HBO minor dieren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

HBO minor dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 18:16

Hoi!

Ik ben nu een 2e jaars fysiotherapie student, en het wordt echt tijd dat ik een minor ga uitzoeken. Ik wil hierna dierfysio gaan studeren dus een minor in de dieren, en dan het liefst paarden, lijkt me heel leuk.
Nu kan ik alleen niks vinden, kiesopmaat ook al gekeken maar daar kom ik er nou niet helemaal uit wat de minoren nou inhouden. Ik woon in Groningen, en bij mn ouders in Friesland, dus een minor in het noorden zou handig zijn maar niet noodzakelijk ivm gratis OV.

Iemand tips / ideeën?

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: HBO minor dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 20:30

niemand?

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:35

Heb je al bij Van Hall Larenstein gekeken? Zij bieden Equine Sports Science aan. Deze is wel altijd in het najaar, september tm januari. Kijk anders eens op de website? Ik vond het een erg leuke minor.

Hij is wel volledig in het Engels maar dat is goed te volgen vond ik :)

[edit] Ze bieden overig ook Applied Animal Science aan, dat gaat over landbouwhuisdieren :)

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: HBO minor dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 21:06

Equine sports kon ik alleen vinden in equine sports & business, en dat is me iets te veel de marketing kant op.

Iemand ervaring met de minor dier en hulpverlening?
Vind het een beetje vaag beschreven, het lijkt nu een beetje een pret-minor en dat kan ik me niet voorstellen in dit vakgebied.

Marjo

Berichten: 37226
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: HBO minor dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:36

Ik heb zelf toen Equine Sports Science gedaan en dat was zeker niet heel erg business gericht. Al is die richting wel erg handig als je uiteindelijk je eigen praktijk wilt opzetten bijvoorbeeld :) .

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:39

ODonoghue schreef:
Equine sports kon ik alleen vinden in equine sports & business, en dat is me iets te veel de marketing kant op.

Iemand ervaring met de minor dier en hulpverlening?
Vind het een beetje vaag beschreven, het lijkt nu een beetje een pret-minor en dat kan ik me niet voorstellen in dit vakgebied.

Het is dat ik alleen een minor van 15 ec kan doen, anders had ik deze absoluut gedaan. Volg nu een vak bij mijn hbo (aeres Wageningen) die hier op lijkt icm met mijn afstudeeropdracht.
Ik ga de minor leiderschap met paardenkracht doen in Dronten. Maar die is dus wel maar 15 ec.