Discussie koopgedrag voor mijn afstudeeropdracht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sybrenb

Berichten: 7
Geregistreerd: 21-09-18

Discussie koopgedrag voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 13:16

Allemaal bedankt voor het invullen van mijn enquête voor het onderzoek van mijn afstudeeropdracht, ik heb inmiddels ruim 275 reacties mogen ontvangen! :o +:)+

De respondenten geven aan dat wanneer zij een paardenproduct willen kopen zij de ervaring van andere mensen die het product al hebben belangrijk vinden. Voor mijn onderzoek zou ik hierover graag een discussie willen starten.

Hoe kijk jij hier tegen aan?

- Vind je de ervaring van iemand anders met een product dat jij wilt kopen belangrijk?
- Vraag je wel eens naar de ervaringen van andere mensen met een product op bijvoorbeeld de stal of manege, of lees je eerder reviews online? Wat vind je belangrijker?
- Naar wat voor soort informatie ben je op zoek als je een paardenproduct wilt kopen?

Ik hoor het graag! :D

Sybren


Henrike5

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:26

Leuk dat je vorige enquête zo goed is gegaan!

Ik vind de meningen van andere wel belangrijk, ik kijk als ik iets wil kopen of mensen die ik ken het product hebben en vraag aan hun wat ze er van vinden, ook vraag ik, als het kan of ik het kan bekijken/voelen om zelf ook beter te kunnen beoordelen.
Daarnaast kijk ik ook nog naar de reviews online, ik kijk vooral naar wat het gemiddelde is want er zullen altijd mensen zijn die ontevreden zijn. Zijn er veel positieve reacties dan koop ik het sneller.
Wtb de informatie zou ik graag willen weten hoe het product kwa maat valt, van welke kwaliteit het is, informatie over de pasvorm en hoelang het netjes/goed blijft ook zou ik meer willen weten over de onderhoud van sommige producten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel succes!

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

sybrenb

Berichten: 7
Geregistreerd: 21-09-18

Re: Discussie koopgedrag voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 13:34

Dank je wel Henrike!

Koop jij wel eens een iets omdat iemand anders hier enthousiast over is zonder dat je al bekend was met het product, of ben je vaker al bekend met het product en ga je dan hierna op zoek naar ervaringen van andere mensen op bijvoorbeeld de manege?

Henrike5

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Discussie koopgedrag voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:41

Nee als het niet ken ga ik eerst dingen opzoeken, meestal ben ik al bekend met het product en vraag dan mensen in mijn omgeving er naar of op de manege. Online kijk ik naar reviews onder het product en op bokt om te kijken of het beeld klopt

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:48

Ik vind het vaak ook wel fijn om de ervaring van mensen te weten voordat ik het zelf aanschaf. Zo heb ik bijvoorbeeld eerst even de reacties afgewacht toen de Rambo micklem kwam, voordat ik m zelf aanschafte. Het zelfde geldt voor de bucas recuptex deken :) Wanneer iets toch wel wat kost en er wordt een bepaald effect of verwachting aangegeven dan vind ik het wel handig om reacties te kunnen lezen/horen.

Instagram: demigisolf

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:50

Vaak vraag ik wel aan anderen of en welke ervaring ze ergens mee hebben. Persoonlijke ervaringen van vrienden en bekenden wegen zwaarder dan één rescensie online.

Ik ben vooral opzoek naar ervaringen wat betreft functionaliteit en duuurzaamheid.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

sybrenb

Berichten: 7
Geregistreerd: 21-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 14:03

Dank jullie Phoeboe en mizzmontana :)

Hoe raken jullie bekend met een product voordat jullie hier geïnteresseerd in zijn en ervaringen van anderen gaan zoeken?

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Discussie koopgedrag voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:10

Ik vraag doorgaans advies van anderen in wat zij gebruiken en wat de voor- en nadelen daarvan zijn. Dan doe ik wat onderzoek op internet, voor paardenspyllen is hier op Bokt vaak ook voldoende info te vinden en anders open je er een topic over.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:16

sybrenb schreef:
Dank jullie Phoeboe en mizzmontana :)

Hoe raken jullie bekend met een product voordat jullie hier geïnteresseerd in zijn en ervaringen van anderen gaan zoeken?


Door het in winkels te zien of ook vaak bij bekenden zoals op YouTube, dan zie je ook meestal de reacties/ervaring van deze persoon

Instagram: demigisolf

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Discussie koopgedrag voor mijn afstudeeropdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:40

RUI -> STW ivm enquête,

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:18

De tevredenheid van "mensen rondom mij" vind ik wel belangrijk ja. Recensies lees ik uiteraard ook maar dat vind ik vaak lastig beoordelen. Een product leer ik vaak kennen door met paardenmensen te praten over een probleem wat ik ervaar en waarop zij dan spontaan hun ervaring over een product meedelen.

Don't take anything for granted


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 7 bezoekers