Mede horecatijgers gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 10:53

Hallo mede-tijgers!

Heel erg benieuwd ben ik wie er nog meer werkzaam zijn in de horeca.
En wat voor bedrijf/functie heb je dan?

hierna hoop ik wat ideeën te kunnen uitwisselen over bijvoorbeeld effectief werken, gastvrijheid, personeel etc. Lijkt mij heel leuk eens andere ervaringen te horen van mensen in hetzelfde vakgebied *\o/*
Welke trainingen geef/krijg je?

Zelf ben ik werkzaam in een ontzettend leuk filiaal van De Beren, werk meer dan goed voor me is, maar het is ontzettend genieten :j

Afbeelding
of is het woord horecatijger nu echt passé ? :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:55

Ik werk in een verse frietzaak! Taken eigenlijk alles behalve kassa tellen en de bestellingen haha.

Dus voorbakken, bijvullen, kassa, uitgifte etc. Maar onze zaak is heeeeel klein dus je moet alles wel doen. _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:57

Oh leuk!
Ik heb samen met mijn ouders 2 hotels met elk een restaurant er bij, we zijn bezig met een derde hotel maar dat zal pas ten vroegste 2020 klaar zijn :)

Mag je hier ook klagen af en toe? _O-

Oh over trainingen, ik heb Management gestudeerd op de Hogeschool en heb nog een opleiding gedaan van UMAN over communicatie, voornamelijk intern. Dus hoe ik ons personeel best kan aansturen en begeleiden :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:59


Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:00

Die wouter verkerk ken ik inderdaad ook, zitten vaak echt artikels tussen waarvan ik denk 'spot on' :')
Kattencafé?? Waar???? :o

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:03

Ik heb ook wel eens moordneigingen als iemand weer eens een patatje mayonaaijjjsss bestelt. Of denken dat we helderziend zijn.
“ja dus een patatje heh” (want we hebben niks anders :roll: )
“met saus?”
“ja natuurlijk met saus”
“Welke saus wilt u”
“Mayonaise natuurlijk!!!”

Bestel gewoon wat je wil, we hebben 9 sauzen maak een keuze!!!!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:04

Granoek schreef:
Die wouter verkerk ken ik inderdaad ook, zitten vaak echt artikels tussen waarvan ik denk 'spot on' :')
Kattencafé?? Waar???? :o

Delluf. :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:18

Oh jammer magrathea dat is wat ver :')

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:39

Ik ben leerling kok bij een Grand Café! :)

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 11:47

wel stoer zo een kattencafé!

Wouter Verkerk hebben wij vorig jaar in de zaak gehad inderdaad over zijn Big5! :j heel leuk!
Volg hem ook op facebook, laatst had hij een heel dingetje over herkenbare gasten, die herkennen we maar wat te goed.

Verder volg ik een training van klantbeleving.nl over het trainen en motiveren van de puppy's (zo noemen wij de jonkies in zaak --> heel het team dus) . Vooral om hen uit de standaard restaurant zinnen te halen:
- tafeltje voor twee?
- wat te drinken?
- gesmaakt?
En hen te leren in te spelen op de gasten.

Voor de keukenbrigade: hebben jullie veel concurrentie onderling?

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:53

Granoek schreef:
Oh jammer magrathea dat is wat ver :')


Er zit er wel een in Venlo misschien dichterbij :p
Ik werkte in een restaurant met cafetaria maar ben weggegaan ivm onprettige werksfeer, nu werk ik afwisselend in een restaurant (zelfbedienings) veel kassa of uitgifte (dus patat aan mensen geven haha). Maar ga waarschijnlijk toch weg, vind horeca best leuk maar toch niet helemaal voor mij haha

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:25

_Yasmine_ schreef:
Voor de keukenbrigade: hebben jullie veel concurrentie onderling?

Niet echt, ik werk alleen _O-
We zijn maar klein

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:44

Ik meld me! Inmiddels assistent-bedrijfsleider in een Grand Café in het oosten van het land. Ik werk al 8 jaar in de horeca, altijd als bijbaan. Maar ik ben sinds februari afgestudeerd en heb nog geen behoefte aan een kantoorbaan, dus toen mijn baas me promotie aanbood, nam ik dat zeker aan! Voorlopig zit ik hier heel goed en vind ik de horeca nog steeds geweldig (op het loon na haha).

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:58

Ik meld me ook!
Per ongeluk en ongetraind de horeca ingerold via cateringwerk op festivals, achter de bar in een theater terecht gekomen en vanuit daar assistent manager in een restaurant geworden. Inmiddels weer terug in datzelfde theater en eerste medewerker in het café daar.
Ik ben gek op de druk(te), de snelheid, het contact met de gast en in het theater vooral het avondje uit van mensen nog een tikje leuker te maken. Ik geloof er echt in dat je als bediening dat verschil kan maken en de mensenkennis die je op doet is enorm, heerlijk.

