Jezelf voorstellen met een voorwerp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Melvern
Berichten: 4407
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:21

Ik heb deze opdracht een heel aantal jaar geleden ook gehad. Was leiding bij een kinderkamp en iedereen deed mee. Vond het makkelijker uitleggen en je moet er even over nadenken. Ik vond het wel een leuk idee. Ik had mijn etui met teken en schilderspullen mee. Creatief, kleurrijk wil altijd werken en in de juiste handen de mooiste creaties. Wel met respect behandelen want ben gevoelig maar altijd voor alles in.

Ik heb idd ook een standaard sollicitatiebrief die ik maar minimaal aanpas als ik een mail verstuur. Vind het creatieve idee om echt iets aparts te moeten doen dan ook zeker een leuk idee.

Succes met je sollicitatie ;)


Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:31

Een van de "redenen" dat dit soort opdrachten ontstaan is, is omdat erg veel mensen op hun CV vertrellen dat ze sociaal, flexibel en creatief zijn. Maar dat daar zelden bij vermeld wordt, wat dat voor hun wil zeggen.

Iemand kan zeggen "Ik ben een heuse initiatiefnemer.", solliciteren voor een topfunctie in een multinational en als je dan vraagt "Wat deed je al op eigen initiatief?", blijkt dat hij/zij een pak koekjes naast de koffie automaat gelegd heeft ....

De voorwerp oefening gaat verder dan bvb gewoon "betrouwbaar" = een zakhorloge. Waarom ben jij betrouwbaar, je komt op tijd, je houdt je aan je woord, je ... Het maakt het mensen vaak makkelijker om zichzelf te profileren én daar ook een uitleg aan te koppelen.

Ik heb mezelf altijd als een afwasborstel op een zuignap voorgesteld ;). En dat doe ik nog steeds, ik ben gewoon een afwasborsteltje, met al zijn kwaliteiten én valkuilen die ik erin kan vinden.

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:42

Ik zou juist willen dat meer bedrijven dit zouden doen. Verschrikkelijk als ze zeggen vertel wat over jezelf. Ik klap dan idd ook dicht en vergeet van alles. Ondanks dat ik het dan van te voren goed voorbereid heb. Aan de hand van een voorwerp is een stuk makkelijker omdat ik iets zou meenemen wat persoonlijk is. Dan is het ijs gebroken.

Ik zou denk ik een canvas van een groot spandoek meenemen waar ik aan mee gewerkt heb. Daar zit bloed, zweet en tranen in. Samenwerking, creatief omgaan met tegenslagen, vinden van oplossingen, hard werken, aanspreekpunt zijn voor medesupporters. Toewijding, creativiteit als er een tekst bij verzonnen moet worden. En zo kan ik een hele lijst opnoemen.

Ts wat is het uiteindelijk geworden?

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:45

Belsje schreef:
Een van de "redenen" dat dit soort opdrachten ontstaan is, is omdat erg veel mensen op hun CV vertrellen dat ze sociaal, flexibel en creatief zijn. Maar dat daar zelden bij vermeld wordt, wat dat voor hun wil zeggen.

Iemand kan zeggen "Ik ben een heuse initiatiefnemer.", solliciteren voor een topfunctie in een multinational en als je dan vraagt "Wat deed je al op eigen initiatief?", blijkt dat hij/zij een pak koekjes naast de koffie automaat gelegd heeft ....

De voorwerp oefening gaat verder dan bvb gewoon "betrouwbaar" = een zakhorloge. Waarom ben jij betrouwbaar, je komt op tijd, je houdt je aan je woord, je ... Het maakt het mensen vaak makkelijker om zichzelf te profileren én daar ook een uitleg aan te koppelen.

Ik heb mezelf altijd als een afwasborstel op een zuignap voorgesteld ;). En dat doe ik nog steeds, ik ben gewoon een afwasborsteltje, met al zijn kwaliteiten én valkuilen die ik erin kan vinden.


Maar zulke dingen schrijf je toch in je sollicitatiebrief :? Ik zie mijn sollicitatiebrief altijd als soort ‘uitleg’ van mijn CV. Als er alleen in staat dat diegene een initiatiefnemer is, creatief, sociaal en flexibel zonder enige uitleg erbij, denk ik echt ‘NEXT’.

[o]

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:46

Ik heb bij mijn gesprek pas een collage op canvas meegenomen van het eventingseizoen vorig jaar.
Uitgelegd dat paarden/eventing echt mijn passie is.
Maar daar ook aan gekoppeld wat je wel niet van paarden kan leren, wat ook weer handig is voor in je toekomstige baan.
Leiderschap tonen, rust en vertrouwen, maar toch duidelijk en consequent zijn, doorzettingsvermogen etc.

Bij mij ging het om een baan klantenservice, dus heb ook nog meegenomen dat ik instructeur ben, waardoor je kan zeggen dat je dingen goed kan uitleggen en overbrengen.
Door mijn deelname aan de beloftetrainingen kan ik ook laten zien dat ik coachbaar ben, en veel wil leren, aangezien er een pittig leertraject aan vast zat.

Paarden zijn wat dat betreft heeeel erg handig, en daar kan je best een leuk verhaal van maken :P

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:48

RoyceMack schreef:
Dit topic heeft me wel aan het denken gezet. Ik zoek iemand erbij binnen de praktijk en vind sollicitatiebrieven/motivatiebrieven echt achterhaald. Ikzelf deed altijd ctrl+c ctrl+v voor ieder bedrijf waar ik solliciteerde. Was gewoon een goede brief maar totaal niet speciaal gemaakt voor dat bedrijf ofzo.

Ik ga de potentiele sollicitanten de opdracht geven een aantal vragen te beantwoorden op video. Dus om zichzelf voor te stellen, hun wensen te vertellen, hun kwaliteiten. Echt persoonlijk en waar ze moeite voor moeten doen. Degene die dat doen hebben er veel voor over iig!
Ben benieuwd of zoiets werkt. We staan ook open voor mensen die neg afgestudeerd zijn dus hopelijk nemen ze de moeitw ervoor.


Met een video sluit je wel best veel uit denk ik :o. En er zijn al zo weinig goede ergotherapeuten te vinden :+ (die zoek je toch?)
Een video maken zou mij echt afschrikken. En misschien wel meer introverte types, terwijl dat m.i wel de goede mensen zijn als therapeut vind ik.

[o]

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:07

enjoymyhorse schreef:
Creativiteit maak ik er niet van. Dat was een reactie op.

Met materialisme heeft het wel te maken, mensen als een ding zien. Enge gedachte.

Maar bij dat voorwerp ga je juist hebben dat mensen daar bij een lijstje in hun kop stampen en daar bij opratelen. Juist helemaal voorbedacht thuis al.

Ja een wc papiertje is nog de beste, om je kont af te vegen bij zo'n schijtopdracht :+


Mensen als een ding zien :') Dit topic is precies de weerspiegeling van wat ze willen zien bij zo'n sollicitatie. Lijstje uit je hoofd leren? Gebeurt normaal ook al als je weer eindeloos je CV doorneemt.

Je wordt uit je comfortzone gehaald en ze zien precies hoe mensen er wel of niet mee willen/kunnen omgaan. Het maakt ze echt geen drol uit wat je meeneemt, als je verhaal maar leuk en pakkend is. Of dat nou bij een ezel, wc papiertje, courgette plant of stinkende stalschoenen is.

heb vertrouwen, houd moed

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:53

Maar dat kan ik dus prima vertellen zonder voorwerp.
Ik sla dus niet dicht bij de vraag wie ik ben.
Ik ben iemand die erg gemakkelijk kletst, ook tegen vreemden. Ook in een sollicitatie gesprek.
Ik kom daar meestal buiten met dat was een gezellig praatje :P

Uit de comfortzone raak ik niet door zo'n voorwerp. Daar heb je bij mij wel meer bij nodig. Ik ben een heel rustig persoon en panikeer niet snel. Ook niet in echt heftige situaties waar ik vaak mee te maken heb gehad. Achteraf denk ik wel eens, dat had anders kunnen aflopen, maar op dat moment ben ik de rust zelve.
Maar kom niet met een stomme opdracht aan die nergens over gaat.
Daar zit wellicht mijn aversie ook. Onzinnig werk doen kan ik ook niet.
Mezelf met een ding vergelijken dus ook niet. Ik ben een mens en geen ding. En ze kunnen me alles vragen en krijgen overal eerlijk antwoord op. Dus in een gesprek weten ze daarna echt wel wie ze aan de tafel hebben gehad en of dat past.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:11

verootjoo schreef:
Belsje schreef:
Een van de "redenen" dat dit soort opdrachten ontstaan is, is omdat erg veel mensen op hun CV vertrellen dat ze sociaal, flexibel en creatief zijn. Maar dat daar zelden bij vermeld wordt, wat dat voor hun wil zeggen.

Iemand kan zeggen "Ik ben een heuse initiatiefnemer.", solliciteren voor een topfunctie in een multinational en als je dan vraagt "Wat deed je al op eigen initiatief?", blijkt dat hij/zij een pak koekjes naast de koffie automaat gelegd heeft ....

De voorwerp oefening gaat verder dan bvb gewoon "betrouwbaar" = een zakhorloge. Waarom ben jij betrouwbaar, je komt op tijd, je houdt je aan je woord, je ... Het maakt het mensen vaak makkelijker om zichzelf te profileren én daar ook een uitleg aan te koppelen.

Ik heb mezelf altijd als een afwasborstel op een zuignap voorgesteld ;). En dat doe ik nog steeds, ik ben gewoon een afwasborsteltje, met al zijn kwaliteiten én valkuilen die ik erin kan vinden.


Maar zulke dingen schrijf je toch in je sollicitatiebrief :? Ik zie mijn sollicitatiebrief altijd als soort ‘uitleg’ van mijn CV. Als er alleen in staat dat diegene een initiatiefnemer is, creatief, sociaal en flexibel zonder enige uitleg erbij, denk ik echt ‘NEXT’.


Dat zou fijn zijn als inderdaad iedereen dat deed, vaak staat daar echter ook gewoon de opsomming. En dan kan je kiezen: NEXT of je zoekt een manier of ze te "forceren" dat uit te leggen.
Vaak is het ook een indicatie van "hoe gaat iemand met "lastige" dingen om", hoe reageert iemand, hoe legt iemand uit dat ie iets niet wil doen, hoe ....

Het geeft je meer dan info alleen over de dingen die benoemd worden. Als iemand zegt "ik doe dit niet want ik vind dit stom." of iemand legt dat écht uit ... Ja die laatste laat dan voor een deel zien hoe hij/zij met grenzen omgaat, hoe belangrijk hij dat vindt hoe er met zijn gevoel omgegaan wordt, ....

Ik vind het altijd best een leuke oefening :p
Als ik verbindende workshops geef, laat ik collega's dat ook daar graag doen. "Beschrijf de Jos", maar op zo'n manier dan .... Altijd leuk!

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:25

Deze opdracht zegt iets over hoe goed de kandidaten kunnen googlen naar goede ideeen van andere mensen, niet perse iets over de persoon zelf of hoe creatief hij of zij is. Ik vind het een tamelijk hoogdravende opdracht voor een bijbaantje in de bioscoop en ik moet het baantje wel heel graag willen hebben, wil ik hierin meegaan!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:27

julius_juut schreef:
Een courgetteplant. Groeit hard (veel inzet/werkt graag) ontwikkeld zich, mooie vruchten en hartstikke nuttig. :P


Ik hou zo van je. _O-

Onderschrift

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:29

Bij een workshop kan ik het me wel voorstellen, dan zijn er wel vaker aparte opdrachten.
dan vind ik het wel grappig om uit te voeren.

@eventueel, inderdaad. Net als nu, laat bokkers wat noemen en dat ga je benoemen in je gesprek, Hoe origineel :D

senna21

Berichten: 11810
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:37

Voor mij speelt een goede sollicitatiebrief en CV zeker een rol in de selectie.
Als je een baan graag wilt, bereid je je goed voor en laat zien dat jij bewust kiest voor het werk/ons bedrijf.
Helaas al bedroevend veel slechte brieven gezien. Een over-the-top, standaard brief valt bij mij ook onder 'slecht'. Daar prik je wel doorheen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:43

RoyceMack schreef:
Ik ga de potentiele sollicitanten de opdracht geven een aantal vragen te beantwoorden op video. Dus om zichzelf voor te stellen, hun wensen te vertellen, hun kwaliteiten. Echt persoonlijk en waar ze moeite voor moeten doen. Degene die dat doen hebben er veel voor over iig!
Ben benieuwd of zoiets werkt. We staan ook open voor mensen die neg afgestudeerd zijn dus hopelijk nemen ze de moeitw ervoor.


Ik weet niet waarvoor je mensen zoekt, als je bijv een accountmanager zoekt zou het kunnen, maar een administratief medewerker reageert waarschijnlijk niet eens omdat een video wel heel confronterend is voor veel mensen. Tenzij de kandidaten voor het oprapen liggen zou ik dit niet doen omdat ik vermoed dat heel veel mensen dit echt niet zien zitten en je zo de pool van potentiele werknemers een stuk kleiner maakt.

Als je toch iets persoonlijk wil hebben van de kandidaat kan je ook vragen of ze een moodboard willen maken over zichzelf. Is veel minder "eng" dan een video en dat moodboard kan je als uitgangspunt nemen van het gesprek om mensen dit toe te laten lichten. Ook dan heb je kandidaten gedwongen goed na te denken over zichzelf en de baan. Ik denk dat veel sollicitanten dit wel leuk zouden vinden.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:21

een potlood en een vel papier!

de schone lei waar je nog alles op kunt schetsen! ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:28

RoyceMack schreef:
Dit topic heeft me wel aan het denken gezet. Ik zoek iemand erbij binnen de praktijk en vind sollicitatiebrieven/motivatiebrieven echt achterhaald. Ikzelf deed altijd ctrl+c ctrl+v voor ieder bedrijf waar ik solliciteerde. Was gewoon een goede brief maar totaal niet speciaal gemaakt voor dat bedrijf ofzo.

Ik ga de potentiele sollicitanten de opdracht geven een aantal vragen te beantwoorden op video. Dus om zichzelf voor te stellen, hun wensen te vertellen, hun kwaliteiten. Echt persoonlijk en waar ze moeite voor moeten doen. Degene die dat doen hebben er veel voor over iig!
Ben benieuwd of zoiets werkt. We staan ook open voor mensen die neg afgestudeerd zijn dus hopelijk nemen ze de moeitw ervoor.

Als dit in plaats van een brief en cv is, dan zou ik als sollicitant denken: laat maar. Ik heb ook weleens een presentatie voorbereid terwijl ik in een procedure zat, maar dat was voor mij anders. Dit bedrijf was ook oprecht geïnteresseerd in mij en ik in hen. Dan vind ik het niet erg om daar was extra tijd en energie in te steken, maar juist leuk.
Een video zou je mij trouwens ook mee afschrikken en heel eerlijk gezegd vooral het beeld geven dat jij als werkgever niet eens de moeite wilt doen om mensen op gesprek te laten komen en er tijd en energie in te steken. Maar vooral achterover te leunen terwijl de sollicitant alle moeite doet.
Vergeet niet dat jij jezelf als werkgever ook aantrekkelijk moet maken voor de sollicitant he?

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:33

een vibrator...met mij komt iedereen tot een hoogtepunt :-)

(sorry heel flauw)

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:06

studiemiep schreef:
een vibrator...met mij komt iedereen tot een hoogtepunt :-)

(sorry heel flauw)


Ik vermoed dst je dan zo weer buiten staat. :')

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

senna21

Berichten: 11810
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:08

Suzanne F. schreef:
studiemiep schreef:
een vibrator...met mij komt iedereen tot een hoogtepunt :-)

(sorry heel flauw)


Ik vermoed dst je dan zo weer buiten staat. :')

En ze zullen je nooit vergeten :+ }>

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:21

enjoymyhorse schreef:
Maar dat kan ik dus prima vertellen zonder voorwerp.
Ik sla dus niet dicht bij de vraag wie ik ben.
Ik ben iemand die erg gemakkelijk kletst, ook tegen vreemden. Ook in een sollicitatie gesprek.
Ik kom daar meestal buiten met dat was een gezellig praatje :P

Uit de comfortzone raak ik niet door zo'n voorwerp. Daar heb je bij mij wel meer bij nodig. Ik ben een heel rustig persoon en panikeer niet snel. Ook niet in echt heftige situaties waar ik vaak mee te maken heb gehad. Achteraf denk ik wel eens, dat had anders kunnen aflopen, maar op dat moment ben ik de rust zelve.
Maar kom niet met een stomme opdracht aan die nergens over gaat.
Daar zit wellicht mijn aversie ook. Onzinnig werk doen kan ik ook niet.
Mezelf met een ding vergelijken dus ook niet. Ik ben een mens en geen ding. En ze kunnen me alles vragen en krijgen overal eerlijk antwoord op. Dus in een gesprek weten ze daarna echt wel wie ze aan de tafel hebben gehad en of dat past.


Daar gaat het dus juist om, hoe gaan mensen om met deze opdracht. Daar is de hele opdracht op gebaseerd. Toevallig doen ze dat nu door jezelf met een voorwerp te vergelijken, maar er zijn talloze 'spellen' waarmee ze mensen triggeren om te zien met wat voor persoon ze te maken hebben. En dat gaat vooral om de onbewuste stappen die je zet in zo'n spel. Dat laat zien wie jij echt bent en wat voor 'type' mens jij bent. Dat is gebaseerd op theorieën en psychologie die je er in een saai sollicitatie gesprek niet uitkrijgt.

heb vertrouwen, houd moed

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:23

Blijkbaar moet het steeds gekker in deze wereld. Een voorwerp meenemen om jezelf voor te stellen.

Wat zou iemand over een paar jaar moeten doen om te kunnen solliciteren? Je totaal uitkleden om te zien wat voor vlees ze in de kuip halen? 8)7

Ik zou vriendelijk bedanken en lekker op zoek gaan naar een andere leuke, serieuze baan.....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:29

Pistasche: uitgevoerd door mensen die in de meeste gevallen nooit een psychologie boek open gehad hebben in hun leven en dus in wezen geen f*ck hebben aan die strategieën gezien ze het niet kunnen interpreteren maar het toch proberen. :(:)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:31

Ayasha schreef:
uitgevoerd door mensen die in de meeste gevallen nooit een psychologie boek open gehad hebben en dus in wezen geen f*ck hebben aan die strategieën gezien ze het niet kunnen interpreteren maar het toch proberen. :(:)


Heb je hier zelf ervaringen mee? Zulke testen?

Voor zulke testen hoef je echt geen psycholoog te zijn. Daarbij is dit meer management (economisch) dan psychologie. Een goede opgeleide manager zal daar dus zeker wel verstand van hebben.

Edit: Of zou zich zeker moeten laten bijscholen op dit gebied om nog beter inzicht te krijgen in het team/functioneren.

heb vertrouwen, houd moed

Ayasha
Blogger

Berichten: 57904
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:34

Ja, dat heb ik. En ja daar zeg je het he, een "goed opgeleide" manager. Maar die zijn er bedroevend weinig. :(:) Het is triest hoeveel leidinggevende een absoluut gebrek hebben aan leidinggevende vaardigheden, laat staan dat ze enige mensenkennis hebben. :) Dus nee, ik geloof niet dat zo iemand dergelijke "testen" kan interpreteren. :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:36

Er wordt hier telkens gesproken van jezelf 'vergelijken' met een voorwerp, maar dat is toch helemaal niet aan de orde? Het gaat om jezelf voorstellen. Dat betekent dus niet dat je dezelfde eigenschappen als dat voorwerp moet hebben, maar gewoon dat dat voorwerp iets over jou zegt. Houd je je bijvoorbeeld graag bezig met het opknappen van oude auto's, dan neem je daar iets van mee. Natuurlijk kun je de koppeling maken met wat dan over jou zegt ('ik besteed graag veel tijd en zorg aan een project'), maar dat hoeft niet. De werkgever kan die stap ook zelf maken.

Maar jezelf vergelijken met een voorwerp ('ik ben een verbinder, net als dit touw'), dat wordt helemaal niet gevraagd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babsiej en 50 bezoekers