Enquete specifieke kenmerken Franse Bulldog

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Enquete specifieke kenmerken Franse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 14:58

Beste bokkers,

Voor mijn afstudeeropdracht doe ik onderzoek naar hoe belangrijk een aantal specifieke kenmerken van de Franse Bulldog voor de (toekomstige) eigenaren zijn. Hebben jullie een Franse Bulldog of willen jullie in de toekomst een Franse Bulldog aanschaffen, zouden jullie dan onderstaande enquête willen invullen? Dit kost maximaal 3 minuten van je tijd.

Mocht je iemand kennen met een Franse Bulldog, of iemand die dit ras wil aanschaffen, mag je gerust de enquête doorsturen naar deze persoon.

Alvast bedankt!

De link naar de enquête:
https://www.survio.com/survey/d/Q6M9W1N7M6P8C0M2W


Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Enquete specifieke kenmerken Franse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:12

Heb je er ook iets aan mijn reactie als ik juist vanwege enkele kenmerken geen Franse bulldog neem ook al vind ik ze geweldig leuk en schattig.

"Life, man. I can't guarantee perfection, but I can guarantee intrigue."

Because friends don't waste wine when there's words to sell

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Enquete specifieke kenmerken Franse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 15:30

Depende: nee sorry. Het gaat echt om mensen die een Franse Bulldog hebben, of wél een (of meerdere) aanschaffen ;)

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:31

Ik heb m ingevuld +:)+

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Enquete specifieke kenmerken Franse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:33

Mag ik vragen waarom je alleen mensen zoekt die positief staan tegenover de (helaas vaak negatieve(in mijn ogen) ) raseigenschappen van dit ras?

Love is Love

My current situation is not my final destination.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 15:38

Het is niet mijn bedoeling om alleen mensen te zoeken die positief tegenover dit ras staan. Wel mensen die dit ras hebben, of willen aanschaffen, ondanks deze kenmerken.
Het doel van dit onderzoek is aantonen wat voor (toekomstige) eigenaren het belangrijkste en minst belangrijkste is. Dit zodat er een eerste stap kan worden gezet om in de toekomst een gezondere Franse Bulldog te fokken ;)

IanRowan2009: dankjewel!

Anoniem

Re: Enquete specifieke kenmerken Franse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:43

Zou je de resultaten hier ook willen delen als je ze hebt? Ik ben al lange tijd erg benieuwd naar waarom mensen bepaalde hondenrassen kiezen, en vooral naar of ze nou bewust kiezen voor bepaalde skeletmalformaties, of dat ze bijvoorbeeld alleen maar op zoek waren naar een bepaald raskarakter en het lichaam met alle afwijkingen daar gratis bijkregen?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Enquete specifieke kenmerken Franse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:49

Vind vraag 2, onduidelijk, bij de afwijkingen.

Ik zou daar als honden eigenaar een 5 invullen, omdat ik het zeer belangrijk vind die korte snuit, dat is het kenmerk waar ze heel veel ongemak van ondervinden en ik zou dat er graag uitgefokt zien. (maar dat is vast niet waar je heen wilt)
Terwijl anderen daar een 5 zouden kunnen invullen omdat ze het belangrijk uiterlijk kenmerk vinden dat ze zeer op prijs stellen bij het ras, omdat het zo mooi staat.

Overigens vind ik het een fantastisch ras, jammer dat het totaal naar zijn grootje is gefokt... Zo zonde al die blije honden in een lichaam waarmee ze niet echt blije hond kunnen zijn, want qua karakter zijn ze zo leuk.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 16:42

xyzutu2 schreef:
Zou je de resultaten hier ook willen delen als je ze hebt? Ik ben al lange tijd erg benieuwd naar waarom mensen bepaalde hondenrassen kiezen, en vooral naar of ze nou bewust kiezen voor bepaalde skeletmalformaties, of dat ze bijvoorbeeld alleen maar op zoek waren naar een bepaald raskarakter en het lichaam met alle afwijkingen daar gratis bijkregen?


Natuurlijk wil ik de resultaten hier neer zetten (of per pb toe sturen). Houd er wel rekening mee dat dit nog even gaat duren. 13 augustus moet ik alles afgerond hebben ;)


Sjolvir schreef:
Vind vraag 2, onduidelijk, bij de afwijkingen.

Ik zou daar als honden eigenaar een 5 invullen, omdat ik het zeer belangrijk vind die korte snuit, dat is het kenmerk waar ze heel veel ongemak van ondervinden en ik zou dat er graag uitgefokt zien. (maar dat is vast niet waar je heen wilt)
Terwijl anderen daar een 5 zouden kunnen invullen omdat ze het belangrijk uiterlijk kenmerk vinden dat ze zeer op prijs stellen bij het ras, omdat het zo mooi staat.

Overigens vind ik het een fantastisch ras, jammer dat het totaal naar zijn grootje is gefokt... Zo zonde al die blije honden in een lichaam waarmee ze niet echt blije hond kunnen zijn, want qua karakter zijn ze zo leuk.


Nee klopt, ik doel er op of mensen dat belangrijk vinden dat dit zo blijft. Dat dit mede een keuze is geweest waarom zij voor dit ras kiezen. Ik vind het zelf ook erg jammer dat dit ras zo naar zijn grootje is gefokt. Daarom ook een onderzoek hoe er een eerste stap gezet kan worden om hier verandering in aan te brengen, en dan een positieve verandering voor het dier zelf ;)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:03

ItsMe2 schreef:
Depende: nee sorry. Het gaat echt om mensen die een Franse Bulldog hebben, of wél een (of meerdere) aanschaffen ;)

Als je je beperkt tot de mensen die een Franse Bulldog hebben of gaan hebben, dan krijg je toch een vertekend beeld? Die mensen zullen het waarschijnlijk niet zo heel erg vinden dat er wat problemen zijn, degene die een Franse Bull wel leuk vinden, maar die problemen er niet bij willen, die kiezen voor een andere hond. Dus ik denk dat je met je enquete in rondjes draait.
Of je zou 2 enquetes moeten doen, 1 voor mensen mét en 1 voor mensen zonder en dan vergelijken.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 17:41

Sclimpre: veel rassen hebben zo hun goede en slechte dingen. De Franse Bulldog is een ras wat met 'schadelijke' kenmerken vrij hoog in de lijst van de meest zieke rashonden staat. Mensen kiezen vaak niet op 1 kenmerk maar op meerdere. Wanneer ik ook mensen zou laten deelnemen die géén Franse Bulldog aanschaffen om een of meerdere van deze kenmerken, wordt de vraag 'hoe belangrijk zijn deze kenmerken' zeer waarschijnlijk anders geïnterpreteerd dan de bedoeling.

Even een opmerking in het algemeen: voor dit onderzoek is een vooronderzoek/plan van aanpak gemaakt dat door mijn begeleiders is goed gekeurd. Daarnaast staan deze vragen ook al vermeld, dus deze zijn gecontroleerd.

Dit is topic is verder ook niet als discussie topic bedoeld ;)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-19 20:58

Inmiddels het onderzoek met een goede beoordeling afgerond.
Even kort samengevat is de conclusie dat de (toekomstige) eigenaren vooral voor het karakter en het formaat van de Franse Bulldog kiezen. De extreme uiterlijke kenmerken vinden zij minder belangrijk. Dus een goed vervolgonderzoek zou kunnen zijn hoe de extreme uiterlijke kenmerken er weer uitgefokt kunnen worden en hoe de rasstandaard aangepast kan/moet worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers