Inkomstenbelasting 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:26

Ik krijg hopelijk geld terug. Heb afgelopen jaar een opleiding gedaan en afgerond en mijn eigen bedrijf opgestart.
Dus ik ben benieuwd!

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:49

Veriye schreef:
vorig jaar moest ik terugbetalen, maar hebben een kind gekregen, dus misschien dat het wat uitmaakt. Maar ik werkte vorig jaar nog niet met haar omdat ze pas eind oktober is geboren.
Het is maar even afwachten. Hoop dat als ik terugbetalen moet niet teveel is. moet al de zorgtoeslag van vorig jaar terug betalen.

Helaas heb je dan wettelijk geen recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting, als je kind ná 1 juli is geboren. Wat ik overigens nog steeds een ongerechtvaardigde discriminatie-grond vindt (want je krijgt da altijd één keer minder korting dan iemand met een oudst-geborene vóór 1 juli).

purny

Berichten: 27449
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:52

Overigens ga ik er van uit dat ik moet betalen aangezien ik een brief en een mail heb gehad :+

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:54

veerledec schreef:
Veriye schreef:
vorig jaar moest ik terugbetalen, maar hebben een kind gekregen, dus misschien dat het wat uitmaakt. Maar ik werkte vorig jaar nog niet met haar omdat ze pas eind oktober is geboren.
Het is maar even afwachten. Hoop dat als ik terugbetalen moet niet teveel is. moet al de zorgtoeslag van vorig jaar terug betalen.

Helaas heb je dan wettelijk geen recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting, als je kind ná 1 juli is geboren. Wat ik overigens nog steeds een ongerechtvaardigde discriminatie-grond vindt (want je krijgt da altijd één keer minder korting dan iemand met een oudst-geborene vóór 1 juli).



Ah, bedankt voor de informatie, dan hoef ik hier niet op te hopen, dus alleen nog hopen dat het meevalt met terugbetalen. Maar ik vind het zowieso erg krom. Ik krijg dus geen combinatiekorting, maar alhoewel mijn kind pas eind oktober is geboren heb ik voor heel 2018 geen recht op zorgtoeslag meer en moet dat ook terug betalen... |o

ajesca123

Berichten: 1930
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:03

Veriye schreef:
Ah, bedankt voor de informatie, dan hoef ik hier niet op te hopen, dus alleen nog hopen dat het meevalt met terugbetalen. Maar ik vind het zowieso erg krom. Ik krijg dus geen combinatiekorting, maar alhoewel mijn kind pas eind oktober is geboren heb ik voor heel 2018 geen recht op zorgtoeslag meer en moet dat ook terug betalen... |o


Dat heeft dan waarschijnlijk te maken met het feit dat jullie voor de geboorte van jullie kind nog geen toeslagpartner waren. Zodra er een baby geboren wordt ben je automatisch toeslagpartner met terugwerkende kracht tot 1 januari van dat jaar.

Fidelity 10-7-2010 Zhivago x Sandro King.
Phoebe La Vie 16-5-2020 For Ferrero x Zhivago
Solaine La Vie 2-4-2022 For Ferrero x Zhivago.
La Fidèle 3-6-2016 Valdez x Zhivago.
Par Fiero 11-4-2020 For Ferrero x Valdez.

Rust zacht Ajesca ik mis je meisje! 27-09-2012

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:04

Zal hier denk ik ook betalen worden, teveel kinderopvangtoeslag gekregen. Verder geen idee, meestal krijgen we niet veel terug.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:07

Ik verwacht wel terug te krijgen. :) Is voorgaande jaren ook zo geweest en ik heb behoorlijk wat ziekte-reiskosten gemaakt en een restje geld voor studie.

chanicha

Berichten: 12135
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:10

Ben benieuwd, manlief is vorig jaar overgegaan naar andere werkgever omdat de toen huidige werkgever failliet ging dus ook nog betaling van UWV tussendoor gekregen omdat er niks meer werd betaald. Hoop dat er iets in het verschiet ligt want vorig jaar genoeg ellende gehad met failliete werkgever.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:34

ajesca123 schreef:
Veriye schreef:
Ah, bedankt voor de informatie, dan hoef ik hier niet op te hopen, dus alleen nog hopen dat het meevalt met terugbetalen. Maar ik vind het zowieso erg krom. Ik krijg dus geen combinatiekorting, maar alhoewel mijn kind pas eind oktober is geboren heb ik voor heel 2018 geen recht op zorgtoeslag meer en moet dat ook terug betalen... |o


Dat heeft dan waarschijnlijk te maken met het feit dat jullie voor de geboorte van jullie kind nog geen toeslagpartner waren. Zodra er een baby geboren wordt ben je automatisch toeslagpartner met terugwerkende kracht tot 1 januari van dat jaar.


Ja dat klopt. Maar vind het soms gewoon raar hoe het zo werkt :+

MelanieB

Berichten: 25866
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:46

Vorig jaar heb ik 'm niet ingevuld ivm uitkering, nu afgelopen jaar wel bij werkgever gewerkt (en nog steeds) en daarnaast m'n eigen bedrijfje opgezet. Dus even voor zitten en alles bekijken.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 27-02-19 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:56

Wij doen elk jaar aangifte en krijgen ook elk jaar een leuk bedrag terug :)

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

xxxmh

Berichten: 3479
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:04

Ik ben ook benieuwd dit jaar want heb in mei en juni tijdelijk 3 banen gehad en in het begin van het jaar 2 banen. Na juni maar 1 baan dus we gaan het meemaken, heb er verder ook geen verstand van dus zie het wel.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:11

MelanieB schreef:
Vorig jaar heb ik 'm niet ingevuld ivm uitkering, nu afgelopen jaar wel bij werknemer gewerkt (en nog steeds) en daarnaast m'n eigen bedrijfje opgezet. Dus even voor zitten en alles bekijken.

