Inkomstenbelasting 2018

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 00:40

Arielle_ schreef:
Eerdere jaren op 0 uitgekomen of een klein beetje geld teruggekregen.
Ik heb ‘m tot nu toe telkens zelf ingevuld, alleen heb ik vorig jaar een huis gekocht en verwacht ik nu wel wat meer terug te krijgen.
Is dit nog steeds makkelijk zelf in te vullen of aan te raden dit door een accountant te laten doen?

Het is mij toentertijd zelf gelukt met de rekening van de notaris. Moest er even voor gaan zitten, maar is goed te doen :j
Ik ga geld terugkrijgen (hypotheekrenteaftrek), dus ik kijk er naar uit :D


xPabloBokt

Berichten: 9300
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 06:14

Ik krijg als het goed is ook terug. Kan schoolkosten opgeven van dit schooljaar. :D

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 06:39

Afgelopen jaren juistredelijk veel moeten betalen. Dit jaar krijg ik volgens eigen berekeningen een flink edrag terug! Hoop zo dat dat klopt!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 06:57

pompadour schreef:
moonsparkle schreef:
Ik ben benieuwd, mijn man is nu 3 jaar zzper dus geen startersaftrek meer. Ik heb echt geen idee, dus voor de zekerheid maar wat gespaard. Normaal kregen we altijd terug ook ivm een koopwoning. Het is wel wat ingewikkelder als zzper dus er kom iemand om het samen te doen, maar dan moet ik nog wel even geduldig wachten...



Hangt van je belastingadvies kantoor af, Of zij een zakelijk boekenhouders zijn.
Mijn man is ook ZZP er. En we wonen gelukkig in een huurhuis. Want zoveel verdient hij niet.
Wij wonen in een huis van ruim 23 jaar en wij de 1ste bewoners.
Er moeten veel gedaan worden ivm slechte onderhoud .


Ik snap je reactie niet helemaal? Je woont in een huurhuis en dat is slecht onderhouden?

En ik ben juist blij dat we in een koopwoning wonen, je krijgt dan juist geld terug met de inkomstenbelasting en je bouwt ook nog op omdat het huis steeds meer van onszelf is

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:35

Arielle_ schreef:
Eerdere jaren op 0 uitgekomen of een klein beetje geld teruggekregen.
Ik heb ‘m tot nu toe telkens zelf ingevuld, alleen heb ik vorig jaar een huis gekocht en verwacht ik nu wel wat meer terug te krijgen.
Is dit nog steeds makkelijk zelf in te vullen of aan te raden dit door een accountant te laten doen?


Nee hoor, kan je gewoon zelf doen. Bij ieder bedrag dat je moet invullen staat een knopje voor meer info. Rustig voor gaan zitten en eerst een keer doen om al je documenten te verzamelen.

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:40

Ik ga morgen ook eens puzzelen. Huis verkocht en daarna gaan huren, dus eens even kijken hoe dat gaat. En inkomsten vanuit overig werk, niet veel maar wel wat. Ben ook benieuwd hoeveel ik daarover moet betalen
Inkomensafhankelijke ouderkorting krijg ik ook

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:44

veerledec schreef:
chamion schreef:
En een erfenis rekening is begonnen met afbetalen (was voor gekozen die een paar jaar vast te zetten, 10 om exact te zijn.

Wat heeft dit voor effect op je aangifte dan?


Is inkomstenbron.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:57

xPabloBokt schreef:
Ik krijg als het goed is ook terug. Kan schoolkosten opgeven van dit schooljaar. :D


Schoolkosten worden niet meer vergoed, toch? Is volgens mij enkele jaren geleden afgeschaft...

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 07:58

Mijn mam moet altikd betalen. Ong 150 euro. Ik krijg altijd geld terug. Zo rond de 1100 euro. Daar trekken we het geld af wat mijn man.moet betalen en dan houden we uitwindelijk zo'n 9 a 950 euro van over.

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:08

chamion schreef:
veerledec schreef:
[quote="chamion"
En een erfenis rekening is begonnen met afbetalen (was voor gekozen die een paar jaar vast te zetten, 10 om exact te zijn.
[/quote
Wat heeft dit voor effect op je aangifte dan?


Is inkomstenbron.

Die moet je me even uitleggen. Bronnen van inkomen kennen we in Box 1. Loon, onderneming, resultaat uit overige werkzaamheden. Is het een lijfrente-uitkering of iets dergelijks?

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:40

Gaat het niet om erf- of schenkbelasting? Dat is een aparte aangifte toch, dat gaat niet via de IB.

xPabloBokt

Berichten: 9300
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:54

Dieselpaard schreef:
xPabloBokt schreef:
Ik krijg als het goed is ook terug. Kan schoolkosten opgeven van dit schooljaar. :D


Schoolkosten worden niet meer vergoed, toch? Is volgens mij enkele jaren geleden afgeschaft...


Jawel hoor. Ik deed een deeltijdopleiding :)

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:52

watchthesky schreef:
Gaat het niet om erf- of schenkbelasting? Dat is een aparte aangifte toch, dat gaat niet via de IB.

Dat, en dat was dan tien jaar geleden belast.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:29

xPabloBokt schreef:
Ik krijg als het goed is ook terug. Kan schoolkosten opgeven van dit schooljaar. :D


Schoolkosten worden niet meer vergoed, toch? Is volgens mij enkele jaren geleden afgeschaft...[/quote]

Jawel hoor. Ik deed een deeltijdopleiding :)[/quote]

Bij mij maakte het niets uit hoor qua bedrag dat ik terug kreeg. Het werd er niet meer van...

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:31

Tancreda4 schreef:
Afgelopen jaren juistredelijk veel moeten betalen. Dit jaar krijg ik volgens eigen berekeningen een flink edrag terug! Hoop zo dat dat klopt!

Dat snap ik nou echt niet hoe je dat zelf kan berekenen. Je hebt toch bepaalde dingen waar je rekening mee moet houden

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:34

Ik kan niet voor Tancreda spreken, maar ik werk in de belastingsector en ik kan het zelf best aardig berekenen. Niet tot op de euro nauwkeurig en ik neem het risico niet het voor anderen te berekenen, maar ik zit er voor mezelf nooit heel ver naast :P

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:52

veerledec schreef:
Die moet je me even uitleggen. Bronnen van inkomen kennen we in Box 1. Loon, onderneming, resultaat uit overige werkzaamheden. Is het een lijfrente-uitkering of iets dergelijks?


Lijfrente polis, maar ik moet hem zelf ook nog fftjes bekijken. ;)
Kan zo maar wezen dat ik de bel heb horen luiden maar ik geen idee heb waar de klepel hangt :Y) :+

Ach, binnenkort vakantie en dan kan ik er fftjes rustig voor gaan zitten.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

moyra

Berichten: 9654
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:01

Hier is het 1 grote verrassing :+
We zien het wel of het betalen of terug krijgen wordt.

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:16

watchthesky schreef:
Ik kan niet voor Tancreda spreken, maar ik werk in de belastingsector en ik kan het zelf best aardig berekenen. Niet tot op de euro nauwkeurig en ik neem het risico niet het voor anderen te berekenen, maar ik zit er voor mezelf nooit heel ver naast :P

Kan ik jou even een pb sturen met een kleine vraag?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:37

purny schreef:
Dat snap ik nou echt niet hoe je dat zelf kan berekenen. Je hebt toch bepaalde dingen waar je rekening mee moet houden


Alle % zijn bekend, ik heb geen wilde inkomsten, geen huis, geen enorme spaarbedragen, geen Zorg kosten, geen kinders en toeslagpartners. Puur alleen loon uit 2 werkgevers. Omdat ik opeens zoveel moest terugbetalen ben ik gaan herberekenen en dat doe ik nu zodra ik jaaropgaven heb en de laatste keer klopte het op de euro nauwkeurig. Dus ik hoop nu ook :Y)

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:26

Waar kan ik dat nu berekenen dan Tancreda :o?

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Winged

Berichten: 32974
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Inkomstenbelasting 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:28

4 verschillende werkgevers gehad (hardlooptrainer + oude baan + tijdelijke baan die niet beviel + huidige baan) dus stapelinkomen dus ik gok dat ik mag gaan betalen. We gaan het wel zien met het invullen :=

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:29

chanicha schreef:
Waar kan ik dat nu berekenen dan Tancreda :o?

Ben ik ook wel benieuwd naar maar aan de andere kant ga ik hem morgen openen en als het me niet bevalt nog niet versturen :+

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Banyu
Berichten: 12460
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:38

Moet tot 1u vannacht werken. Dus kan erna wel mooi kijken. Las voorgaande jaren dat sommige best een bedrag terug krijgen. Maar hoe dan?

purny

Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:43

Banyu schreef:
Moet tot 1u vannacht werken. Dus kan erna wel mooi kijken. Las voorgaande jaren dat sommige best een bedrag terug krijgen. Maar hoe dan?

Doordat ze een huis hebben gekocht, een koter hebben gekregen of andere dingen. Maar als je meer belasting hebt betaald dan normaal...
Ik snap het ook niet hoor. M'n zus verdiende meer dan mij en kreeg meer huurtoeslag terug

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers