Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 10:31

Werk jij bij je droombaan?
Hoe ben je daaraan gekomen? Wist je altijd al dat je precies dat wilde doen en daar ben je voor gegaan?
Of ben je ergens in gerold en toen bleek het precies wat bij je past?
Of heb je misschien naar je droombaan toe gewerkt en toen viel het tegen?
Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden van mensen op deze vragen.
Ik ben zelf de laatste tijd zoekende naar was ik zou willen doen voor de rest van mn leven.

Love is Love

My current situation is not my final destination.


_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:44

Ik denk dat het belangrijkste is dat je moet loslaten dat het ‘de rest van je leven’ is. Veel banen zijn maar voor een paar jaar en bovendien kan je als mens door de jaren heen ook veranderen en ontwikkelen en vind je nu iets leuk wat je misschien over 10 jaar wel helemaal niet meer leuk vind.

Zelf vind ik dat ik de leukste baan van de wereld heb. Ik ben hier pas op mijn 29e mee begonnen en hier langzaam in gerold. Ik kon vooral zeggen wat ik niet leuk vond maar kon moeilijk zeggen wat ik dan wel wilde. Uiteindelijk kwam ik erachter dat achter de computer zitten van 9 tot 5 niks voor mij is. Ik wilde meer contact met mensen, reizen, geen baas die op m’n vingers kijkt, verantwoordelijkheidsgevoel en uitdaging. Ik wilde niet het ‘keurslijf’ in en op zaterdagmiddag boodschappen doen als half Nederland boodschappen doet.

Een hoop dingen vielen al af voor mij. Ik heb HBO gedaan en vond stewardess worden niet per ce een hele voor de hand liggende keuze, maar ik woon dichtbij Schiphol en om mij heen heb ik een hoop mensen die heel enthousiast zijn over het werk. Ik had er vooral nooit echt een goed beeld bij maar na 3 jaar vliegen kan ik met volle overtuiging zeggen dat het aan al mijn verwachtingen voldoet. Het is zoveel meer dan ‘serveerstertje spelen in de lucht’. Zou niks anders meer willen.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:52

Ik heb jaren gedacht: ik wil meer, ik wil hoger, ik wil de top bereiken, ... En wegens omstandigheden heb ik een stap terug gezet. Ik ben helemaal onderaan de ladder gaan werken binnen mijn sector, verdien minder dan vroeger en ben nog nooit zo gelukkig geweest met mijn baan. Ik doe terug het basiswerk, geen verantwoordelijkheden, geen 'ik moet thuis mijn mails opvolgen', geen overuren maken alsof de wereld er vanaf hangt. Gewoon 9-5 zonder iets extra. Nooit gedacht dat mijn ambitie zo zou zakken later in mijn leven, maar ik geniet er van. (Mijn collega's verklaren mij zot, maar het is mijn leven).

Of dit echt mijn droomjob is? Nee, mijn droomjob is ditzelfde basiswerk maar betaald worden als de persoon die ik hiervoor was.

BigOne
Berichten: 38189
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:56

Ik heb vroeger mijn eigen droombaan gecreëerd , in de paarden en altijd blijven doen.. hard, zwaar, mijn lijf is versleten en rijk word je er niet van maar wanneer ik niet in de paarden had gezeten was ik wel wat met andere dieren gaan doen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:57

Ik heb heel verschillende dingen gedaan en heb het overal enorm naar mijn zin gehad.
Een droombaan voor het leven is niet iets wat voor mij (mijn persoonlijkheid) bestaat, ik wil juist graag blijven leren en ontwikkelen en dat past voor mij niet samen met ‚de rest van je leven‘ bij 1 baas blijven plakken.

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:59

Je kan een baan hebben waarin je het werk leuk vind maar overal is wel iets, stress, een vervelende collega, afstand woon werkverkeer, inkomen.
Of een baan veranderd door een nieuwe baas, of je thuissituatie veranderd waardoor je baan niet meer in de functie kan bijven ivm je werkdagen/ uren
Een echte droombaan bestaat denk ik niet maar je kan wel een passende baan hebben en genieten voor zolang dat dat duurt.

Thea_Ste
Berichten: 716
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Zonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:02

Ik heb zelf er een hele zoektocht opzitten. Ik wou graag in de zorgsector werken, maar heb een tijd moeten zoeken welke doelgroep en functie bij me paste.

Ik heb het voordeel gehad dat ik tijdens mijn opleidingen veel stagemogelijkheden had. Heb toen hier gebruik van gemaakt om zoveel mogelijk te variëren, om zo ook te kijken wat bij me past.

In het werkveld ook een aantal keer veranderd van functie en doelgroep en zo terecht gekomen in de ouderenzorg. Dan eigenlijk op goed geluk gesolliciteerd voor de functie van begeleider wonen en leven en zo gerold in een job die ik echt ontzettend graag doe! :)

Ik zie het mij gerust mijn hele leven doen, maar ik weet niet of dat zo gaat zijn. Ik ga nog bijstuderen en heb het gevoel dat ik nog verder kan groeien. We zien wel waar het naartoe gaat. :)

Waranta.. :D

Anoniem

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:05

Ik weet precies wat ik wil en wat mijn droombaan is, helaas wat moeilijker te realiseren...
Het werk wat ik nu doe is absoluut niet mijn droombaan, maar omdat ik in een heel leuk team werk met ontzettend fijne collega's is het voor nu meer dan prima :)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:05

Ik heb mijn droombaan nog niet gevonden en het lijkt onmogelijk voor me. Ik kom dus even volgen

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

MagicMuffin

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-04-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:06

Ja, op dit moment werk ik bij mijn droombaan. Heb zo'n 2 jaar geleden mijn eigen bedrijf gestart. Werken onder een baas was niet mijn ding, werd overal doodongelukkig. De andere sectoren van mijn vakgebied is weinig leuk werk in te krijgen. Een van de belangrijkste dingen van werk wat je elke dag moet doen, is dat het leuk moet zijn en je het met plezier doet vind ik. Vroeger lagen mijn ambities wel hoger, maar dat bleek niet realistisch. Nu ik duidelijk weet wat ik kan en wat ik leuk vind, ben ik tevreden met wat ik doe en ik ga met plezier aan het werk. Ik ga bij mensen thuis langs om voor hun dieren te zorgen, zoals de hond uitlaten, oppassen op de kat of konijnennagels knippen. Ik kan er niet van rond komen, maar dat hoeft gelukkig ook niet. Ik denk niet dat ik dit de rest van mijn leven wil blijven doen, maar we zien wel waar het schip strand. Mijn moeder heeft op latere leeftijd nog een nieuw diploma gehaald voor hetgeen wat ze toch graag wou, dat is mijn voorbeeld dat je altijd alle kanten nog op kan.

Be the reason someone smiles today

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:24

Helaas kom ik eigenlijk altijd het tegenovergestelde tegen. Ben dus nog steeds op zoek naar mijn droombaan. Heb een opleiding gedaan als managementassistente, maar geloof dat er in dit werk niet genoeg uitdaging zit voor mij. Verveel me snel.. Het liefst zou ik iets voor mezelf beginnen, maar dat valt niet mee.

Marena van Steenbergen, M1+8

Roodvos

Berichten: 6649
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:53

Wat is een droombaan? Ik denk dat als je echt van een bepaalde baan droomt het al snel tegen valt.

Ik heb nu wel een fantastische uitdagende baan. En ik zie mijzelf dit ook wel tot mijn pensioen doen. Het is hier nog geen dag saai geweest.

En hoe ben ik hier in gerold? Toen ik afstudeerde was er weinig werk. Ik wilde niet thuis zitten, en ben uitzendwerk gaan doen. Weliswaar ander werk/onder mijn niveau, maar ik was bezig. Bij één zo’n functie werkte iemand die in het weekend ging sporten met iemand die werkte in een het soort bedrijf waar ik met mijn opleiding zou passen. Via deze route een netwerkgesprek weten te regelen. Niet met het doel om een baan te vinden, maar om contacten te krijgen en te weten wat er gevraagd wordt bij zo’n bedrijf. Heel goed gesprek gehad, en aan het eind werd mij gevraagd of ik een CV bij me had (ja, dat had ik voor de zekerheid wel gedaan ;) ). Een week of 2 later werd ik gebeld door de HR afdeling van dat bedrijf voor een onderzoeksopdracht. Een soort stage zeg maar. Tijdens die periode kwam er op een andere afdeling een vacature, waar ik op gesolliciteerd heb en ben aangenomen. Ik ben daarna op een aantal verschillende afdelingen en in verschillende soorten functie's werkzaam geweest. En via sollicatatie op een interne vacature ben ik een aantal jaren later in mijn huidige functie aangenomen.

En hoewel ik het niet had verwacht, past mij dit werk als een handschoen. Ik doe dit nu al weer ruim 14 jaar, maar het voelt nog alle dagen als nieuw. Voorat ik bij dit bedrijf kwam wist ik niet eens dat dit soort werk/functie bestond, dus het kon ook geen droombaan zijn :D.

De moraal van dit verhaal: wees pro-actief, kansen moet je ook maken die komen niet vanzelf op je af. En aarzel vooral niet om bij een serieus groot bedrijf aan de slag te gaan. Dat kan heel massaal voelen, maar zo'n bedrijf heeft vaak een heldere CAO en arbeidsvoorwaarden en ook meer mogelijkheden om te veranderen of door te groeien en daarbij ook uit te vinden wat nou bij jou als persoon past.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:28

Poeh, mijn droombaan? Dat is een baan waar ik zoveel mee verdien dat ik kan doen en laten wat ik zelf wil, vrij ben in de keuzes die ik maak en misschien wel vroeg met pensioen kan.
Ik denk dat voor mijzelf de droombaan niet bestaat, dat heb ik ook los gelaten. Ik doe waar ik goed in ben en kan nog wel wat groeien daarin maar ik werk echt om te leven en niet andersom. Mijn werk geeft mij voldoening maar echt gelukkig word ik van de financiële rust die het geeft.

En je geeft aan; voor de rest van je leven. Waarom? Je kan nog zoveel kanten op, dingen doen, doorgroeien binnen bedrijven of juist helemaal out of the box ergens nieuw beginnen. Voldoening en plezier zijn ook fasen in je leven. Vroeger werd ik gelukkig van lesgeven en paarden trainen. Nu zou ik dat echt niet meer willen, geef mij nu maar een warm kantoor met leuke collega’s, een koffiemachine en een communicatiestrategie.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:03

Ik vind mijn werk (tekstschrijver, eigen bedrijf) hartstikke leuk maar geen droombaan. Ik ben er goed in en doe het graag, maar zit wel hele dagen achter de computer en dat vind ik niet geweldig. Ik denk dat ik liever iets richting de medische zorg zou doen, vooral ambulanceverpleegkundige en verloskundige spreken me wel aan. Maar of ik dat in de praktijk echt zo leuk vind weet ik natuurlijk niet. En zomaar even omscholen is (financieel) ook niet haalbaar.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:19

Ik heb mijn droombaan via Bokt gevonden. Altijd geroepen dat ik vormoral niet in de gehandicaptenzorg wilde werken. Vorig jaar via Bokt toch aan een baan gekomen in de gehandicaptenzorg en zou niks anders meer willen. Ik heb zoveel plezier in mijn werk. En het mooiste is de groei die clienten doormaken om te zien. Of al je een dagje op stap gaat met een aantal en die blije koppies. Dan ga ik echt met een goed voldaan gevoel naar huis.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 04:11

Ik geloof niet in één job die je de rest van je leven doet. Jij als persoon verandert doorheen je leven, en wat je professioneel wil doen verandert daarin mee.

Ik wou vroeger ook alleen maar presteren en groeien en promotie maken, maar na 2 jaar in de eventsector gewerkt te hebben met ontelbaar veel lange dagen, om 6u 's ochtends begonnen, om middernacht stoppen, bijna ieder weekend werken in het najaar, op zondagochtend om 7u wakker gebeld te worden, ben ik er wel van genezen. Het was leuk voor even, maar niet haalbaar voor mezelf, mijn sociaal leven, en mijn relatie. Het was op dat moment mijn droomjob en ik heb er veel van geleerd en waanzinnige dingen mogen doen, maar mijn voornaamste les was wellicht dat dit niét is wat ik voor de rest van mijn leven wil. Nu ben ik veel meer gericht op een goede balans werk-privéleven, en ben ik tevreden met een job waar ik me goed in voel en met regelmatige uren.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 05:16

Ik heb geen droombaan wat ik zou willen doen eigenlijk.
Werk vanuit huis en kan werken wanneer en hoeveel ik wil, dus dat is prima. Het werk is niet spannend, maar ach, ik verdien er goed geld mee en ik kan tussendoor ook gewoon mijn eigen dingen doen.

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:29

Droombaan, lastig bijna 12,5 jaar gewerkt in een dierenspeciaalzaak ook de opleiding er voor gedaan. Maar door mijn ziekte die ik heb gehad was mijn bazin nogal kwetsend na die tijd, zij zou de winkel verkopen en dan zou ik moeten stoppen met werken omdat ik het kortste er werkte, winkel verkocht ohhh nee toch niet dus weer 150% vooruit dat trok ik niet met de gedachten dat ik toch zou moeten stoppen als de zaak was verkocht. Puntje bij paaltje, ik ben gestopt met werken daar met veel drama, bazin draait tot op heden nog steeds de winkel en is zelfs verhuist naar een grotere locatie.
Daarna erg fijn op een zorgboerderij gewerkt maar die is gestopt helaas daarna een hele nieuwe manege opgezet maar onze gedachten gangen over het welzijn lagen steeds verder uit elkaar en daarna ben ik voor mezelf begonnen, veel kleiner met tijd voor de klant, paardrijden is voor veel mensen ontspanning en even aan niks anders denken en ben ik mezelf verder aan het ontwikkelen als revalidatietrainer bij Emiel Voest. Hier kom ik niet van rond helaas en werk nog 15 uur bij een werkgever en daar heb ik het ook heel erg naar me zin.
Dus droombaan tja geen idee ik ben gelukkig heb geen stress meer dan je zoveel omzet MOET draaien en geniet van alle lieve mensen om me heen, dus dit ga ik nog wel even volhouden.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:41

Ik vind dat echt knap, als mensen hun droombaan vinden.
Na keurig gestudeerd te hebben - bedrijfskunde en daarna internationale betrekkingen - is dát met echt nog niet gelukt. Ik werk al sinds mijn afstuderen in de HR (eerst consultancy, daarna werving & advies) en dat staat mijlenver vandaan bij mijn droom van onafhankelijkheid en niet de hele dag achter een pc zitten... fysiek is fulltime de paarden in niet mogelijk, maar ik geef wel (met diploma) les en ben gediplomeerd masseur voor paarden. Zou het leuk vinden daarnaast 'iets met voeding' te doen, denk ik. Maar ook een B&B runnen en milieu-educatie voor kids lijken me super. Eigenlijk heb ik dus gewoon een boerderij nodig met een boerderijwinkel en een kleine kinderboerderij ;)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:49

Tja droombaan.

Welk werk je ook doet. Er zitten altijd elementen bij die saai of gewoon niet leuk zijn.

Mijn droombaan was altijd dierenarts. Door de loop der dingen zat dat er voor mij niet in.

Vorige week mijn Noorse boskat in laten slapen. De dierenarts had er, ondanks dat er geen andere opties voor de kat waren zichtbaar moeite mee. Hij gaf ook aan. Dit went nooit!

En ja dat hoort wel bij die droombaan.

Ik heb nu erg leuk werk. Met een goed inkomen. Veel vrijheid in hoe ik mijn dag en werkzaamheden indeel en uitvoer.
Min of meer door toeval in terecht gekomen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 09:00

Ik merk dat ik erg zoekende ben naar wat ik nou echt leuk vind om te doen.
Ik heb een aantal jaar in de paarden gewerkt en dat heb ik(op wat uitzonderingen na) erg leuk gevonden.
Ik ben opgeleid tot paraveterinair maar door een minder fijne samenwerking op mijn huisdieren stage ben ik nooit zeker geworden in het werk. Ik heb ook paardenstages gedaan en dat ging allemaal goed en ligt mij ook beter.
Ik zou graag iets met dieren doen en misschien ook wel iets met hun gezondheid en/of voeding maar ik zou niet goed weten wat.

Love is Love

My current situation is not my final destination.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:22

Tja mijn mening is dat zolang je niet weet wat je wil gaan doen qua werk je beter op school kan blijven. Als je nu je MBO hebt zou ik lekker naar een HBO gaan. En het maakt niet eens zo gek veel uit wat die HBO opleiding is.

Je heb namelijk met HBO daarna gewoonweg meer te kiezen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:25

NatasjavE schreef:
Tja mijn mening is dat zolang je niet weet wat je wil gaan doen qua werk je beter op school kan blijven. Als je nu je MBO hebt zou ik lekker naar een HBO gaan. En het maakt niet eens zo gek veel uit wat die HBO opleiding is.

Je heb namelijk met HBO daarna gewoonweg meer te kiezen.


Hm, zolang je het niet weet? Sjips, ga ik maar gauw terug naar school ;) **30 jaar oud, universitaire master op zak, weet het nóg niet... bye bye adulthood!** :Y) :+

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:29

Skippy01 schreef:
NatasjavE schreef:
Tja mijn mening is dat zolang je niet weet wat je wil gaan doen qua werk je beter op school kan blijven. Als je nu je MBO hebt zou ik lekker naar een HBO gaan. En het maakt niet eens zo gek veel uit wat die HBO opleiding is.

Je heb namelijk met HBO daarna gewoonweg meer te kiezen.


Hm, zolang je het niet weet? Sjips, ga ik maar gauw terug naar school ;) **30 jaar oud, universitaire master op zak, weet het nóg niet... bye bye adulthood!** :Y) :+


:D

Hup, hup terug de schoolbanken in. ~~}>

Ok, toegegeven dat maakt het lastiger.

maar ook op latere leeftijd kan je nog een HBO opleiding doen. Inderdaad komt dat naast je normale werk en ja dat is heel erg pittig.

En mocht je inderdaad al HBO of WO hebben. Een vriendin van mijn man en mij is een halfjaar geleden nog gepromoveerd tot doctor. Ze had alleen HBO. Echt super knap gedaan.

Maar zonder gekheid. Je kan op je 30ste met HBO of WO makkelijker switschen naar iets anders. Vaak zijn bedrijven daar wel in geintreseerd.
Dat is precies wat ik gedaan heb.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Droombaan, hoe heb jij die gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 09:34

School is alleen echt niks voor mij. Ik leer beter in de praktijk en ik heb mijn diploma in 2 jaar gehaald ipv 4. Maar dat heb ik ook pas op mn 21e gedaan omdat ik toch echt wel een keer een diploma moest halen

Love is Love

My current situation is not my final destination.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: spiritfleur en 78 bezoekers