Wie werkt er nou bij een werknemer :P.
Let even op of je al als ondernemer kwalificeert/wilt kwalificeren of dat nog sprake is van resultaat uit overige werkzaamheden.

MelanieB

Berichten: 25866
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:15

veerledec schreef:
MelanieB schreef:
Vorig jaar heb ik 'm niet ingevuld ivm uitkering, nu afgelopen jaar wel bij werknemer gewerkt (en nog steeds) en daarnaast m'n eigen bedrijfje opgezet. Dus even voor zitten en alles bekijken.

Wie werkt er nou bij een werknemer :P.
Let even op of je al als ondernemer kwalificeert/wilt kwalificeren of dat nog sprake is van resultaat uit overige werkzaamheden.

Haha oeps, bedtijd. O:)
Goeie, dankjewel. Krijg er gelukkig hulp mee om de boel in te vullen maar alle tips neem ik mee.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:21

wordt fftjes aankijken, woning verkocht, nu een huurwoning maar geen subside's. Afgelopen jaar ook maar 1 werkgever. En een erfenis rekening is begonnen met afbetalen (was voor gekozen die een paar jaar vast te zetten, 10 om exact te zijn)

Tot nu toe elk jaar of geld ontvangen of niks (niks terug, niks ontvangen) Dus hopelijk blijft dat zo.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:23

chamion schreef:
En een erfenis rekening is begonnen met afbetalen (was voor gekozen die een paar jaar vast te zetten, 10 om exact te zijn.

Wat heeft dit voor effect op je aangifte dan?

little_birdy
Berichten: 12224
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:24

Hier geen brief gekregen dat ik het op moet geven .
Maar wat een ongelooflijke onzin zeg dat als je een kind hebt dat je dan geld terug krijgt :?
Door dat soort onzin is dus de belasting ze mega hoog .
Hun kiezen voor een kind waarom zou ik daar in hemelsnaam voor moeten betalen ?

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:28

Ik zocht het topic ook al!
Afgelopen jaar 2 banen gehad en ook nog stagevergoeding gekregen. Vorig jaar 100% van de door mij betaalde inkomstenbelasting teruggekregen en toen had ik slechts 1 baan. Dit jaar heb ik het dus al liefkozend mijn spaarpotje genoemd. *\o/*

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:33

2 banen kan ook betekenen 2x zoveel inkomsten en daardoor meer belasting moeten betalen }> .

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:34

Nee hoor. Ben student en het gaat om bedragen van maximaal €300 per maand per baan. :=

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:35

Eerdere jaren op 0 uitgekomen of een klein beetje geld teruggekregen.
Ik heb ‘m tot nu toe telkens zelf ingevuld, alleen heb ik vorig jaar een huis gekocht en verwacht ik nu wel wat meer terug te krijgen.
Is dit nog steeds makkelijk zelf in te vullen of aan te raden dit door een accountant te laten doen?

Doe maar 8 jr, Zenon x Uniform, ZZ-Zwaar +1

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:37

little_birdy schreef:
Hier geen brief gekregen dat ik het op moet geven .
Maar wat een ongelooflijke onzin zeg dat als je een kind hebt dat je dan geld terug krijgt :?
Door dat soort onzin is dus de belasting ze mega hoog .
Hun kiezen voor een kind waarom zou ik daar in hemelsnaam voor moeten betalen ?

Zij kiezen.

Het is een stimulans om mensen aan het werk te houden. Puur politiek, zoals vrijwel alles is qua belastingen. Jij woont in een verzorggingsstaat, dat betekent dat je aan alles meebetaalt, maar daar dus ook gebruik van maakt indien nodig. Ik neem aan dat je scholing hebt gehad, wel eens op de weg komt, wel eens zorg gebruikt en ook je algemene heffingskorting niet inlevert? Er is ook ouderenkorting, alleenstaande ouderenkorting etcetera. Je werkt? Dan krijg je waarschijnlijk arbeidskorting. Zo werkt het nu eenmaal.

veerledec

Berichten: 6688
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:39

Arielle_ schreef:
Eerdere jaren op 0 uitgekomen of een klein beetje geld teruggekregen.
Ik heb ‘m tot nu toe telkens zelf ingevuld, alleen heb ik vorig jaar een huis gekocht en verwacht ik nu wel wat meer terug te krijgen.
Is dit nog steeds makkelijk zelf in te vullen of aan te raden dit door een accountant te laten doen?

:wave: leuk, een huis!

Met de afrekening van de notaris kom je zelf een heel eind hoor. Op de site van de Belastingdienst kan je vinden wat je kan aftrekken.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:28

Ik verwacht aardig wat geld terug te krijgen. De maandelijkse teruggave had ik stop gezet dus krijg ik met aangifte doen weer terug.

Rex & Jazz

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:37

moonsparkle schreef:
Ik ben benieuwd, mijn man is nu 3 jaar zzper dus geen startersaftrek meer. Ik heb echt geen idee, dus voor de zekerheid maar wat gespaard. Normaal kregen we altijd terug ook ivm een koopwoning. Het is wel wat ingewikkelder als zzper dus er kom iemand om het samen te doen, maar dan moet ik nog wel even geduldig wachten...



Hangt van je belastingadvies kantoor af, Of zij een zakelijk boekenhouders zijn.
Mijn man is ook ZZP er. En we wonen gelukkig in een huurhuis. Want zoveel verdient hij niet.
Wij wonen in een huis van ruim 23 jaar en wij de 1ste bewoners.
Er moeten veel gedaan worden ivm slechte onderhoud .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 61 bezoekers