Duo ov-boete..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 15:55

Na al een lange tijd hiermee bezig te zijn ben ik benieuwd naar de mening van jullie.. ik ben nu ongeveer iets langer als 3 jaar aan het studeren en heb nu eindelijk mijn diploma *\o/* Officieel zou ik in Juli mijn diploma al moeten hebben, maar omdat ik nog paar dingen moest afronden duurde het wat langer. Ik heb in één maand na de zomervakantie alles afgerond en ben dus nu ook klaar.

Nu heb ik wel een openstaande ov boete van bijna 400 euro, doordat ik het al had moeten opzeggen. Maar ik volgde dus nog gewoon een studie :? Ik heb al een bezwaarschrift opgestuurd en gebeld met duo en die zeiden na een lang vaag antwoord dat ik het gewoon moet gaan betalen.

Morgenvroeg ga ik weer bellen met duo, maar weet iemand hier toevallig iets meer over?

Kerstmuts


Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:56

Had je je heringeschreven?

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:59

pff hoop dat je het geregeld krijg hoor zo vaak in mijn omgeving dat ze ellende met duo hebben

kerstmuts

fleurtjeuh
Berichten: 10307
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 15:59

Tja, je stond waarschijnlijk ingeschreven als extraneus. Dan ben je geen echte leerling en heb je helaas ook geen recht op je ov abbo.
Ik ben bang dat je moet gaan betalen

Love is Love

My current situation is not my final destination.

Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 16:02

Ik heb een contract moeten tekenen voor het schooljaar 2018-2019 en moest ook nog gewoon lessen volgen :j

Kerstmuts

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:17

Wat stond er in Studielink?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:25

Wat voor DUO leidend is, is de inschrijving van school. Check dus eerst even met je school tot wanneer je ingeschreven staat in BRON (systeem waarin scholen de inschrijvingen zetten, en DUO die informatie weer uit haalt)

De eerste van de maand is leidend, dus had jij per de 1e van de maand juli geen voltijdse(!!) inschrijving meer, dan ook geen recht op het studentenreisproduct.

Check dus eerst even met school, en neem daarna weer contact op met DUO. Sommige scholen schrijven, voor enkele maanden verlenging, een student in als deeltijd/examenkandidaat en dat geeft géén recht op Studiefinanciering, en dus ook niet op het Studentenreisproduct.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 23:24

Wat is de afstudeerdatum die op je diploma staat en heb je ook collegegeld betaald voor september/die ene maand van het nieuwe jaar?

Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 10:54

Destination schreef:
Wat is de afstudeerdatum die op je diploma staat en heb je ook collegegeld betaald voor september/die ene maand van het nieuwe jaar?


30 September en nee dat hoefde gelukkig niet

Kerstmuts

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:54

Dan ben je dus niet heringeschreven... Dus dan moet je de boete betalen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:01

Thincla schreef:
Destination schreef:
Wat is de afstudeerdatum die op je diploma staat en heb je ook collegegeld betaald voor september/die ene maand van het nieuwe jaar?


30 September en nee dat hoefde gelukkig niet

Dan was je ook niet ingeschreven en was de boete dus terecht.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:04

Ik heb dat ook gehad inderdaad...

Mijn vader heeft me toen geholpen en een bezwaarschrift ingediend. Uiteindelijk is het bij mij kwijt gescholden toen. (Is alweer wat jaartjes geleden)

Ik was verkeerd ingelicht door school, zij zeiden dat er niks zou veranderen aan mijn schoolstatus, vandaar dat ik van niks wist.

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:33

Thincla schreef:
Destination schreef:
Wat is de afstudeerdatum die op je diploma staat en heb je ook collegegeld betaald voor september/die ene maand van het nieuwe jaar?


30 September en nee dat hoefde gelukkig niet


Maar per wanneer ben je voltijd(!) uitgeschreven van school? Als dat 30 september is dan heb je tm september nog recht gehad op je studentenreisproduct.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:50

Je hebt een contract moeten tekenen maar stond je ook echt voltijd ingeschreven? Als je geen collegegeld hebt moeten betalen twijfel ik daaraan en dan 'telt' het voor DUO voor je recht op OV waarschijnlijk ook niet.


Overigens los daarvan: student zijn betekent ook niet automatisch dat je recht hebt op OV!!!
Ik ben nog officieel student (ook collegegeld betaalt en ingeschreven dit jaar) maar langstudeerder en krijg daarom dus geen OV meer. Wel lekker sneaky van DUO dat ik daar nooit bericht over had gekregen en het gelukkig dus zelf wist en op tijd uit heb gezet...

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:54

"Lekker sneaky van DUO" :roll: alsof ze daar zitten om winst te draaien.

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:55

__Sannne schreef:
Thincla schreef:


30 September en nee dat hoefde gelukkig niet


Maar per wanneer ben je voltijd(!) uitgeschreven van school? Als dat 30 september is dan heb je tm september nog recht gehad op je studentenreisproduct.

Wat veel scholen doen, als je per 30 september je opleiding afrond, is de opleiding met terugwerkende kracht beëindigen zodat je geen collegegeld verschuldigd bent. Hierdoor heb je dan uiteindelijke geen recht op de OVkaart.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:56

Dat klopt inderdaad, maar het ligt dus helemaal aan de voltijdse uitschrijf datum van school. :)

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:13

De uitschrijfdatum van de opleiding is leidend. Je moet dus een papier hebben van je opleiding van wanneer tot wanneer je bent ingeschreven en dat moet je naar duo sturen. Dan is alles zo opgelost.

Edit: vergeet vooral geen stempels te laten zetten op het papier


Ieder einde is een nieuw begin :-)

Selina

Berichten: 14264
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:14

Memories schreef:
Je hebt een contract moeten tekenen maar stond je ook echt voltijd ingeschreven? Als je geen collegegeld hebt moeten betalen twijfel ik daaraan en dan 'telt' het voor DUO voor je recht op OV waarschijnlijk ook niet.


Overigens los daarvan: student zijn betekent ook niet automatisch dat je recht hebt op OV!!!
Ik ben nog officieel student (ook collegegeld betaalt en ingeschreven dit jaar) maar langstudeerder en krijg daarom dus geen OV meer. Wel lekker sneaky van DUO dat ik daar nooit bericht over had gekregen en het gelukkig dus zelf wist en op tijd uit heb gezet...


Ik kreeg drie maanden van tevoren een mailtje van DUO met de datum erin wanneer mijn product afliep hoor. Dus misschien heb je de mail gewoon gemist.

Wel vervelend dat je nu een boete hebt TS. ^

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:36

Thincla schreef:
Destination schreef:
Wat is de afstudeerdatum die op je diploma staat en heb je ook collegegeld betaald voor september/die ene maand van het nieuwe jaar?


30 September en nee dat hoefde gelukkig niet

Euh, je hoefde geen collegegeld te betalen? Dan lijkt het me heel logisch dat je geen recht had op het OV-product.

koeien op de weg...

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Duo ov-boete..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:40

Inderdaad even checken wat de uitschrijfdatum is van je opleiding :-) Daar ligt het waarschijnlijk aan :-)

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:53

__Sannne schreef:
"Lekker sneaky van DUO" :roll: alsof ze daar zitten om winst te draaien.


Eh, ja? Ik vind het nogal naar dat ik daar gewoon niet van op de hoogte wordt gebracht zodat zij makkelijk kunnen cashen als ik het was vergeten of er zelf niet van op de hoogte was. Maar als er bij mij iets te halen valt zijn ze er als de kippen bij. Dus het is mij al lang duidelijk wat voor instantie DUO is.

En nee, die mail heb ik niet gemist. Niks in m'n spam folder, krijg alle andere mail van DUO wel gewoon door op mijn account dus ze hebben gewoon niks gestuurd. En ja, dat ervaar ik wel als naaiend.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:51

Memories schreef:
__Sannne schreef:
"Lekker sneaky van DUO" :roll: alsof ze daar zitten om winst te draaien.


Eh, ja? Ik vind het nogal naar dat ik daar gewoon niet van op de hoogte wordt gebracht zodat zij makkelijk kunnen cashen als ik het was vergeten of er zelf niet van op de hoogte was. Maar als er bij mij iets te halen valt zijn ze er als de kippen bij. Dus het is mij al lang duidelijk wat voor instantie DUO is.

En nee, die mail heb ik niet gemist. Niks in m'n spam folder, krijg alle andere mail van DUO wel gewoon door op mijn account dus ze hebben gewoon niks gestuurd. En ja, dat ervaar ik wel als naaiend.


Snap dat dat vervelend is hoor, maar heel bureaucratisch gezien ben je er als student zelf verantwoordelijk voor dat je de wet Studiefinanciering kent als je daar gebruik van gaat maken. Natuurlijk kent lang niet elke student de wet, en de meesten hebben geen idee hoe studiefinanciering eigenlijk werkt. Dat is toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

Ik zeg niet dat ik het met de werkwijze eens ben, maar om met een vinger te gaan wijzen vind ik niet terecht.

Trouwens, in mijn tijd bij DUO heb ik ook heel veel mensen geholpen om méér geld van ons te krijgen waar ze recht op hadden maar zelf niet wisten. Die instelling mocht daar ook gewoon.

+ de ov boetes worden niet voor DUO geint, die gaan naar de vervoersmaatschappijen. Daarom kan dit ook niet bij je lening op gezet worden bijvoorbeeld. Met onterecht teveel ontvangen studiefinanciering kan dit wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers