Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:07

Blij met al jullie inbreng, dank je!! Dochter heeft studiemateriaal binnen, maar helaas eerst nog toetsweek over 2 weken, dus wil eerst daar nog op focussen. Ze heeft nog steeds niet genoeg berichten om hier zelf te posten. Maar zal jullie via pb nog wel vragen stellen denk ik zo. Zag dat er nog iemand uit de buurt van Bteda kwam :)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:40

idinn schreef:
Voor wie vragen heeft.. ik heb de bachelor in Antwerpen gedaan, een half jaar de master in Gent en rond over een maand mijn master Dierwetenschappen in Wageningen af. Dus enkel geen ervaring met Utrecht :+


Ik ben geen nieuweling bij de studie in Antwerpen, zit namelijk in mijn derde jaar. Maar ik heb toch een vraagje. Waarom ben je na je bachelor en begin master gestopt en een andere studie gaan doen?

Spotje2
Berichten: 81
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:04

iertje93 schreef:
Dat stelt me best gerust Janine! Ik dacht dat je 40 uur op de faculteit was en daarnaast nog zo'n 20 uur moest leren haha
Ik ben wel een beetje geschrokken van de hoeveelheid stof dit jaar, het is echt wel meer dan de vorige keer.. maar we gaan gewoon weer ons best doen *\o/*


Ik heb vorig jaar niet meegedaan maar de hoeveelheid stof valt mij juist heel erg mee! Het is wel veel maar ik had meer verwacht...

0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:43

Spotje2 schreef:
iertje93 schreef:
Dat stelt me best gerust Janine! Ik dacht dat je 40 uur op de faculteit was en daarnaast nog zo'n 20 uur moest leren haha
Ik ben wel een beetje geschrokken van de hoeveelheid stof dit jaar, het is echt wel meer dan de vorige keer.. maar we gaan gewoon weer ons best doen *\o/*


Ik heb vorig jaar niet meegedaan maar de hoeveelheid stof valt mij juist heel erg mee! Het is wel veel maar ik had meer verwacht...


Vorig jaar waren het (uit mijn hoofd) zo'n 30 engelse bladzijden, 10 nederlandse en 1 hoorcollege, geen filmpjes

anne_1999

Berichten: 54
Geregistreerd: 20-11-18

Re: Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:40

Wat er volgens mij ook nieuw is, is dat je vorig jaar een studiewijzer met veel studiestof bij de kritisch redeneren toets er bij mocht houden. Nu mag je volgens mij ook aantekeningen er bij houden (weet ik trouwens niet 100% zeker), maar er is geen klein documentje met studiestof die je er dus bij kan houden.

0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

Re: Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:56

Volgens mij mocht je toen dat nederlandse deel er bij houden toch? Geen idee wat je er nu bij mag houden inderdaad

Spotje2
Berichten: 81
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:55

iertje93 schreef:
Volgens mij mocht je toen dat nederlandse deel er bij houden toch? Geen idee wat je er nu bij mag houden inderdaad


Nu mag je aantekeningen van het hoorcollege er bij houden en de studiewijzer geloof ik maar hoeveel je daar aan hebt..

Vergeleken met vorig jaar is dit dan inderdaad wel veel meer.

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:17

Vorig jaar mocht je reader en vgm ook aantekeningen erbij houden (ben het alweer vergeten :') ). Niet dat je er verder wat aan had verder :') -O-

De onderwerpen waar in de kritisch redeneren toets vragen over kwamen hadden niets te maken met de studiestof, maar je had bij het beantwoorden ook geen achtergrondinfo nodig dus heel erg was dat nou ook weer niet.

Olympico

Berichten: 72
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: voorschoten

Re: Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:56

Ik heb me ook ingeschreven voor de selectie!
Ik kan me alleen nog niet zo’n goed beeld vormen van de kritisch redeneren toets, weet iemand wat voor soort vragen daar worden gesteld?

Joonsel

Berichten: 6748
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 09:47

iertje93 schreef:
Dat stelt me best gerust Janine! Ik dacht dat je 40 uur op de faculteit was en daarnaast nog zo'n 20 uur moest leren haha
Ik ben wel een beetje geschrokken van de hoeveelheid stof dit jaar, het is echt wel meer dan de vorige keer.. maar we gaan gewoon weer ons best doen *\o/*

Vind het ook aardig wat stof :wow:

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:51

Hebben jullie dit jaar weer een reader? Zo ja waar gaat die over?

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:36

[/quote]

Ik heb vorig jaar niet meegedaan maar de hoeveelheid stof valt mij juist heel erg mee! Het is wel veel maar ik had meer verwacht...[/quote]

Vorig jaar waren het (uit mijn hoofd) zo'n 30 engelse bladzijden, 10 nederlandse en 1 hoorcollege, geen filmpjes[/quote]


Ja maar niet te vergeten dat het grootste deel uit Dellman kwam en dat is een draak van een boek!

Hoeveel pagina’s zijn het nu dan?

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:38

emma_evg schreef:
Vorig jaar mocht je reader en vgm ook aantekeningen erbij houden (ben het alweer vergeten :') ). Niet dat je er verder wat aan had verder :') -O-

De onderwerpen waar in de kritisch redeneren toets vragen over kwamen hadden niets te maken met de studiestof, maar je had bij het beantwoorden ook geen achtergrondinfo nodig dus heel erg was dat nou ook weer niet.


Heel veel vragen gingen ook wel over de studiestof hoor. Het waren nadenkvragen over de stof terwijl de leertoets leervragen waren
Sommige vragen gingen over het hoorcollege daarvoor

Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:38

schrik zat er hier even goed in... Had verwacht dat het veel was, maar het was nog wel iets meer...

Hoe hebben jullie dit vorige jaren geleerd?
Samenvatten? Of gewoon heel goed lezen? of echt stampen?

wordt eerst nog een gedoe om het naar het Nederlands te vertalen :(

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:35

Ik heb het samengevat, met gewoon lezen kan ik me echt niet concentreren.

Heeft iemand de stof in drive staan n zou die het met mij willen delen? Ben benieuwd hoe de stof er dit jaar uit ziet, uit welke boeken het komt etc.

Voor het vertalen een tikje, met de app van Google translate kun je foto's maken van lappen tekst die die dan vertaald. En vgm kun je nu via de site ook hele documenten vertalen.

Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:48

emma_evg schreef:
Ik heb het samengevat, met gewoon lezen kan ik me echt niet concentreren.

Heeft iemand de stof in drive staan n zou die het met mij willen delen? Ben benieuwd hoe de stof er dit jaar uit ziet, uit welke boeken het komt etc.

Voor het vertalen een tikje, met de app van Google translate kun je foto's maken van lappen tekst die die dan vertaald. En vgm kun je nu via de site ook hele documenten vertalen.


Dat is wel een goede inderdaad!
Als je mij een PB doet met je mail, gooi ik het even in de drive

Spotje2
Berichten: 81
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:45

Myrthe_x schreef:



Ik heb vorig jaar niet meegedaan maar de hoeveelheid stof valt mij juist heel erg mee! Het is wel veel maar ik had meer verwacht...[/quote]

Vorig jaar waren het (uit mijn hoofd) zo'n 30 engelse bladzijden, 10 nederlandse en 1 hoorcollege, geen filmpjes[/quote]


Ja maar niet te vergeten dat het grootste deel uit Dellman kwam en dat is een draak van een boek!

Hoeveel pagina’s zijn het nu dan?[/quote]

25 uit delmann van de 120 in totaal

0verwijderd
Berichten: 1311
Geregistreerd: 26-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:18

.
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 25-05-22 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynnepinny

Berichten: 2704
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:53

Lightmare schreef:
schrik zat er hier even goed in... Had verwacht dat het veel was, maar het was nog wel iets meer...

Hoe hebben jullie dit vorige jaren geleerd?
Samenvatten? Of gewoon heel goed lezen? of echt stampen?

wordt eerst nog een gedoe om het naar het Nederlands te vertalen :(


Ik heb vorig jaar zelf een samenvatting gemaakt op papier. Schrijven werkt echt het best voor het leerproces en je kan er ook tekeningen bij maken. Zorg dat je de details niet vergeet, en verder is het gewoon heel vaak lezen en stampen ;) Zorg dat je alles tot in de puntjes snapt.

Tip: niet naar het Nederlands vertalen, leer en lees het gewoon in het Engels. Stel dat je straks bent aangenomen dan krijg je ook bijna alles in het Engels en kost het teveel tijd om te vertalen. Eventueel kan je de vertaling van belangrijke begrippen en processen in je samenvatting zetten.

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:45

Ik heb dellman staan van de studie, nooit open gehad

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:39

Spotje2 schreef:
Myrthe_x schreef:


Ik heb vorig jaar niet meegedaan maar de hoeveelheid stof valt mij juist heel erg mee! Het is wel veel maar ik had meer verwacht...


Vorig jaar waren het (uit mijn hoofd) zo'n 30 engelse bladzijden, 10 nederlandse en 1 hoorcollege, geen filmpjes[/quote]


Ja maar niet te vergeten dat het grootste deel uit Dellman kwam en dat is een draak van een boek!

Hoeveel pagina’s zijn het nu dan?[/quote]

25 uit delmann van de 120 in totaal[/quote]

120 paginas !?!?! Dat is echt veeel meer dan vorig jaar. En succes met dellman, dat is echt een vreselijk boek.

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:42

Lynnepinny schreef:
Lightmare schreef:
schrik zat er hier even goed in... Had verwacht dat het veel was, maar het was nog wel iets meer...

Hoe hebben jullie dit vorige jaren geleerd?
Samenvatten? Of gewoon heel goed lezen? of echt stampen?

wordt eerst nog een gedoe om het naar het Nederlands te vertalen :(


Ik heb vorig jaar zelf een samenvatting gemaakt op papier. Schrijven werkt echt het best voor het leerproces en je kan er ook tekeningen bij maken. Zorg dat je de details niet vergeet, en verder is het gewoon heel vaak lezen en stampen ;) Zorg dat je alles tot in de puntjes snapt.

Tip: niet naar het Nederlands vertalen, leer en lees het gewoon in het Engels. Stel dat je straks bent aangenomen dan krijg je ook bijna alles in het Engels en kost het teveel tijd om te vertalen. Eventueel kan je de vertaling van belangrijke begrippen en processen in je samenvatting zetten.


Zou ik eerlijk gezegd niet doen. Je wordt in het Engels getoetst en je let meestal niet op of je bepaalde woorden wel echt begrijpt. Overschrijven wordt dan een echt gevaar. Ik heb alles samengevat in het Nederlands, want je moet het in het Nederlands weten.

Joonsel

Berichten: 6748
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 09:41

iertje93 schreef:
Ja en vorig jaar kwamen er zo'n 15/20 uit dellman en ben ik al zo'n 30 uur mee bezig geweest hahah

Zo lang :wow:

anne_1999

Berichten: 54
Geregistreerd: 20-11-18

Re: Diergeneeskunde selectie 2019-2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:15

Ik neem het zoveel mogelijk door, vat dingen samen en probeer voor mijzelf voorbeelden te bedenken zodat ik snap wat ik nou eigenlijk aan het leren ben :) Ik vroeg mij trouwens af, zijn er diergeneeskunde studenten die toevallig samenvatting hebben van hoofdstuk 4 en hoofdstuk 8 uit Dellmann? En wellicht bereid om die door te sturen?

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:32

anne_1999 schreef:
Ik neem het zoveel mogelijk door, vat dingen samen en probeer voor mijzelf voorbeelden te bedenken zodat ik snap wat ik nou eigenlijk aan het leren ben :) Ik vroeg mij trouwens af, zijn er diergeneeskunde studenten die toevallig samenvatting hebben van hoofdstuk 4 en hoofdstuk 8 uit Dellmann? En wellicht bereid om die door te sturen?


Oeh die samenvattingen ga je niet snel vinden denk ik. Dellmann is zo'n boek dat iedereen links laat liggen omdat het totaal niet leesbaar is :') Hoogstens bestudeerde je de plaatjes maar dat is dan ook