Ideeën vakantie baantje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 19:30

Hallo!

Heeft iemand leuke ideeën voor een vakantiebaantje? Ik wil vooral plezier en een tijdsbesteding om niet de hele vakantie thuis te zitten. Ook zou ik graag wat bijverdienen, maar dit hoeft niet veel te zijn.

Vorig jaar heb ik een paar dagen geholpen bij een kinderdagbesteding. Super leuk, maar door weinig kids hoefde ik niet vaak te komen. Verder laat ik hondjes uit voor andere mensen, maar hier ben je ook maar 1 a 2 uur per dag mee bezig. Iets met paarden lijkt me helemaal leuk, helpen met ritten begeleiden of helpen met verzorging/opzadelen, etc. Ik heb alleen geen papiertje voor kinderdagverblijven of iets met paarden, ik weet niet in hoeverre dit nodig is.

Zelf woon ik in Dordrecht en beschik over een auto (en in juni wordt ik 21). Een paar weken ergens verblijven is ook geen probleem.

Ik hoor graag of jullie misschien ideetjes of zelfs plekken weten.
Alvast bedankt!

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:41

Kijk eens bij les cheveaux. Zij vragen altijd ponykamp leiding in de zomer.

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:51

Als het niet met paarden hoeft te zijn, centerparcs? Zelf altijd met veel plezier in het zwembad gestaan. Je kunt ook met andere vakantie krachten in een huisje verblijven

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 19:54

Bedankt voor de reacties al :) ik ga les cheveaux eens bekijken.
En het hoeft inderdaad niet perse met paarden te zijn (hoewel dat wel voorkeur heeft), dus centerparcs is ook zeker een optie.

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:57

Horeca/festivalwerk? Vooral dat laatste kan echt heel leuk zijn, gewoon een dagje betaald uit :+

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 20:01

Wyb_ster schreef:
Horeca/festivalwerk? Vooral dat laatste kan echt heel leuk zijn, gewoon een dagje betaald uit :+


Ik ben zelf totaal geen festivalpersoon :') Dit lijkt me iets te heftig voor mij haha.
Maar bedankt voor het meedenken.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:24

Ik verplaats dit topic naar School, studie en werk.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 20:58

Weet iemand of het verplicht is om een ruiterbewijs te hebben bij het begeleiden van ponykampen of ritten?

Anoniem

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:10

Iets in de zorg? Eten en drinken rondbrengen?

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 14:09

rien10 schreef:
Kijk eens bij les cheveaux. Zij vragen altijd ponykamp leiding in de zomer.

Ik heb ze een mailtje gestuurd :D Als iemand nog andere maneges weet die opzoek zijn naar wat hulp, let me know.

love_western schreef:
Iets in de zorg? Eten en drinken rondbrengen?

Zou ook kunnen ja :) hoewel ik dan toch liever kijk voor iets met kinderen

Drogon

Berichten: 618
Geregistreerd: 16-02-14
Woonplaats: Nederland

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:16

Recrateam vond ik altijd en erg leuke vakantiebaan. Dat is een uitzendbedrijf voor recreatieprogrammas op campings. Veel lol en weinig thuis :))

Nymphe

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:25

Je zou ook nog contact op kunnen nemen met Randstad bijvoorbeeld. Die hebben vaak ook allerlei vacatures voor vakantiewerk. Zo ben ik afgelopen zomer bij een grote bakkerij aan het werk gegaan. Daar werk ik nu nog wel eens een paar uurtjes bij. Vind het vooral ideaal dat je bij Randstad per week uitbetaald wordt en per week je beschikbaarheid door kunt geven.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:02

Kijk eens voor animatie werk bij roompot of centerparcs of top recreatie!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:05

Ze zoeken bij manege elzenhof op texel nog zomerhulpen geloof ik, daar kan je ook eens proberen. Moet je wel even bellen, niet mailen.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:06

Cursusje kampbegeleider volgen en je kan hopen plezier maken door kampen te begeleiden.

Zo'n cursus do je gewoon bv nu een weekje in de paasvakantie.

Hier mijn hele jeugd kampen gegeven als vakantiejob.
Zalige tijd gehad en zoooo veel plezier beleefd(en verdiende best ok ook)

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 11:14

laraxXxemma schreef:
Ze zoeken bij manege elzenhof op texel nog zomerhulpen geloof ik, daar kan je ook eens proberen. Moet je wel even bellen, niet mailen.

Ik zag inderdaad dat hun geen email hebben, zal later eens bellen! Ik heb jaren bij de kikkert gereden, en ook heel in het begin bij Elzenhof.


tengeltje11 schreef:
Cursusje kampbegeleider volgen en je kan hopen plezier maken door kampen te begeleiden.

