Mede horecatijgers gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4311
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:43

Ik werk bij Rammenas, een vega(n) restaurant in Utrecht. Ze staan vaak als foodtrucks op festivals en hebben twee locaties in Utrecht, een bij bierbrouwerij de Kromme Haring en een bij dB's studio.
Het is een klein (maar op veel plekken) nog groeiend bedrijf met hele leuke mensen. Ik had uit enthousiasme afgelopen lente gesolliciteerd, niet zo zeer omdat ze mensen zochten, maar ik graag een leuke baan in Utrecht wou, van plantaardig koken hou en de interactie met mensen leuk vind. En zo doende werd ik aangenomen. :D

Zelf draai ik, soms met 2 man bij evenementen, bepaalde dagen bij de bierbrouwerij. De bar neemt de bestellingen aan, dus mijn taak bestaat uit de gerechten voorbereiden, opdienen en uitserveren. En erna alles weer opruimen, afwassen, schoonmaken, voorraadlijst invullen. Soms al voorbereidingen treffen voor de dag erna, als er nog puf is :')
Het is behoorlijk intens om alles op te starten, uit te serveren (bij drukte helpt de bar gelukkig) en ook weer af te ronden in je eentje in 8 uur tijd.

Sindskort sta ik ook wel eens bij dB's studio, dit is bij een café waar regelmatig optredens zijn. Dit is meer een soort afhaalpunt, hier sta je met 2 man met verschillende maaltijden, broodjes/burgers, snacks op het menu. Samen start je op, bij het open zijn neemt de een bestellingen aan en helpt bij de voorbereidingen van het gerecht, de ander doet de rest qua gerechten. Bij deze locatie serveren we alleen als het rustig is, anders halen mensen het zelf op.

Vind het enorm leuk om te doen, maar het is soms wel erg intens. Bij de locatie bij de bierbrouwerij vind ik het heerlijk dat de hele keuken dan 'mijn domein' is. Bij de andere locatie vind ik juist ook het sociale gedeelte van de bestellingen aannemen leuk en dat je niet alles in je eentje hoeft te doen.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 20:37

Annet_Dottie schreef:
Oh sorry ik kom echt even heel brutaal binnen vallen, heb even gelezen en vind het leuk dus kom gewoon even volgen en misschien wat mee kletsen als dat mag.
Ik ben niet direct een horeca tijger maar doe op dit moment de opleiding facilitair medewerker niveau 2 en dan in 1 jaar.
Hierna wil ik dan graag de catering in.
De opleiding is heel breed je leert van alles, maar achter het buffet staan, kassa doen, soep/broodjes maken, de saladebar doen enzo vind ik wel echt het leukste :D



Dan is mijn werk echt wat voor jou als je dat leuk vind :j

Ik werk in de catering. En dan de bedrijfscatering. Vooral in mijn eentje op locaties vind ik ook het fijnste.

Je doet vanalles van salades maken tot afwassen en bestellen en de administratie. Zelf recepten verzinnen en verse dingen maken vind ik heerlijk. Heerlijk mijn kookboeken uitstruinen naar iets geschikt :D

Ben wel flexwerker dus heb geen vaste locatie. Wil ik wel graag. Meeste locaties zijn voor mij 2 uur minimaal reizen enkele reis.

Wij zoeken ook nog vooral flexwerkers op het werk :)