Blij met je huidige werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:27

Ik studeer HRM en vind dat heel leuk en interessant. Maar als je mij vraagt wat m'n droombaan is, komt er toch iets anders bij me op.
Bruidsjurken verkopen lijkt me fantastisch, maar vooral verloskundige is een droom. Heb op het punt gestaan dat te gaan studeren, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Denk dat als je alle factoren in overweging neemt, HR beter bij me past in m'n latere leven (9-5, en voldoende uitdaging qua intelligentie). Voornamelijk bij bruidsjurken lijkt het me dat je zo uitgeleerd bent :j ik sluit niet uit, mocht ik later parttime gaan werken voor kinderen of iets, dat ik alsnog iets anders ga doen.


8nnemiek

Berichten: 43375
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Blij met je huidige werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:34

Ik heb lang gewerkt als grafisch vormgever. En tussen banen door soms nog rotklusjes als productiewerk en schoonmaakwerk gedaan.
Uiteindelijk ben ik voor mezelf begonnen, als huwelijksvideograaf. Dat doe ik nog steeds met veel plezier :D

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 08:42

Ik bezorg medicijnen bij apotheken. Ik ben heel tevreden, doe het met veel plezier. Fijne baas, leuke collega's en alle vrijheid die ik mee maar kan wensen. Ik ga iedere dag met plezier naar mijn werk.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Anoniem

Re: Blij met je huidige werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:04

Ik was apothekersassistent en ben via een loopbaanbegeleider bij mijn huidige baan uitgekomen, ben Accountancy gaan studeren en doe nu financiële administratie.. Mijn huidige baan bevalt me niet zo, maar dat ligt meer aan de organisatie :+ Ik werk nu in de zorg en wil weer terug naar het bedrijfsleven.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:35

Ik heb Accountmanager afgerond, ben de marketing ingerold en uiteindelijk werk ik als Intercedent bij een technisch uitzendbureau. Heerlijk werk! Veel klantcontact (wat ik miste in mijn vorige werk), uitdaging, klantbezoeken en hectiek van de dag, doe nooit elke dag hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 07-11-18 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Berichten: 7964
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-18 11:52

Barramundi schreef:
Blij met mijn huidge werk? Nee, niet echt. Ga ik er met tegenzin heen? Ook niet hoor, tis werk, pays the bills ;)

Maar houd altijd ogen en oren open, al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook geen kant-en-klare 'droombaan' voor ogen heb.
Leuk om de verhalen van anderen te lezen, misschien doe ik nog ideeen op!



Dit beschrijft mijn gevoel ook, al neemt de tegenzin wel steeds meer toe..
Vandaar dus de loopbaanbegeleiding, misschien komt er iets uit, misschien ook niets. Maar dan heb ik toch wat ideeën opgedaan :)

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:57

Lizzyy schreef:
Ik wil uiteindelijk meer richting Arbeidsdeskundige, mensen een schop onder hun kont geven zodat ze de uitkering uit gaan }>


Als dat je motivatie is moet je die richting misschien niet uitgaan :\

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:10

Leandra schreef:
Ik ben paraveterinair, een erg leuk beroep en ik genoot er ook echt van.

Mijn collega's zijn helemaal geweldig alleen maar baas is een grote...
Daarom ben ik ook op zoek naar een nieuwe baan. Er is in de afgelopen jaren veel gebeurt bij ons op het werk waardoor het voor mij klaar is daar.


Goeie dierenartsen zijn vaak geen goeie bazen. Daar hebben ze ook niet voor geleerd :). Heb hetzelfde al een aantal keer meegemaakt. Leuke kliniek, super collega’s maar dat je voor een dierenarts werkt die alles behalve collegiaal is en alleen voor eigen winst gaat.
Moet zeggen dat ik ook niet de makkelijkste ben, kom uit de online media, heb veel kennis van excel, rapportages maken, houd van processen optimaliseren, als ik dat meeneem naar mijn werk als paravet is het al snel: “oh maar we doen het al jaaaaren zo en dat werkt”. Waardoor ik nog steeds niet helemaal doe waar ik goed in ben en wat ik leuk vind.

Dus mijn droombaan zou zijn:
Paravet in een kliniek met veel katten met gedragsproblemen, en dat samen wilt doorgroeien. Dus ook dat de collega’s ervoor willen gaan, en niet “hun tijd uitzitten”.

