Survival tips voor dummies; functioneringsgesprek!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Survival tips voor dummies; functioneringsgesprek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 10:24

Beste bokkers,

Ik dacht de dans te hebben ontsprongen dit jaar, maar ik moet er toch aan geloven: het functioneringsgesprek. De keren dat ik het heb gehad was het voor simpele bijbaantjes maar toch flipte ik hem compleet. Zowel van te voren, tijdens en na het gesprek :+ Nu is het echt voor een baan die voor mij heel belangrijk is, dus je raadt het misschien al, ik zit als een hysterische Muppet op de bank, me allemaal doem scenario's in te beelden :+ Dit wil ik dus niet weer en ik wil ook tijdens mijn gesprek rustig blijven.

Bokkers hebben mij vaker goed weten te helpen, ik hoop daarom dat iemand mij kan helpen. Naast een goede voorbereiding, wat kan ik nog meer doen?


Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:36

Sister! :') Ik herken het gevoel helemaal.
Stap 1: betreft het een functioneringsgesprek of jaargesprek?
Stap 2: wat vind jij goed en leuk in je werk, wat zou je willen veranderen?
Stap 3: heb je klachten gehad dat je niet goed werkt? Niet? Mooi.
Stap 4: blijven ademen. Je overleefd dit ;)

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Survival tips voor dummies; functioneringsgesprek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:43

In principe zou je in een functioneringsgesprek / jaargesprek geen nieuwe dingen moeten horen Dus als je gedurende het jaar geen klachten hebt gehad mag je er vanuit gaan dat die niet ineens uit de hoge hoed worden getrokken bij zo'n gesprek.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Survival tips voor dummies; functioneringsgesprek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:50

Waar ben je bang voor?

Ik berreid me nooit voor voor een functioneringsgesprek

Idd, je zou geen nieuwe dingen mogen horen. Als je baas iets negatiefs aankaart is die daar gewoon te laat me, hij moet je die feedback meteen geven.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Survival tips voor dummies; functioneringsgesprek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:05

Hahah ik herken het wel, bij mijn eerste functioneringsgesprek heb ik de weken ervoor 7 kleuren stront gescheten.. tot ik erachter kwam dat het echt neeeergens voor nodig is.
Wij krijgen wel op voorhand al een formulier met vragen die we als voorbereiding alvast kunnen invullen.
Als er dingen zijn die je eens wilt vragen maar nooit vraagt, nu is je kans! schrijf ze op en vraag ze gewoon. :D

En vooral nergens voor nodig om te stressen. Laat het lekker over je heen komen.

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Survival tips voor dummies; functioneringsgesprek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 11:08

Een half jaar geleden ben ik aangenomen en nav. Daarvan heb ik een paar gesprekken gehad. Daar kwamen wat dingen uit naar voren en ik hoop dat die zijn verbeterd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:08

Waarom zo druk maken?
Als er klachten zijn of dingen die je niet goed doet, had je dat allang moeten horen.
Een functioneringsgesprek is overigens twee kanten op, jij mag ook punten aangeven over wat jij anders of beter wil of verwacht van je leidinggevende of het bedrijf.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:43

eclair98 schreef:
Een half jaar geleden ben ik aangenomen en nav. Daarvan heb ik een paar gesprekken gehad. Daar kwamen wat dingen uit naar voren en ik hoop dat die zijn verbeterd :=


Wees pro-actief en schrijf die punten op; en ergens aan het begin van je functioneringsgesprek zou ik aangegeven dat uit vorige gesprekken dat naar voren kwam en dat je graag wilt weten of ze vinden dat dat al verbeterd is.

Ik weet niet wanneer je gesprek is, maar je zou zelfs nu nog even een gesprek kunnen aanvragen, zodat je (pro-actief) dus al laat weten er nog mee bezig te zijn. :D Succes!

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Survival tips voor dummies; functioneringsgesprek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-18 14:14

Ik heb hem de vierentwintigste al. Dat vind ik dus best snel := Ik ga sowieso dingen op papier zetten, en nadenken over de vragen die ze gaan stellen (staat al in de mail). Ook zoek ik de papieren op die ik heb gekregen nav. de gesprekken toen der tijd.

Ik ga nu eerst even mailen, want ik zou dus eerst geen gesprek hebben (hebben mensen met mijn functie niet), maar nu dus toch :') Wil graag weten hoe dat zit.

Anoniem

Re: Survival tips voor dummies; functioneringsgesprek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:22

Niet al te druk om maken. Als zij eerder gesprekken met jou hebben gehad over bepaalde punten die verbeterd moesten worden is het imo best logisch dat ze een vervolggesprek inplannen om samen met jou even naar de stand van zaken te kijken. Ik zou je aanraden om de punten die ze destijds hebben aangegeven even op te schrijve, en per punt ook even uiteen te zetten wat je gedaan hebt om het te verbeteren en wat je eventuele plannen nog zijn om het in de toekomst verder te verbeteren. Op die manier kunnen ze goed zien dat je ermee bezig bent geweest.

Als de vragen al op de mail staan zal het een standaard gesprek zijn en lijkt het me dat je geen dingen gaat horen die je nog nooit hebt gehoord.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Survival tips voor dummies; functioneringsgesprek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:26

Vergeet niet dat het moeilijk is om aan personeel te komen op het moment. Dus ze nemen echt niet zomaar afscheid. En al zouden ze dat doen, zit je echt niet zomaar thuis...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers