Motivatie topic; studeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 22:54

Dat is een goede tip Eelmo. Stuk positiever, denk dat dat voor velen werkt. Met een negatief gevoel kom je ook niet verder..

Tweede periode inderdaad. Na deze periode ben je over de helft van het jaar en is het leven weer wat rooskleuriger (de lente helpt ook). *\o/*
Neemt niet weg dat de tentamens/verslagen van deze periode ook moeten :x

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:00

Pff ik meld me ook.. Had eigenlijk de hele kerstvakantie moeten blokken maar dat is niet geheel gelukt. :')
Welke achterlijke idioot bedenkt het ook om tentamens/examens in januari te plannen :\

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:23

Fellow schreef:
Pff ik meld me ook.. Had eigenlijk de hele kerstvakantie moeten blokken maar dat is niet geheel gelukt. :')
Welke achterlijke idioot bedenkt het ook om tentamens/examens in januari te plannen :


Spoiler:
Belgen? :(:)

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:47

horsiegek schreef:
Fellow schreef:
Pff ik meld me ook.. Had eigenlijk de hele kerstvakantie moeten blokken maar dat is niet geheel gelukt. :')
Welke achterlijke idioot bedenkt het ook om tentamens/examens in januari te plannen :


Spoiler:
Belgen? :(:)


Helaas is dat niet voorbehouden aan onze Zuiderburen :+ Vorig jaar hadden ze onze hertentamens op 2 januarie geplanned {:)-:(

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:33

horsiegek schreef:
Fellow schreef:
Pff ik meld me ook.. Had eigenlijk de hele kerstvakantie moeten blokken maar dat is niet geheel gelukt. :')
Welke achterlijke idioot bedenkt het ook om tentamens/examens in januari te plannen :


Spoiler:
Belgen? :(:)


:')

Volgens mij kunnen ze er in Nederland ook wat van. Al is de werkdruk in Nederland over het algemeen vaak wat meer verdeeld over het jaar.

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:45

Oke, na wat uitstellen. Ga ik NU bezig met 25 minuten schrijven van een verslag.

Thee gezet: check
Alle dingen uitgezet die afleiden: bijna check :Y)

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:46

Ik meld me ook :')
PWS moet binnen een maand af en ik begin maandag met mijn eerste tentamen van deze periode, maar de moed is inmiddels al weer ver te zoeken :')

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:54

Ik heb denk ik gewoon een motivatie topic nodig om überhaupt naar school te gaan :')

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:03

Ik meld me ook maar stiekem :=
Heb woensdag een open boek tentamen, volgende week vrijdag een deadline en die maandag daarop ook een deadline voor een eerste versie. Het is wel even flink aanpoten, maar ik heb er wel vertrouwen in. Zelf heb ik Be Focused op mijn Macbook gezet, daar werk je ook per 25 minuten met 5 minuten pauze. Ik vind het wel fijn dat je dan bovenin kan zien hoe lang je nog moet werken en werk vaak ook meer als ik die app gebruik.

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:06

Hier ook alweer even bezig aan de studie :)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:08

Ik ben trouwens wel benieuwd wat iedereen studeert?

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:11

Ik studeer Sport- en Cultuurmanagement :)

Doedatje
Berichten: 621
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:26

Ik had ook geen motivatie om te gaan leren. Ik heb het een week uitgesteld, waardoor ik nog 7 dagen heb om 210 pagina's te leren. Ik heb er savonds zelfs van wakker gelegen :')
Gister ben ik meer dan 4 uur bezig geweest en vandaag moet dat weer gebeuren.
Misschien een (hele slechte) tip:' Maak je er zo druk over dat je het anders niet gaat halen, dat je spontaan heel hard gaat werken.

Ik studeer verpleegkunde.

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:27

Ik merk dat ik ook echt beter kanwerken onder tijdsdruk. 'oliebol, morgen examen' en dan kan ik opeens wel een hele dag leren lol :+

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:27

Doedatje schreef:
Ik had ook geen motivatie om te gaan leren. Ik heb het een week uitgesteld, waardoor ik nog 7 dagen heb om 210 pagina's te leren. Ik heb er savonds zelfs van wakker gelegen :')
Gister ben ik meer dan 4 uur bezig geweest en vandaag moet dat weer gebeuren.
Misschien een (hele slechte) tip:' Maak je er zo druk over dat je het anders niet gaat halen, dat je spontaan heel hard gaat werken.

Ik studeer verpleegkunde.

Ik maak me er onbewust volgens mij al zo druk om dat ik al weer 2 dagen last heb van spanningshoofdpijn :') :') (ik kan denk ik beter maar niet verder gaan studeren)

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:37

Goed topic dit, ik meld mij :') Niet voor niks studievertraging hahaha.

Ik kan heel goed leren maar kan mij er ook echt gewoon niet toe zetten. Voor enkele tentamens wel echt heel optijd begonnen (november) omdat ik dat anders echt niet kon halen. En die voldoening dat ik dan ineens 14 dagen voor het tentamen eigenlijk al heel goed voorbereid ben doet mij toch wel heel goed en geeft veel voldoening.

Het combineren met de paarden vind ik gewoon ontzettend lastig...

Wat bij bij wel goed helpt is op een zichtbare plek een bord maken met allemaal plakbriefjes erop met wat ik moet leren/voorbereiden. Bijvoorbeeld per hoofdstuk, gewoon een hele planning. Telkens als ik er eentje af mag scheuren ben ik heel blij en het volle memobord geeft studiedruk :+

Ik studeer trouwens Commerciële Economie (duaal, dus in combinatie met een baan).

Vast succes iedereen met leren!

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:02

Ohhhh....ik meld me!
Dit jaar weer begonnen met studeren (heb al wat studies achter de rug) en merk dat het redelijk goed gaat.
Wat bij mij helpt zijn vaste momenten inplannen waarop ik zit. Aangezien ik met m’n zoontje woon, zit ik dus vooral s avonds. Niemand om me heen en ik kan prima studeren. Maar die vakanties!!! Aaarrgghh!! Ik had echt een hoop gepland staan...ik moet er nog aan beginnen! Echt killing! Geen ritme betekent blijkbaar bij mij geen studie.
Ik volg overigens studie docent wiskunde tweedegraads. Daarnaast werk ik nog 3 dagen en moet ik dus 1x per week naar school. Paardlief staat op een laag pitje, rij nog 3x per week. Dat is overigens wel heel belangrijk: ontspannen tussendoor. Soms moet ik echt even naar paard en even niet studeren om daarna weer voo goede moed aan de slag te gaan.

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:02

Ik studeer voor docent biologie

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:05

Doedatje schreef:
Ik had ook geen motivatie om te gaan leren. Ik heb het een week uitgesteld, waardoor ik nog 7 dagen heb om 210 pagina's te leren. Ik heb er savonds zelfs van wakker gelegen :')
Gister ben ik meer dan 4 uur bezig geweest en vandaag moet dat weer gebeuren.
Misschien een (hele slechte) tip:' Maak je er zo druk over dat je het anders niet gaat halen, dat je spontaan heel hard gaat werken.

Ik studeer verpleegkunde.


210 paginas in 7 dagen is te doen, zet em op *\o/*

Heb me net maar weer aangemeld bij een sportschool, kan me vaak toch beter focussen als ik tussendoor mn hoofd leeg kan maken.

Ik studeer trouwens diergeneeskunde in Gent, kom zelf uit Friesland dus ik reis wat af. :D

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Motivatie topic; studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:06

Ik meld me ook! Ik ben eigenlijk aan het afstuderen als paardenarts in Utrecht, het enige dat ik nog moet zijn een zooi case reports en het schiet gewoon níet op. _O-

Fellow: wat ontzettend knap dat het lukt in Gent! Dat is een stuk zwaarder omdat wij Nederlanders gewoon niet op hun manier opgevoed zijn qua leren. :j

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:07

Industrieel ingenieur biochemie hier. Ook in combi met gezin en paard, niet met een job.

Het toeval wil dat ik op dit moment wiskunde aan het blokken ben, Dieselpaard :')

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:08

Ik meld me!

Heb de komende maanden weer veel deadlines en tentamens, dus kan dit topic wel gebruiken :P

Wat voor mij helpt om effectief te studeren:

- Mobiel wegleggen (buiten handbereik)
- Muziek aan
- Eventueel jezelf van bokt bannen

:D

lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:08

Succes allemaal!

Ik heb door middel van stukjes van 25 minuten nu weer een deel af :)

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:11

He wat leuk dat jij in Utrecht zit Nummus! Moet eerlijk bekennen dat ik zeker dit semester wel flink spijt heb gehad dat ik niet naar Utrecht ben gegaan. :') Maar om nou weer helemaal bij jaar 1 te beginnen in Utrecht zie ik ook niet zitten.

Hoe bevalt het in Utrecht?

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:14

Ik studeer al een hele tijd niet meer. Het enige wat je kan doen is, onafhankelijk wat je voelt, of je nu zin hebt of niet, of je hoofd nu pijn doet of niet, of er nu te veel lawaai is of niet, of er een fijne serie op TV is of niet, of ... Gewoon studeren! Maak het vooral niet te persoonlijk. Gewoon doen, of het nu fijn is of niet. Eens de trein aan het rijden is, rijdt hij!

Succes! En geniet van jullie studententijd! Het is de mooiste tijd van je leven, echt! *\%/* :# *\%/* :# *\%/*