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:14

Ik ben werkzaam als development technolist. Ik ontwikkel coatings voor in de metaal gieterij industrie. Best een mannenwereld, maar ik zit wel op mijn plek. Goede combinatie tussen het labwerk en denkwerk.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:16

Prrrr schreef:
Lizzyy schreef:
Ik wil uiteindelijk meer richting Arbeidsdeskundige, mensen een schop onder hun kont geven zodat ze de uitkering uit gaan }>


Als dat je motivatie is moet je die richting misschien niet uitgaan :


Niet alles zo serieus nemen zeg :')

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Blij met je huidige werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:21

Was het grappig bedoeld? Niet helder.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Blij met je huidige werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:46

Sinds juli jl. heb ik mijn hbo-diploma op zak en volg momenteel een premaster Ondernemingsrecht. Ik heb een bijbaan als paralegal op een advocatenkantoor, hetgeen ik erg leuk vind. Is het mijn droombaan? Nee, het liefst zou ik als bedrijfsjurist aan de slag willen gaan (advocatuur is niets voor mij) binnen een grote onderneming, maar lijkt een HR-positie mij ook erg gaaf. Mocht de premaster niets worden, dan wil ik wel een traineeship HR volgen of marketing of iets dergelijks.

Best wel goed om er zo over na te denken, maar wat ik nou écht precies wil... lastig.

Anoniem

Re: Blij met je huidige werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:48

Ik werk als ervaringsdeskundige in de GGZ.
Bevalt mij echt prima, voelt (meestal) niet als werken en heb nog zat ontwikkelingsmogelijkheden.
Ik zou nog graag een stukje (paarden)coaching erbij gaan pakken en meer doen richting familie-opstellingen en dergelijke.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:53

Robijntjah schreef:
Ik werk als ervaringsdeskundige in de GGZ.
Bevalt mij echt prima, voelt (meestal) niet als werken en heb nog zat ontwikkelingsmogelijkheden.
Ik zou nog graag een stukje (paarden)coaching erbij gaan pakken en meer doen richting familie-opstellingen en dergelijke.



Zou ik mogen vragen waar je die opleiding tot ervaringsdeskundige GGZ gevolgd hebt? En wat je vooropleiding was?

Wil zelf ook graag die kant op, maar heb zelf geen baan in de GGZ.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:57

Ik werk als woonbegeleidster in de gehandicaptenzorg. Ik vind mijn werk leuk, maar als ik diep in mijn hart kijk zou ik het liefst iets willen met meer regelmaat en doorgroei mogelijkheden. Ik werk nu echter op een paar km van huis en heb hele fijne collega's. De sfeer op het werk is heel fijn. En dat is ook heel veel waard want dat heb ik ook anders mee gemaakt. Een plek op dagbesteding of op termijn meer doen met het begeleiden van leerlingen en stagiaires lijkt mij echter heel leuk.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:58

Ik ben assistant store manager leuke functie en leuke collega’s ben meer dan tevreden af en toe wel veel meer werken dan de bedoeling is door verkeerde mentaliteit van andere
Maar goed je wil de boel netjes houden

Ik heb jaren thuis gewerkt met de paarden maar wou meer vastigheid dus dat staat inmiddels op een laag pitje doe t nog wel maar niet meer zoveel en naast mn vaste baan

Beide zijn niet mijn droombaan maar wat het wel
Is geen idee
Denk niet dat een droombaan echt bestaat overal is wel wat

Mijn motto is altijd liever leuke collega’s en stom werk dan stomme collega’s en leuk werk

Afgelopen zomer heb ik in n pretpark gewerkt werk was vrij saai maar door de collega’s ging ik altijd lachend na mn werk maar helaas kunnen ze me geen vaste uren geven dus dan houd het op en doe ik t alleen in de zomer als ze mensen te kort komen

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:01

Sterre98 schreef:
Robijntjah schreef:
Ik werk als ervaringsdeskundige in de GGZ.
Bevalt mij echt prima, voelt (meestal) niet als werken en heb nog zat ontwikkelingsmogelijkheden.
Ik zou nog graag een stukje (paarden)coaching erbij gaan pakken en meer doen richting familie-opstellingen en dergelijke.



Zou ik mogen vragen waar je die opleiding tot ervaringsdeskundige GGZ gevolgd hebt? En wat je vooropleiding was?

Wil zelf ook graag die kant op, maar heb zelf geen baan in de GGZ.


Ik ga je even een PB sturen.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Blij met je huidige werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:09

Leuk om te lezen hier, "thuis" hebben we in het bedrijf nl. ook een tak die zich bezig houdt met loopbaanvragen.

Ik zeg altijd maar: alles kan, alles mag, maar wel de consequenties zelf dragen :+. Altijd geweldig om te zien dat iemand dan ineens wel kan gaan doen wat hij altijd al wilde. Vaak gaat dat niet eens over drastische beslissingen, maar een interne promotie of een intern project waar ze al zolang op broeden écht mogen doen.

