Stage verplicht weekenden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Stage verplicht weekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:58

Ik werk bij een grote zorginstelling als teamleider en stage begeleider. Onze stagiaires zijn niet verplicht stage te lopen in het weekend.
Echter vind ik het wel bij het werk horen, in overleg lopen mijn stagiaires 1 x Pm stage in het weekend. Mocht dit echt niet kunnen door een bijbaan, tja dat is dan pech voor ons.

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef


bokker01

Berichten: 94
Geregistreerd: 08-05-18

Re: Stage verplicht weekenden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-19 16:29

Oke oke! Inmiddels aardig veel reacties, had ik niet verwacht. :o Leuk en interessant om iedereen zijn/haar mening te lezen en waarom hij/zij zo denkt. Thanks! :)

:)

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:43

Ik vind het niet nodig dat stagiaires stage lopen in het weekend, zeker niet aangezien veel studenten bijbaantjes hebben in het weekend. Er wordt nu wel makkelijk geroepen dat je dan studiefinanciering krijgt, maar voor lang niet iedereen is dit genoeg om rond te komen. Ik heb ook tijdens mijn MBO studie (en HBO studie) altijd weekenden gewerkt en niet verplicht stage hoeven lopen in de weekenden.
In overleg is er natuurlijk veel mogelijk. Eventueel zou er geregeld kunnen worden dat de dag die je normaal in het weekend werkt door de weeks ingehaald wordt als je dan toch geen stage hebt omdat die dag in het weekend valt.
Ik vind dus zeker niet dat het verplicht kan worden. Dit is dus wel goed om rekening mee te houden, eventueel bij een sollicitatie naar een stageplek meteen te vragen. Dan kan je kiezen of je dit het waard vind of dat je dan liever wat anders zoekt.
(Niet zo zeer naar TS gericht, maar in het algemeen goed om bij na te denken)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karlli en 51 bezoekers