Wat te doen met werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Wat te doen met werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 22:34

Beste bokkers,

Ik zit me momenteel kapot te piekeren en dacht misschien weten jullie raad.
Ik ben dinsdag begonnen op een nieuw werk als logistiek medewerker in rusthuis. Super lieve mensen ginder, goeie sfeer maar daar komt de maar....Normaal sta ik altijd alleen, telkens shiften van 4u. Hetgeen ik moet doen is ca va maar de werkdruk is zo groot, je moet letterlijk 10 dingen tegelijk doen, ik ben normaal heel goed in zakens en zeker namen onthouden maar nu crashen mijn hersenen en blijft er niets hangen, zelfs niet als ik het op schrijf.
Bij een vroege begint iedereen zelfs bijna halfuur vroeger om op tijd klaar te geraken, zelfs diegene die er al 20 jaar werkt. En die extra tijd is allemaal onbetaald en dan kan ik dat s morgens iet want moet nog 2 kinderen naar de creche en school brengen en eigenlijk vind ik het een beetje erover dat ik standaard gratus overwerk gewoon om het standaardwerk af te krijgen. Vind dit ook een teken dat het gewoon te veel is om alleen te doen of maar in 4u.
Er zijn voor mij al een paar gestart maar die hebben ook de handdoek in de ring gegooid wegens te zwaar en onrealistisch.
Ik pieker mij dus echt suf, ik ben echt een harde werker maar dit gaat mijn petje te boven.
Donderdag moet ik het alleen doen en dat gedacht alleen al, maakt me ziek en hyperventileer ik . En dan zeggen ze nog dat ik blij mag zijn want nu zijn er maar 5 zorgbehoevende die je moet helpen, het kunnen er meer zijn
Het liefste zou ik de handdoek in de ring gooien maar dan heb ik geen uitkering( krijg wel niet zoveel maar toch).
Wat te doen?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wat te doen met werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:42

Zoeken naar iets anders, is dat een optie? :)

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:44

Verder solliciteren en een management probleem niet jouw probleem laten zijn.
Doe wat je kunt en wat niet af is is pech.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Wat te doen met werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:49

Stap1: overleggen met je leidinggevende.
Stap2: verder werken maar wel blijven solliciteren
Stap3: als je het echt niet meer trekt stoppen. Je zit toch nog in je proeftijd?

Succes

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Wat te doen met werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 22:58

In belgie is er geen proeftijd meer. Mijn vriend zegt dat ook wat niet af is niet af maar het moet af zijn want anders heeft de volgende shift een probleem.

Ik ga iets anders zoeken maar heb medische restricties en moet rekening houden met opvang kinderen dat dat dus niet simpel is en eolang trek ik het niet

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Wat te doen met werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:47

Wie zegt jou dat jij ook eerder moet beginnen om het werk af te krijgen?
Ik ben het eens met bovenstaand dat dit niet jouw probleem is en zou er zeker ook niet jouw probleem van maken.

Je bent dinsdag begonnen, dus amper een week aan het werk daar als ik het goed begrijp?
Misschien dat je voor jezelf een doel moet stellen om het toch een x periode een kans te geven met jouw voorwaarden en niet die van hun (dus alles binnen de contractafspraken).

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wat te doen met werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:49

Wat wel belangrijk is, is om ook duidelijk op tijd aan je leidinggevende aan te geven wat niet af is of waarvan je smorgens al ziet dat je er niet aan toe gaat komen.
Laat onafgemaakt werk niet als verrassing liggen, dat geeft kwade praat en ergernis.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 10:04

Niemand zegt me dat ik ook vroeger beginnen ( maar raden ze wel aan) maar dan vertrek ik zowiezo al met een achterstand.

Er is geen ruimte eigenlijk om iets niet af te krijgen. Wat nog niet af is moet af zijn als je vertrekt.
Als iets niet af is, kan de volgende shift ook niet op tijd starten met wat zu n moeten doen en geraken zu n ook niet op tijd klaar.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 09-09-18 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:06

dromertje2 schreef:
Niemand zegt me dat ik ook vroeger beginben maar dan vertrek ik zowiezo al met een achterstand.

Er is geen ruimte eigenlijk om iets niet af te krijgen. Wat nog niet af is moet af zijn als je vertrekt.

Maar het is niet jouw (en het probleem van je collega’s) probleem dat het management onvoldoende personeel in dienst neemt. Ik denk eerlijk gezegd ook dat zij maar wat blij zijn met al die medewerkers die onbetaald eerder beginnen om te zorgen dat het werk af is. Scheelt hun de loonkosten van een extra medewerker.
En zolang de medewerkers dit blijven doen verandert er niks.
Snap dat het voor jou als nieuwe medewerker lastig is om hier actie in te ondernemen, maar hoe staan je andere collega’s in deze situatie?

Lynn_Nikita

Berichten: 25457
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:07

Als het met doorwerken gewoon niet haalbaar is, niet alleen door jou niet maar ook collegaas dan is het gewoon niet realistisch wat ze verwachten
Wat zeggen collegaas erover? Neem aan dat ze dat ook al eens aangekaart hebben bij het management?

Zinzi_jewelJarig

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:08

dromertje2 schreef:
In belgie is er geen proeftijd meer. Mijn vriend zegt dat ook wat niet af is niet af maar het moet af zijn want anders heeft de volgende shift een probleem.

Ik ga iets anders zoeken maar heb medische restricties en moet rekening houden met opvang kinderen dat dat dus niet simpel is en eolang trek ik het niet



In België zitten heel veel bureaus die met diensten cheques enzo werken .
Kun je daar niet wat mee als huishoudelijke hulp of strijken ofzo
Dat kan binnen de school uren van jr kinderen.
En een pak minder druk als wat je nu omschrijft
Standaard half uur meer werken is diefstal .
Als iemand er al 20 jaar werkt en t ook niet gedaan krijgt op 4 uur dan geven ze serieus tijd te kort .
Is er een mogelijkheid om bij de vakbond een klacht te leggen.
Ben even kwijt hoe dat heet in België maar ze zitten vaak in bij een Gemeente huis ed
Uitzend organisatie waar je je miet meldden alvorens je dop kunt aanvragen

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 10:12

Lynn_Nikita schreef:
Als het met doorwerken gewoon niet haalbaar is, niet alleen door jou niet maar ook collegaas dan is het gewoon niet realistisch wat ze verwachten
Wat zeggen collegaas erover? Neem aan dat ze dat ook al eens aangekaart hebben bij het management?


Die komen onbetaald vroeger werken of later werken om alkes gedaan te krijgen. Die zeggen gewoon dat alkzs gedaan moet zijn. En dat ik eigenlijk blij mag zijn det er nu maar 5 zorgbehoevende zijn, want dat kunnen er met molenten meer zijn en dan komt dat er nog is boven op.