Zo'n cursus do je gewoon bv nu een weekje in de paasvakantie.

Hier mijn hele jeugd kampen gegeven als vakantiejob.
Zalige tijd gehad en zoooo veel plezier beleefd(en verdiende best ok ook)

Wat voor kampen zijn dit dan precies? Is daar ook een organisatie voor of iets hoe ik ze kan vinden?


Bonnyyyyyy schreef:
Kijk eens voor animatie werk bij roompot of centerparcs of top recreatie!

Had ik ook nog in gedachte ja :)

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:16

Ik werk zelf bij een tankstation langs de snelweg. We hebben een klein restaurantje en hier smeer ik met ontzettend veel passie de broodjes voor de klanten en bak ik burgers. ook wc's poetsen, aanvullen en kassa horen hier natuurlijk bij, maar het is ook erg leuk al is het alleen maar een vakantie baantje. Je leert er ontzettend veel en ook hoe je met mensen omgaat

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:18

mijn dochter heeft vorig jaar in Hongarije gewerkt op een vakantiepark: Ibafa Csillagos hely Hongarije
daar moest ze ook paarden verzorgen en ritten begeleiden! ze heeft het daar supergoed gehad. Prachtige plek, aardige mensen. Ik weet niet of ze voor dit jaar ook nog mensen nodig hebben.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:19

Sommige verzorgings- of verpleeghuizen zoeken in de zomervakantie mensen voor de facilitaire dienst. Je hebt dan vooral huishoudelijke taken, zoals het schoonmaken van de appartementen van bewoners of het rondbrengen van de was. Ik vond het altijd erg leuk om te doen, je hebt veel contact met mensen maar werkt wel zelfstandig je eigen taken af.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 11:22

juval schreef:
mijn dochter heeft vorig jaar in Hongarije gewerkt op een vakantiepark: Ibafa Csillagos hely Hongarije
daar moest ze ook paarden verzorgen en ritten begeleiden! ze heeft het daar supergoed gehad. Prachtige plek, aardige mensen. Ik weet niet of ze voor dit jaar ook nog mensen nodig hebben.

Voor een eerste keer helpen met paarden, blijf ik liever nog in Nederland. Dat is al een hele stap voor mezelf, om een paar weken naar een vreemde omgeving te gaan :)

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:34

JosefienE schreef:
juval schreef:
mijn dochter heeft vorig jaar in Hongarije gewerkt op een vakantiepark: Ibafa Csillagos hely Hongarije
daar moest ze ook paarden verzorgen en ritten begeleiden! ze heeft het daar supergoed gehad. Prachtige plek, aardige mensen. Ik weet niet of ze voor dit jaar ook nog mensen nodig hebben.

Voor een eerste keer helpen met paarden, blijf ik liever nog in Nederland. Dat is al een hele stap voor mezelf, om een paar weken naar een vreemde omgeving te gaan :)

snap ik.. ik vond het als moeder ook heel spannend.. ze was pas 17. Maar het is helemaal goed gegaan. Het zijn nederlandse mensen en de meeste gasten ook nederlands.

succes met je zoektocht!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6637
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:00

Ik heb laatst vacatures voorbij zien komen van de Blinkert en het Jutterspad op Ameland. Bij de Blinkert heb ik zelf ook gewerkt en daar kun je sowieso intern, van het Jutterspad weet ik dat niet zeker, maar lijkt me wel dat zij dat ook aanbieden.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 12:52

NadjaNadja schreef:
Ik heb laatst vacatures voorbij zien komen van de Blinkert en het Jutterspad op Ameland. Bij de Blinkert heb ik zelf ook gewerkt en daar kun je sowieso intern, van het Jutterspad weet ik dat niet zeker, maar lijkt me wel dat zij dat ook aanbieden.

Dankje! Ik ga ze mailen.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 21:11

Ondertussen heb ik er heel wat mailtjes uit naar ponykampen, omdat mij dit toch het leukste lijkt. Ik heb 3 reacties dat ik langs mag komen en 1 dat ik niet eens langs hoef te komen maar zo aangenomen ben als ik wil.

Iemand ervaring met de kampen van:
Manege de Burght (goede vergoeding, geen ritten begeleiden)
Manege de Eendracht (goede vergoeding)
Manege Gasselte (vroeg of ze mij kon bellen)
Les cheveaux (hele kleine vergoeding waar ik mijn reiskosten niet mee uit haal, wel veel paardrijden)

Die laatste twee zijn 2,5u rijden, qua afstand zou de Eendracht het beste uitkomen. Maar voor een leuk kamp ben ik bereid verder te gaan.

Iemand ervaring?

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ideeën vakantie baantje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 12:28

Niemand ervaring met deze maneges?