Fan van Wouter Verkerk inderdaad, heel herkenbaar, heb zijn boekjes als afscheidscadeau in het restaurant gekregen toen ik daar wegging. Of zoals we ‘weg gaan’ in de horeca; met feesten sta ik nog steeds achter de bar en op drukke dagen kom ik met veel plezier terras lopen.

Inmiddels zo mijn hart verloren aan dit werk dat ik niet denk dat ik er snel weer uit kom, dus wel aan het twijfelen om toch iets van een studie die kant op te doen. Maar tegelijk door mijn leeftijd (25) en ook wel aardige ervaring kom ik er niet echt uit wat ik dan zou willen, dus daar denken we nog even rustig verder over na.

Mettee

Berichten: 3093
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:04

Ik meld me ook :)
Ik werk bij Brasserie 't Zusje, voornamelijk in het zuiden van het land zitten de locaties maar nu ook richting het oosten een aantal. Ik werk in Deventer, sinds eind juni open en draait echt enorm!
Ik sta achter de bar, in de bediening en ook kan ik af en toe de keuken in. Het is enorm afwisselend werk en daarom heel leuk, alleen jammer dat niet alle colleágs zo denken haha. Voor de meeste is het gewoon ''een bijbaantje''.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:25

Is het bij jullie ook zo moeilijk om nieuwe mensen te vinden?
Ik durf hier bijna te zeggen onmogelijk

Mettee

Berichten: 3093
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Deventer

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:42

Ja... Keuken is een ramp. Bediening is nog wel te doen.. Wel jonge mensen vooral die eigenlijk het werk niet aankunnen

Josienx
Berichten: 219
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:36

Ik meld mij ook! Ik zit sinds mijn 16e (nu 24) in de horeca, wel altijd als bijbaantje. Sinds kort ben ik afgestudeerd en heb een baan gevonden waarvoor ik heb gestudeerd. Maar als echte 'horecatijger' en nog niet bejaard blijf ik nog 1x in de week een avondje achter de bar staan :+

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:57

Personeel is hier ook een drama, het is er gewoon niet. We draaien momenteel met minder dan de helft van wat ideaal zou zijn.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:29

Magrathea schreef:
Granoek schreef:
Die wouter verkerk ken ik inderdaad ook, zitten vaak echt artikels tussen waarvan ik denk 'spot on' :')
Kattencafé?? Waar???? :o

Delluf. :D


Whaaaa leuk initiatief met al die stichtingen en herplaatsers. Gaat op het lijstje “als we eens in delluf zijn”.

Luisa

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-10-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:49

Jaaaaa hier! Door en door. Ben nu 25 en sinds Mn 17e werkzaam in de horeca. Begonnen in een van de Fletcher hotels en daar altijd een beetje blijven hangen. Zowel bediening als bar als ook zo nu en dan receptie. Vorig jaar gewerkt als eerste medewerker bediening maar in de zomers ben ik in Spanje aan het werk in (uiteraard) een restaurant. Nu net het seizoen afgerond en morgen vlieg ik weer naar huis (was dit jaar weer voor 6 maanden op Mallorca.) eerst even van Mn vakantie genieten en dan zullen we wel zien. Gelukkig is er altijd wel werk te vinden in de horeca en kun je makkelijk overal terecht (en heb ik het geluk makkelijk van taal te kunnen switchen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:50

Oh sorry ik kom echt even heel brutaal binnen vallen, heb even gelezen en vind het leuk dus kom gewoon even volgen en misschien wat mee kletsen als dat mag.
Ik ben niet direct een horeca tijger maar doe op dit moment de opleiding facilitair medewerker niveau 2 en dan in 1 jaar.
Hierna wil ik dan graag de catering in.
De opleiding is heel breed je leert van alles, maar achter het buffet staan, kassa doen, soep/broodjes maken, de saladebar doen enzo vind ik wel echt het leukste :D

Xhiske
Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:51

Ik meld me ook! Ik werk nu 3 jaar alle vakanties en vorig jaar ook bijna alle weekenden bij een strandpaviljoen op Texel in de bediening. Nu helaas even wat minder omdat ik ook aan het afstuderen ben, maar zoals het nu lijkt ga ik na mijn afstuderen daar fulltime aan de slag. Dit is mijn eerste horecabaantje en ik had nooit verwacht dat ik het zo leuk zou vinden :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Mede horecatijgers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:08

Wij hadden tot een paar jaar geleden 5 mensen vast in de bediening en dan nog een 50-tal studenten in weekenden. We hebben nu 1, hooguit 2 vasten en max 20 studenten. Maar studenten die, als je ze nodig hebt, collectief afzeggen

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 18:41

keuken personeel is een drama, moeten alles uit de kast halen mensen binnen te halen en dan is het duimen dat ze ook iets kunnen.

Bediening heel veel jonkies, goede vaste krachten die echt wat kunnen is ook moeilijk. Veel onderschatten toch het denkwerk dat erbij komt :o