Keuzes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 20:17

Hoi allemaal,

Keuzes keuzes....zelfs op je 34ste met een hele achtergrond met van alles wat je leuk vind en hebt gedaan.

Paarden
Zorg(spw)
Uniform beroep
Chauffeur
Interieurverzorgster ofwel schoonmaken bij de mensen thuis.

Veel ervaringen veel gezien en zelfs een vast contract opgezegd...
Nu tijd om weer verder te ontwikkelen omdat ik weer dat het bedrijf wat ik nu werk mij niet vast gaat aannemen. Ik kan wel een half jaar er uit en weer opnieuw aangenomen worden. Dsat wil ik echter niet.

Oké to the point
Terug de paarden in of de zorg in met mogelijkheid verder te ontwikkelen door opleiding.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachte gang, afweging, ideeën....

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:19

Goh, het allerbelangrijkste is niet wat wij vinden maar wat jij graag wil en als beste optie ziet.
Wat zou je het liefst willen? Waar zou je jezelf graag zien over een half jaar? Heb je zin om nog verder opgeleid te worden?

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:48

Ik ben het eens met Goof, wat zijn jouw eigen gedachten, afwegingen en ideeen? Als je echt graag onze hulp wilt kan dat beter gegeven worden met je eigen plannen er al bij.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:56

Waarom niet even als ZZP in de zorg? Lekker wat opdrachten aannemen die je leuk lijken. Geen moetje maar wel gaan werken omdat je er zin in hebt en niet volgens een voor jou opgesteld rooster.
En in de tussentijd goed nadenken hoe jij je lan en wil profileren of welke richting je uit wil?

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 06:51

Het allerliefste zou ik op een zorgboerderij werken en als de mogelijkheden er zijn mijn equitherapie weer oppakken.

In de paardenhouderij is ook mijn lust en leven. Zakelijke kant is minder of je moet het treffen.
Ik draai mijn hand niet om voor hard werken of lange dagen. Maar daar moet wel betaling(overuren) tegen over staan, pensioen regeling en normaal loon.
Daarnaast heb ik zelf zes ponys staat. Die wil ik niet weer verwaarlozen vanwege een baan. Dit geldt hetzelfde voor familie en vrienden.
Dit is mij gebeurt en wil niet weer in die sfeer leven. Werken eten slapen etc etc

In de zorg kan ik groeien en blijven groeien.
En meestal zakelijk beter geregeld,klopt dat?

Tuurlijk weet ik ook heus wel dat het niet overal rozengeur en maneschijn is. Overal is wel wat.

Het gaat mij er eigenlijk om dat ik niet stil wil staan, hard wil werken maar daar wel voor beloont worden, uitdaging groeien ontwikkelen en ook energie en tijd over houden voor mijn dierbare naasten en dieren.

Buffelen voor het laagste mini minimumloon zonder vergoeding van overuren zonder pensioenopbouw etc pas ik voor.

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 06:56

Vandaag gesprek bij een woonvorm met ouderen.
Spannend!

2 weken terug gesprek gehad bij een paardenhouderij.
Vorige week een mail gestuurd met vragen over het zakelijke deel. Tot nu toe geen reactie. Willen meeloopdag door de week en dan loon etc bespreken. Kan,Maar kost mij uren. Zou prettig zijn nu ook inzicht te hebben in wat er geboden word.
Of is dit heel gek?

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:10

Voor een meeloopdag wordt gewoonlijk niks geteld... toch niet zover ik heb meegemaakt.
Zorg in per se niet beter geregeld. Ik heb een contract van 36u en krikg deze maandelijks uitbetaald, maar ik kan/mag mijn overuren uit laten betalen of opnemen als vrije dag als ik hier zelf achter vraag.
Het fijne aan ZZP zijn is dat je kan kiezen wanneer je werkt (dus tijd voor de paarden) en ben je deels verantwoordelijk voor je eigen administratie dus of het goed geregeld wordt ligt deels bij jou.

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 06:39

Ja precies.
Als zzp maar ook als werknemer ligt het bij mezelf of het goed geregeld is/word natuurlijk.

Ik heb ook moet en leren om het daar over te hebben en vragen te stellen etc.naar een werkgever. Vind ik wel lastig maar het is wel belangrijk.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:34

Het os altijd lastig! Ondanks dat een werkgever ook een mens is, blijft die barrière toch een beetje want het is en blijft degene die je uitbetaald.
Maar ook zij hebben regels om zich aan te houden.

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 06:27

Ja zeker tuurlijk. Het gaat alleen wel te ver als je het over bepaalde zaken niet kunt hebben.
Als je teveel vragen stelt word je lastig...
Ik heb twee werkgevers gehad die dachten eigen regels te bedenken.
Op moment parttime en als oproepkracht uitbetaald worden. Dat is niet volgens cao.
Ik durf niet te vragen hoe ze aan mijn uren komen en of ze salarisstrook willen specificeren.
Puur om het feit dat werkgever dominant word en gaat pesten als je niet zijn straatje volgt.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:40

ik werk al 23 jaar in de zorg en zit nu op een punt dat ik overweeg een cariereswitch te maken de dierenwereld in.. maar ja ik ben nu 43 en geen opleiding en papieren dus word terug naar school en dan mss iets voor jezelf beginnen.... heel lastig maar ik zie dit mezelf niet tot mijn 67 ste doen. Het werk in de zorg wordt steeds zwaarder.. en momenteel ben ik van de 9 uur die ik werk 6 uur met administratie bezig voor mijn gevoel... de sjeu gaat er een beetje vanaf....
Doe wat je hart je ingeeft...

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 21:37

Hoe denken jullie over een baan waar je (waarschijnlijk) blijer van word maar je gaat wel erg achteruit in loon?
Terug naar minimumloon en 40uur of meer uren draaien. Terwijl je nu (wat)meer verdient met minder uren.
En bij een eventuele switch komt reistijd er nog bij en met reiskostenvergoeding ga je altijd inleveren.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:41

Ik heb vorig jaar gekozen voor ewn baan waarbij ik achteruit ging in loon. Best flink ook.
Maar man, ik heb het zo naar mijn zin en ik voel geen enkele werkdruk meer. Ik voel me echt veel beter hier. En dat is me meer waard dan dat extra geld.