Ik ben dus keihappy met mijn beroep ;). Ik wissel af tussen met botjes en een kleedje tussen de paarden als psycholoog staan en op naaldhangen bedrijven omvormen naar een "menselijker" klimaat, twee verschillende werelden maar ik vind ze beiden even leuk ;). Tussendoor probeer ik dan ons eigen aantal werknemers nog te laten toenemen ... Variatie is tof ;)

Lente
Berichten: 27768
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:10

Wat grappig dat er zoveel mensen in de GGZ en zo werken hier!
Zit er nog iemand tussen die mijn baan wil overnemen? :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34583
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:14

Nee GGZ spreekt me minder aan. Gehandicaptenzorg is meer mijn ding.

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:28

Barramundi schreef:
Blij met mijn huidge werk? Nee, niet echt. Ga ik er met tegenzin heen? Ook niet hoor, tis werk, pays the bills ;)


Dit dus haha.
Werk in een winkel.
Na de mavo eerst een opleiding gedaan die totaal niks voor me was.
Daarna paardenhouderij 1 jaar (Wat een kansloze opleiding)
Daarna nog een jaar paraveterinair maar mijn vriend die ik toen had vond dat ik maar moest gaan werken zodat we samen konden wonen.
Dus gesolliciteerd, aangenomen en vriend gedumpt :')

Ben nu 34 en werk nog steeds in diezelfde winkel.
Mocht ik alles over doen dan zou ik graag op de EHBO in het ziekenhuis willen werken.
Maar ik heb dus geen enkele fatsoenlijke vooropleiding gedaan.
Om nu nog te gaan studeren (koophuis, man is vaak weg, hoop dieren en 3 kids) wordt erg lastig helaas.
Jaren geleden eens gesolliciteerd op een werk/leren baan in de ouderenzorg, maar daar werd ik niet aangenomen omdat ze me te oud vonden 8)7

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:34

Ik werk als Triagist op een huisartsenpost en daarnaast ben ik sinds september begonnen als ZZP'er waarbij dagpraktijken of andere huisartsenposten mij kunnen inhuren. Ik vind het echt super leuk. Kom als zzp'er bij heel veel verschillende praktijken en op de hap kom ik de meer hoog urgentere dingen tegen.

Als je vraagt wat is je droombaan? Dan zou ik nu heel graag op de ambu willen werken als verpleegkundige. Ik hou van de spoedzorg daar ben ik tijdens mijn werk op de hap wel achtergekomen. Maar daarvoor moet ik eerst mijn hbo v halen, ervaring op doen op de seh en ic en dan pas kom je in aanmerking om de opleiding te starten.

Cilinco Inter 2 + 1
Harrewar Grand prix + 1
Bling Bling B ZZL "eindstand"
Dowan Z2 + 7 "eindstand"

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:36

Nee, niet blij met huidige werk. Ik werk momenteel als content medewerker en vertaler voor een van de grootste ruitersport groothandels in Nederland. Ik schrijf onder andere alle productteksten, blogs en hou de sites bij. Klonk als een topbaan, maar is het toch niet voor mij. Maar echt ontevreden of ongelukkig ben ik zeker niet daar hoor :)

Dus ik ga per december terug naar mijn vorige werkgever in de functie die ik daar al eerder had. Kantoorbaan in de horeca: administratie en personeelszaken/HR. Bijna hetzelfde dus :')

[o]

Anoniem

Re: Blij met je huidige werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:42

Ik werk als UX designer op detacheer basis. Op het moment zit ik al ruim 1 jaar bij 1 opdrachtgever, maar diverse opdrachten binnen het bedrijf. Ik heb het ontzettend naar mijn zin (binnen dit bedrijf) en ga eigenlijk altijd met goede zin naar mijn werk. :)
Ooit zou ik graag juf willen worden. :') Het lijkt mij ontzettend leuk om lerares te worden (groep 5/6 of 7/8) maar dat biedt zo veel minder kansen dan wat ik nu doe. Ik ben zelf heel gedreven om ergens 'te komen' en wil graag de beste zijn in wat ik doe en als juf kan ik natuurlijk wel 'top juf' worden maar het uurloon wat er tegenover staat komt niet in de buurt van wat een 'top UX'er' verdient. :) Zeker gezien de huidige omstandigheden.. is zeker iets wat mij tegenhoud om de pabo te gaan doen. Misschien ooit!

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:37

Ik werk in de gehandicaptenzorg, als woonbegeleider. Mijn werk is zeker niet vervelend en ik heb leuke collega’s. De onregelmatige werktijden en agressie staan me soms wel tegen...

Maarrrr diep in mijn hart zou ik toch liever met dieren werken. Ik wilde vroeger altijd dierenarts worden, maar had daar niet het juiste vakkenpakket voor. }:0

Soms denk ik erover om me te laten omscholen, maar aan de andere kant heb ik best leuk werk en een vast contract en de banen waar je met dieren werkt, liggen nou ook niet bepaald voor het oprapen. (En ik heb nu een aardig salaris voor relatief weinig werkuren, dat is ook wel een puntje) O:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers