Een laptop.. Wat is goed?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Een laptop.. Wat is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 21:30

Hoi!

Voor school moet ik een nieuwe laptop aanschaffen, het is belangrijk dat de laptop alle Adobe programma's kan draaien en ik moeiteloos video's kan editen.
Ook is het handig dat hij meerdere programma's te gelijk kan draaien.
Nu kwam ik deze laptop tegen klik.
Mijn budget is echt niet meer als 1000,-
Kan iemand mij vertellen of dit een prima laptop is? Of hebben jullie andere opties? Ik hoor het graag!

Groetjes


Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Een laptop.. Wat is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:31

Ik zou dan kijken voor een 2e hands macbook. Miss een pro, moet wel te vinden zijn onder die prijs!

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Een laptop.. Wat is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 21:33

Een MacBook zat ik aan te denken, maar ik vind Apple niet fijn werken met laptops.
Heb al een paar keer op een klasgenootje haar MacBook mogen werken maar ik vind het niks..
Het liefst een Windows :D

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:36

Ik zou voor een tweedehands msi laptop gaan.

Msi laptops zijn ontworpen voor gamers. Dus die zijn kneitersterk en hebben het beste coolings systeem dat er bestaat voor laptops.

En gezien hitte reden nummer 1 dat laptops kapot gaan is dat een dingetje waar je bij still moet staan.

Meerdere programma's laten draaien en ook nog bewerkings programma's is heavy voor een laptop.
Dus met een msi laptop van een jaar oud die van een gamer is geweest die (let op) de videokaart NIET heeft laten overclocken zit je hoe dan ook goed.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:38

Ik heb bij hardware4sale een erg goede tweedehandse gekocht.
Voor dat budget kun je daar een hele mooie kopen.

Zeg waar je het voor nodig hebt, ze geven goed advies.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

_roodvos_

Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:51

Je zou nog bij BTO kunnen kijken, daar kan je zelf laptops samenstellen en je bent vaak net wat goedkoper uit:

https://bto.eu/?gclid=CjwKCAiA5qTfBRAoE ... swQAvD_BwE


Ik heb er een half jaartje terug ook over nagedacht (doe ook een studie waarvoor ik hoop adobe programma's gebruik), maar toen heb ik uiteindelijk toch een MSI gekocht. (ik wilde een 14 inch laptop, wat de keuze meteen beperkte tot één msi model, BTO, of een apple. Apple wilde ik niet aan, en toen de msi gekocht omdat die net een betere grafische kaart had dan bij bto mogelijk was voor het 14 inch model)
Geen persoonlijke ervaring met de laptops dus, maar ik ben wel nog langsgeweest bij hun kantoor/showroom om te bekijken wat ze hadden en dat zag er echt prima uit allemaal :)


Edit: Verder zou ik kijken of je ergens na kan vragen wat voor specificaties je laptop ongeveer/minimaal moet hebben om aan te kunnen wat jij ermee wil. Dat is toch wat makkelijker zoeken.

Laatst bijgewerkt door _roodvos_ op 0 min geleden, in het totaal 100.000.000 keer bewerkt

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Een laptop.. Wat is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 22:19

Fijne tips allemaal ! Dankjewel! :D

Ik denk dat ik nog te ouderwetst ben en het allemaal het liefst uit een winkel haalt met zulke bedragen, maar misschien moet ik er maar eens vanaf stappen :+
BTO ziet er goed uit, ga me er eens verder in verdiepen

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Een laptop.. Wat is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:26

Geen tips verder voor welke laptop, maar als je op korte termijn weet welke je wilt, kijk dan in ieder geval of die op black friday (23/11) in de aanbieding is. Kan zo weer wat schelen :j

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:26

Ik vond die HP's wat plastiekerig en licht aanvoelen in de winkel. Ik raad daarom sowieso aan om eender welk model dat je zou willen aanschaffen eerst fysiek te gaan bekijken in een winkel als je bouwkwaliteit belangrijk vindt. Ik was van de zomer best onaangenaam verrast over de kwaliteit van de cases van veel laptops voor al relatief hoge prijzen...

En simpel gesteld, als je een laptop van 1000 euro koopt zou die eigenlijk altijd wel meerdere programma's tegelijk moeten kunnen draaien. Ik heb er eentje van nu 4 jaar oud en die draait alles zeer vlot en moeiteloos.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Een laptop.. Wat is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 22:39

Ik moet binnen nu en een week echt een nieuwe laptop hebben, anders mis ik teveel lesstof. Dus wachten op black friday kan helaas niet.

Bedankt voor de tip XHaithi! :)

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Een laptop.. Wat is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:48

Ik heb zelf matige ervaringen met HP en goede met toshiba.

Ik zou gewoon naar de mediamarkt ofzo gaan (die zijn vaak tot een uur of 10 open hier doordeweeks) en een beetje bekijken welke er ook een beetje degelijk aanvoelen. Sommige laptops voelen zo gammel naar mijn idee. Verder kan je voor 1000 euro wel iets goeds halen hoor, denk niet dat je in de prijsklasse de mist in kan gaan. SSD is wel echt een goede, ik kan zelf niet meer zonder :)

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:52

Ik heb zelf de Acer Aspire 7, zit rond de 1000 euro. Doe een design opleiding dus gebruik alles van Adobe en ik heb er toen ook op gelet of ik er goed mee kon gamen.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:53

Mag ik me hier ook melden? Ik ben ook zoekende, maar dan voor een budget van €500.- :P
Wilde eigenlijk een laptop waar ik op kan gamen maar die zijn te duur haha. Ik wil trouwens geen chromebook. Ik heb een hekel aan werken in de cloud enzo :P
Is wel een eis dat mijn man er Allplan op kan draaien :=

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:55

Ik heb toevallig een HP Pavillion en ben daar echt super super tevreden mee, hij is mooi, snel en licht! Vind het juist een erg betrouwbaar merk :j
Adobe werkt er prima op, video editen doe ik zelf niet dus dat kan ik je niet vertellen.

Hiervoor een Samsung laptop en Lenovo gehad in vergelijkbare prijsklasse die echt onder deden aan deze HP, zelfs meerdere complimenten gehad over dat hij mooi is maar daar koop je hem natuurlijk niet voor :)

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 22:56

muntdrop schreef:
Ik heb zelf matige ervaringen met HP en goede met toshiba.

Ik zou gewoon naar de mediamarkt ofzo gaan (die zijn vaak tot een uur of 10 open hier doordeweeks) en een beetje bekijken welke er ook een beetje degelijk aanvoelen. Sommige laptops voelen zo gammel naar mijn idee. Verder kan je voor 1000 euro wel iets goeds halen hoor, denk niet dat je in de prijsklasse de mist in kan gaan. SSD is wel echt een goede, ik kan zelf niet meer zonder :)

Wat waren precies de verschillen met Toshiba en HP volgens jouw ervaring ? :)
Ik heb een tijdje geleden een Toshiba gehad, maar daar was ik niet heel blij mee. Maar dat komt denk ik ook omdat dat ding al 8 jaar oud was en zo zwaar was als een stoeptegel

Ik ga eerst naar een winkel in mijn woonplaats, daar hebben ze veel game laptops, als daar niks tussen staat ga ik naar de mediamarkt :D

Esirene schreef:
Ik heb toevallig een HP Pavillion en ben daar echt super super tevreden mee, hij is mooi, snel en licht! Vind het juist een erg betrouwbaar merk :j
Adobe werkt er prima op, video editen doe ik zelf niet dus dat kan ik je niet vertellen.

Hiervoor een Samsung laptop en Lenovo gehad in vergelijkbare prijsklasse die echt onder deden aan deze HP, zelfs meerdere complimenten gehad over dat hij mooi is maar daar koop je hem natuurlijk niet voor :)

Ah super om te horen ! :D
Ik vind het uiterlijk ook wel wat hebben hoor :))

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:58

Joolien schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ik ben ook zoekende, maar dan voor een budget van €500.- :P
Wilde eigenlijk een laptop waar ik op kan gamen maar die zijn te duur haha. Ik wil trouwens geen chromebook. Ik heb een hekel aan werken in de cloud enzo :P
Is wel een eis dat mijn man er Allplan op kan draaien :=


Volgensmij is Allplan best een pittig zwaar programma als ik de juiste systeem eisen heb gevonden? Denk niet dat dat lukt voor 500 euro.

Ik heb zelf trouwens uiteindelijk een xbox gekocht om te kunnen gamen. Die dinngen kosten bijna niks meer tegenwoordig en je weet tenminste zeker dat je spel ook goed werkt. Speel alleen nog wat lichte indi games op mijn laptop.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:02

SindyKaya schreef:
muntdrop schreef:
Ik heb zelf matige ervaringen met HP en goede met toshiba.

Ik zou gewoon naar de mediamarkt ofzo gaan (die zijn vaak tot een uur of 10 open hier doordeweeks) en een beetje bekijken welke er ook een beetje degelijk aanvoelen. Sommige laptops voelen zo gammel naar mijn idee. Verder kan je voor 1000 euro wel iets goeds halen hoor, denk niet dat je in de prijsklasse de mist in kan gaan. SSD is wel echt een goede, ik kan zelf niet meer zonder :)

Wat waren precies de verschillen met Toshiba en HP volgens jouw ervaring ? :)
Ik heb een tijdje geleden een Toshiba gehad, maar daar was ik niet heel blij mee. Maar dat komt denk ik ook omdat dat ding al 8 jaar oud was en zo zwaar was als een stoeptegel


De technologie is natuurlijk wel flink veranderd in die 8 jaar. De meeste merken hadden dikke zware laptops 8 jaar geleden. Ik vind mijn 3 jaar oude laptop nu ook een bakbeest naast de nieuwst modellen. Met beide HP laptops heb ik veel technische mankementen gehad. Met mijn huidige toshiba nooit problemen en mijn vader heeft er ook goede ervaringen met het merk. En met mijn huidige laptop ben ik een stuk minder zuinig :+ . Natuurlijk heeft iedereen zo zijn eigen pech gevallen maar ik zou zelf niet meer zo snel een hp laptop halen, maar misschien zijn ze nu ook wel beter?

De meeste game laptops die ik heb gezien waren trouwens ook best wel groot en zwaar (en een beetje overpriced voor wat erin zit, vooral als je ook eigenlijk geen gamer bent) :+)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Een laptop.. Wat is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 23:05

Ik denk dat mijn mening ook niet echt eerlijk is over Toshiba, het is indd al een tijdje geleden
Ik speel wel wat games, vooral de Sims en star stable :+
Maar ik ga er niet specifiek opletten dat die games goed kunnen draaien

prugelpiet

Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:06

Tja, voor zo'n opleiding moet je echt een goede laptop hebben. Anders ga je je vreselijk ergeren, of je laptop stijgt op als je meerdere dingen tegelijk gaat doen.
Een MSI zou is zeker is naar kijken. Desnoods 2e hands, maar investeer in een goede laptop. Met genoeg geheugen. Ik moet voor zo'n opleiding een MacBook Pro hebben. Dat is niet voor niets.

I am because you were

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 23:09

Ik ga ook zeker niet op een paar euro besparen, maar sommige klasgenoten hebben laptops van circa 800-1000 euro en die werken prima. Ik ga er dan vanuit dat ik niet veel meer hoef uit te geven :)

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:09

SindyKaya schreef:
Ik denk dat mijn mening ook niet echt eerlijk is over Toshiba, het is indd al een tijdje geleden
Ik speel wel wat games, vooral de Sims en star stable :+
Maar ik ga er niet specifiek opletten dat die games goed kunnen draaien


Dat zijn best wel lichte games hoor. Ik denk dat bijna elke willekeurige nieuwe laptop van tegenwoordig die wel aankan (behalve chromebooks en dergelijke natuurlijk.)

Heb je trouwens geen systeemeisen gekregen vanuit je opleiding?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 23:47

Jaa klopt, mijn oudere laptop ( niet de Toshiba :D ) kan ze ook makkelijk draaien.

Uhmm jawel, maar ik begrijp er niet echt veel van dus ik vraag het liever aan jullie met persoonlijke ervaringen :))

Scherm maat 15” of 17”
Intel Core i5 of i7
64 bit versies
4GB of RAM ( 8GB aanbevolen )
1280x800 display
7200 RPM hard drive of SSD (?)
Videokaart NVIDIA GT 650M of sneller (?)

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Een laptop.. Wat is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 06:01

Voor zo’n opleiding zou ik echt met Mac leren werken. Daar heb je later ook profijt van, want bij een overgroot deel van de bedrijven wordt ook met Mac gewerkt, en het is gewoon veel stabieler en betrouwbaarder. Macbooks gaan veel langer mee, worden niet traag, geen last van virussen, en door het slimme besturingssysteem zijn ze ontzettend krachtig.
Ik heb zelf een tweedehands macbook pro gekocht. Iets boven jouw budget, nl 1400 euro, maar ik bewerk daar zonder problemen gigantische 4K films mee. En daarnaast heb ik een iMac staan van 2010, die ook nog steeds 4K film aankan. Ze zijn hun geld echt waard, en als je eenmaal een beetje gewend bent met het systeem wil je niet meer anders.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 06:44

Er werd toch gezegd dat ze geen Mac wilde?

Ik heb ook een MSI en ben er hartstikke tevreden mee! Enige nadeel is dat de kleuren wat minder zijn. Ik heb ook een Lenovo gehad en die was ook erg fijn. Alleen daar waren de kleuren nog slechter op dan mijn MSI.

Second to the right, and straight on till morning

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Een laptop.. Wat is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:23

Ik heb een hele fijne Dell. Of alle specificaties overeenkomen weet ik niet.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers