je hebt misschien wel meer aan de feedback die negatief is om het merk te verbeteren. Als je begeleider hier niets over gezegd heeft dan vind ik dat een slechte zaak, maar daar kan jij niet zoveel aan doen. Ik denk dat een nieuwe enquete maken noodzakelijk is.

In ieder geval heel veel succes met je scriptie!


Het is inmiddels aangepast, bedankt! Nu maar weer zoveel mogelijk proberen te verzamelen zodat ik van deze enquête uit kan gaan!

Marije_jiplover

Berichten: 25301
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:08

isabellerode schreef:
Marije_jiplover schreef:
Sorrie, ik loop al heel snel vast, de genoemde opties bij de vraag welke associaties het merk bij me oproept zijn allemaal niet op mij van toepassing en ik kan niet verder als ik er niets invul.


Je kunt nu ook je negatieve associaties invullen! Mocht je dat nog willen doen, heel graag!

Inmiddels gedaan.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 10:17

Bedankt Marije_jiplover !

isabellerode
Berichten: 82
Geregistreerd: 09-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 10:19

isabellerode schreef:
troi schreef:
Ik had er wel eens van gehoord maar nooit wat van gekocht heb bij de associaties maar ‘informeel’ ingevuld. Ik miste de ‘geen associaties’ optie. Lijkt me wel een relevante namelijk. Al zullen de qhp promotiemensen dat wat lastig vinden misschien :D



Je hebt helemaal gelijk hoor. De vraag erop geeft namelijk wel de optie om negatief over het merk te zijn. Alleen daar kom je niet als je afhaakt bij de voorgaande vraag. Bedankt voor je feedback.


Je kunt nu als je wil ook een overige opmerking toevoegen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers